اخراج بیش از ۲۵ استاد فقط از دانشگاه تهران طی دو سال/ اخراجی‌ها اغلب دانش‌آموخته‌ یا کنش‌گر علوم انسانی‌اند/ اینفوگرافیک

با وجود این‌که سال تحصیلی به نیمه راه رسیده و دانشگاه‌ها ترم دوم خود را آغاز کرده‌اند روند اخراج استادان دانشگاه ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین: سال تحصیلی امسال شروع نشده بود که یک به یک صدای اخراج برخی استادان از دانشگاه‌ها به‌گوش رسید، اگرچه تلاش شد این اخراج با واژه‌سازی به «قطع همکاری» تعبیر شود، اما برکسی پوشیده نبود که مثلاً کنار گذاشتن علی شریفی زارچی از دانشگاه صنعتی شریف ارتباط چندانی با توانایی‌ها و علم او ندارد، یا در موردی دیگر وقتی خبر رسید آذین موحد، استاد موسیقی دانشگاه تهران تعلیق شده است باور کردنی نبود این تعلیق برای سطح علمی این استاد باشد.

حالا که به نیمه سال تحصیلی و شروع ترم دوم دانشگاه‌ها و البته روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ نزدیک می‌شویم، روند کنار گذاشتن استادان از دانشگاه هنوز هم ادامه دارد، مثلاً احمد شکرچی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، با انتشار نامه‌ای از عدم تمدید قرارداد و اخراج خود در تاریخ یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط هیئت اجرایی دانشگاه بهشتی خبر داد، یا در موردی دیگر محسن خلیلی، استاد دانشگاه فردوسی، نهم بهمن ماه سال جاری، از اخراج خود بعد از ۱۸ سال تدریس در دانشگاه خبر داد. مواردی دیگر هم از این دست طی یکی دو ماه اخیر گزارش شده است تا چراغ خاموش روند اخراج اساتید ادامه داشته باشد. روندی که با واکنش‌های زیادی مواجه شده است، علیرضا معزی، فعال رسانه‌ای در واکنش به ادامه این قبیل اخراج‌ها در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر) نوشت: «در سریال تراژیک اخراج اساتید، نسلی از دانشگاه بیرون می‌شوند که برونداد آموزش پس از انقلاب‌اند و منتقد حکمرانی پساانقلاب؛ کسانی از خانه‌ رانده می‌شوندکه دانش‌آموخته‌ یا کنش‌گر علوم انسانی‌اند، دغدغه‌مند توسعه و هواخواه وطن؛ گویی دشمنان توسعه، انتقام پرونده‌ بورسیه‌ها را می‌گیرند.»

اخراج اساتید دانشگاه همچنان ادامه دارد/ «نسلی از دانشگاه بیرون می‌شوند که برونداد آموزش پس از انقلاب‌اند»

در یکی دو سال گذشته این روند سبب شده که نزدیک به ۶۰ استاد از دانشگاه اخراج یا بنا به دلایلی تعلیق شوند. در ادامه سهم هر دانشگاه از اخراج یا کنارگذاشته شدن اساتید به تصویر کشیده شده است.

اخراج ادامه‌دار استادان از دانشگاه؛ «کسانی از خانه‌ رانده می‌شوندکه دانش‌آموخته‌ یا کنش‌گر علوم انسانی‌اند»/ اینفوگرافیک

