کاهش ۴۰ درصدی درخواست صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد حدود ۱۱ هزار پروانه ساختمانی صادر کرده و امسال این عدد به حدود ۴۶۰۰ پروانه تقلیل پیدا کرده که بخشی از آن ریشه در ابلاغ طرح‌های تفصیلی جدید دارد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مهدی ناصحی در گفتگویی با بیان اینکه روند و تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی در دو شهر تهران و مشهد، به عنوان دو کلانشهر کشور، یک روند کاهشی است، اظهارکرد: این موضوع نشان می‌دهد که در حوزه ساخت‌وساز، نیازمند توجه جدی و رویکردهای حمایتی هستیم.

وی گفت: اگر به صورت جزئی‌تر به این موضوع بپردازیم، سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد حدود ۱۱ هزار پروانه ساختمانی صادر کرده و امسال این عدد به حدود ۴۶۰۰ پروانه تقلیل پیدا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: البته قطعا بخشی از این کاهش درخواست برای صدور مجوز بخاطر ابلاغ طرح‌های تفصیلی و کاهش تراکم و سقف طبقات مجاز است.

ناصحی با بیان اینکه صنعت ساختمان، بزرگترین زنجیره ارزش را در اقتصاد دارد، تصریح کرد: حدود ۶۰ صنعت از این حوزه تاثیر می‌گیرند و احیاء حوزه ساخت‌وساز به معنای پویایی و رونق ده‌ها صنعت دیگر است.

وی گفت: با اشراف بر همین اهمیت، به دنبال رونق توسعه ساخت‌وساز هستیم و این نگاه را در سیاست‌گذاری‌های خود برای شهرداری دنبال می‌کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =