آیت‌الله اعرافی: در حوزه سلامت باید سخاوتمندانه سرمایه گذری کرد /آسیب های اجتماعی را جدی بگیریم

عضو شورای نگهبان با بیان این که رشد و توسعه در حوزه سلامت نیازمند توجه جدی مدیریتی است، افزود: من همیشه گفته‌ام که در حوزه آموزش، پژوهش، سلامت و تربیت باید سخاوتمندانه سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله اعرافی در جمع پزشکان، مدیران و فعالان بهداشت و درمان کشور گفت: حوزه سلامت اهمیت حیاتی برای جامعه دارد و من تلاش کرده‌ام تا در حد توانم سخنگوی این صنف و پیگیر مطالبات آن باشم؛ چه در اصلاح و تکمیل لوایح و طرح‌های مربوطه و چه در پیگیری مطالبات در ارتباط با روسای قوای کشور.

عضو شورای نگهبان با بیان این که رشد و توسعه در حوزه سلامت نیازمند توجه جدی مدیریتی است، افزود: من همیشه گفته‌ام که در حوزه آموزش، پژوهش، سلامت و تربیت باید سخاوتمندانه سرمایه‌گذاری کرد. این موضوع در تصویب ردیف‌های بودجه باید مورد توجه دولت و مجلس باشد. خوشبختانه هنوز فرصت برای بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ فراهم است و حتما فضا برای تحقق مطالبات پزشکان، پرستاران و جامعه سلامت کشور وجود دارد.

آیت الله اعرافی افزود: در موضوع افزایش سهمیه‌ها هم البته در شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرهای مختلفی وجود داشته و مصوبه افزایش سهمیه با تعدیل برخی نظرها انجام شده است اما تاکید می‌کنم که در چنین اموری حتما شأن و نظر جامعه پزشکی و درمانی مورد توجه باشد و در اولویت قرار بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه قم افزود: ایران از ابتدای ورود اندیشه اسلامی، پرچمدار دانش و تمدن اسلامی بوده است و اگرچه در دوره‌هایی انحطاط پیش آمد اما خوشبختانه با پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی، دوباره حرکت علمی و تمدنی در مسیر صحیح قرار گرفت. شگفت‌انگیز است که کشوری با این همه دشمن و این همه هجمه، همچنان توانسته است در پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی و هویتی خود اینچنین موفق و پیشرو باشد.

اعرافی ادامه داد: ما در کشور با وجود برخی آسیب های اجتماعی مواجهیم و باید این موضوع راجدی بگیریم. باید گسست‌های اجتماعی را از نظرگاه جامعه شناسی بررسی کنیم و دچار بحران گسست‌های مختلف نشویم. اختلاف و بحث و گفتگو و بحث ضرورت یک زندگی پویاست اما تعمیق گسست‌ها انسجام را از بین میبرد.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877950

برچسب‌ها