در این لینک اسامی بیش از ۶۰ استاد اخراجی، تعلیقی یا مستعقی را ببینید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قمصری IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    101 5
    جناب استاد حدادیان هستند جای خالی اونها رو پر میکنند نگران نباشید
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    4 83
    خنده دار بود شلوغش نکنید اسم بعضی ها تکرار شده
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      46 4
      خجالت بکشید
  • ذبيح الله محسنی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    7 43
    معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی فرمودند تمام ملت ایران بسیجی و طرف دار انقلاب اسلامی ایران عزیز هستنند اخراج استادان باسواد کشور از دانشگاههای کشور خلاف است و کسانی که این کار را انجام می‌دهند ضربه به انقلاب اسلامی می‌زنند و باید. ریس قوه قضائیه آنها را محاکمه کنند هشدار آقای ریسی گرانی را مهار کن رای دیکر به شما نمی‌دهیم
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      15 1
      برای همین هست که از قدیم گفتن : خشت اول چون نهد معمار کج/ تا ثریا می رود دیوار کج
  • ناشناس IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    59 3
    در ادامه تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت مردمی 25 تن از اساتید برجسته دانشگاه اخراج شدند .
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    37 9
    انشالله بعد از این در هنگام جیک جیک مستون یاد زمستون هم باشند!
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    71 3
    لابد به جاشون مداح استخدام می کنن.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    8 29
    این پی دی اف پر از ایراد است...دکتر رحمانیان در دانشگاه تهران مشغول به تدریس هستند. دکتر گلکار هم استعفا کرده اند، ایشان اخراج نشده اند. دکتر سمیه سیما دکتر آرمان زارع از دانشگاه تربیت مدرس رو ذکر نکردید...هم توی اینفو و هم توی پی دی اف اشتباه وجود داره.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 13
    دلیلش چی بوده
  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    8 41
    مسئوولین محترم خبر انلاین : از شما درخواست میشود برای اینکه کاربران محترم بدانند دلیل اخراج این تعداد استاد دانشگاه چیست لطفا اسامی انها و به خصوص مرتبه علمی و تعداد سالهائی را که این استاد اخراجی در دانشگاه سپری کرده را درج بفرمائید. مثلا دیده شده یک فرد 18 سال در دانشگاه شریف بوده با مرتبه استاد یاری و وضعیت استخدامی او هم به شکل پیمانی بوده و اخراج شده و زمین و زمان را به دوخته و هر چه که دلش میخواسته از بالا تا پائین به نظام نسبت داده . توجه داشته باشید که طبق قانون یک نفر استاد یار فقط سه سال میتواند وضعیت پیمانی داشته باشد در صورت اقدام نکردن برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی حکم او اخراج از دانشگاه است حالا هر کس که میخواهد باشد!
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      9 2
      مورد داریم طرف هم پیره و هم مربی و مدیر گروه بهشتی!! همه نخبگان جذی هیت علمی جوان را هم با مدارج فوق دکترا اخراج کرد. کسی هم تکونشون نمیده تازه این دانشگاه اساتید بالای ۷۰ سال هم نگه داشته و هیشکی و جذب نمی کنه. به امید روزی ک این اخراج ها بحق باشه و برسه به دیگر رشته نه فقط علوم انسانیهای بیچاره!! شما دلتون برا این اساتید ظالم نسوزه ک تو ای مملکت سلطنت راه انداختند و هیچکس هم حریفشون نیست!!!
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    41 3
    تمام این اخراج ها سلب حق الناس مردم و مصداقی روشن از مفسد فی الارض است .
    • عباس IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      2 5
      اینطور نیست مثل عمر بدعت در دین نکنید آرزوی مرگ کنید
  • محمدبن الحسن المهدی US ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    38 3
    از اخراج معلمان ومدیران منتقد هم از آموزش وپرورش گزارشاتی تهیه شود
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    2 1
    اونوقت چی میشه !!! ای خدا...
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    11 2
    اخر عاقبت این مملکت خیلی خوب مشخص با این روال
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    13 2
    نگران نباشید باسوادها اخراج می‌شوند بیسوادان جاشون رو می گیرند..
  • فرید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 9
    به رشته های تحصیلی مسائل انسانی در دنیا علم گفته نمی شود چون نظریات انسان ها است و علم نیست حتی شیطان پرستان هم دخل و تصرف دارند توش ریاضی نیست که با حل مسائل دروغ معلوم شود برای همینه که فراماسون ها و دشمنان ایران در خاک ایران دانش آموزان را تشویق به علوم انسانی می کنند علوم انسانی را هر فردی در طول زندگی فرا میگیرد بهتره دانش آموزان به فراگیری فلسفه و ریاضیات بپردازند تا روح خودشان را به خالق جهان هستی نزدیک تر کنند
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 6
    کسی میداند در کشور چه تعدادی استاد و مدرس دانشگاه هستند و چه درصدی اخراج شدند و علت دقیق اخراج جدای از هوچیگری ها و شامورتی بازی های رسانه های جانشین من و تو چه بوده ؟! ای وای اگر صبح جمعه حسن سرخه ای مطلع شود .! حالا که خواندی حذف کن برو یک لیوان آب سرد بخور که عصبانیتت کم شود .
  • رضا IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    6 2
    استادان.دانشجویان.دانش آموزان.پزشکان.پرستاران.مهندسان.باسوادان. صاحبان سرمایه سالم توجه داشته باشند.هرکی دوست نداره جمع کنه بره
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    12 3
    عوضش مداح داریم