۶ نفر
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۶
چند می گیری به روحانی و خاتمی و هاشمی فحش بدی؟

این که آدمیزاد از یک سیاستمدار خوشش نیاید و اصلا از منظر او یک سیاستمدار خائن باشد هیچ ایرادی ندارد. این که آدمیزاد عقیده اش را مبنی بر خائن بودن یک سیاستمدار از یک تریبون رسمی اعلام کند بازهم هیچ ایرادی ندارد. اما لگد زدن به سیاستمداری که حمله کردن به او نه تنها هیچ هزینه ای ندارد بلکه تحسین و تشویق و صله هم در پی دارد نه تنها ایراد دارد که نشانه ناجوانمردی و بی مروتی است.

باز تا این جایش هم شاید قابل تحمل و توجیه باشد، یعنی ممکن است حمله کننده بگوید من عقیده ام چنین است و اگر از سر اتفاق دیگرانی هم که صاحب قدرتند از حرف های من خوششان می آید من مقصر نیستم. طیب الله. اما این که طرف می آید و از پای زدنِ بر افتاده حماسه می سازد و منت این حماسه باشکوه را بر سر من و شما می گذارد، دیگر ماجرا خیلی حال بهم زن می شود. مصداق آن چه گفتم این روزها آن قدر زیاد شده که اشاره به یکی از مصادیق می تواند اجحاف! در حق دیگر مصادیق باشد اما اگر خیلی مشتاقید تا حتما نمونه ای عینی در ذهن داشته باشید شما را به حرف های پسر آقای شمقدری در شبکه افق حواله می دهم. آقا زاده آقای شمقدری در لحظات پایانی برنامه با لحنی مضحک دیپلماسی دولت پیشین را به سخره گرفت و بعد هم مدعی شد که این بغض ها سال ها در گلویم مانده بود و موفق شدم آن را بر زبان بیاورم. و لابد توقع دارد بابت این حرکت دلاورانه مدال شجاعت هم دریافت کند.

یادم هست چند سال پیش به اصرار فرهاد عشوندی رفتیم به دفتر یکی از سریال سازان جوانی که از همین نسل بود. نسلی که خودش را انقلابی ناب می داند و معتقد است بزرگان نظام و انقلاب چنان که آن ها انقلاب را فهمیده اند درک نکرده اند. فیلمساز جوان و انقلابی معتقد بود با طرح مفاسد آقازاده ها کاری کرده است کارستان و توقع داشت من هم به عنوان نویسنده ای که خیر سرم دغدغه عدالت دارم از آن حرف ها خوشم بیاید. همان اول ماجرا گفتم این حرف ها آن هم در این زمانه، درست مثل این است که کسی بیست سال بعد از انقلاب بیاید توی خیابان و بگوید مرگ بر شاه و بعد هم فکر کند عجب حرکت انقلابی و متهورانه ای انجام داده است. هر شعاری اگر در زمانه خودش سر داده نشود به کاریکاتور بدل می شود. مردم خیلی وقت است از شعار علیه آقازاده ها گذشته اند. علت این که از بسیاری از این شعارهای شبه انقلابی هم حمایتی صورت نمی گیرد همین بی وقت سر دادن این شعارهاست. بسیاری از مردم زمانی خواستار این بودند که به شایعاتی که پیرامون فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی وجود دارد رسیدگی شود. در آن زمان هیچ کس به سراغ فرزندان آقای هاشمی نرفت. حضرات وقتی به سراغ مهدی و فائزه رفتند که هیچ کس صداقت آن ها را باور نکرد و اغلب مردم آن برخوردها را به حساب تسویه حساب سیاسی با مرحوم هاشمی گذاشتند.

کاسبانِ شعارهای انقلابی خوب می دانند به چه کسی بد و بیراه بگویند و مهم تر این که در چه زمانی بد و بیراه بگویند. و جالب این که این دشنام ها را بلافاصله فاکتور هم می کنند. یعنی علاوه بر آن که با فحش دادن به کسانی که هیچ هزینه ای برای آن ها ندارد ادای اپوزسیون را در می آورند، بابت این دشنه و دشنام هایی که نثار سیاستمداران مغضوب و از قدرت افتاده و به حاشیه رانده شده می کنند، جایزه هم دریافت می کنند. نوش جانشان اما این که فکر می کنند مخاطبان آن ها باید بابت چنین روحیه کاسب کارانه ای به آن ها مدال قهرمانی بدهد دیگر خیلی رو می خواهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1862877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    22 12
    دمت گرم.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 4
    آخوند با آخوند هیچ فرقی نداره
  • فرهاد IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    اقا موسوی کم پیدایی.دوست داریم متن های شما رو بیشتر بخونیم.چون ی کم ته دلمون گرمتر میشه
  • ح IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    کلا زمانه، زمانه‌ی بی‌مایه‌ای شده. بی‌خاصیت شده آقا. نه که خود زمانه شده باشه، کردن‌اِش. خالیش کردن. از هرچی که یه روزی اصالت داشته. اصلی داشته. نسبی داشته. حتی درمورد مقابله کردن. حتی دشمنی کردن. دشمن بودن‌اَم یه آدابی داشته که تو این جماعت تازه رسیده همون‌اَم نیست. چرا نیست؟ چون نبوده. نداشتن. یادشون ندادن. هدفشون، وسیله‌شون رو توجیه می‌کنه. چرا؟ چون مقدس میدونن. مقدسش کردن. مقدس هم بشه دیگه جرئت میخواد باهاش دراُفتاد. تازه وای به حال اونی که باهاش دربیفته. اصالت فقط یک چیزه، قدرت. بقیش سوسول بازیه. انقلابی رو چه به سوسول بازی فرنگی. انقلابی اول باید طلبکار باشه. از هرکی که جزء خوداشون نباشه. از هرچی. حتی پاش بیفته از خود انقلاب. اون انقلابی انقلابه که تو مسیر ما باشه. دلیلی نمیبینن که خودشون تو مسیر اون یکی انقلاب قرار بگیرن. اون هم انقلابی که هر طرفش رو نگاه کنی قهرمانهاش یه مشت فتنه‌گر و اشرافی و لیبرال و ... رو میبینی. انقلابی یعنی جهادی. جهادی هم کارو راه نمیندازه. بی‌ترمز. نه حالا تو عمل. فعلا حرف. نزدیک انتخابات حالا بگو وعده. گی داده کی خواسته؟ مهم نمایشه آخرش مهمه.
  • ح IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    حالا با 30درصد. مهم مبدأ انقلاب اصلیه. اصلِ اصل. فابریک. یه انقلاب خالص. بدون حتی یک رابطه با خارجه‌های مغرب. حالا واسه اینکه سفره انقلاب بی‌هیچ‌اَم نباشه و حداقل کارمزدِ کاربه‌دستایِ مزدبگیر دربیاد باید سالی یه تعهدنامه استراژیک با بلاد غیرغربی ببندیم. هرچی کمونیست‌تر بهتر. درسته کافرن ولی شکرخدا لیبرالیسم نیستن. علی‌الخصوص نئولیبرالیسم. یک انقلاب خالص چون با امدادهای الهی شکل گرفته دیگه احتیاجی به مردم نداره. نون خور اضافی. مگه سفره چقدره؟ فوقش تا دو سه رده پائینتر از رئیس. دیگه قرار نیست هر ننه‌قمری به بهانه‌ی اینکه یک زمانی واسه انقلابی که شده کاری کرده پاشه بیاد سهمی بگیره. اون هم انقلابی که تو خلوص و اخلاصش شک و شبهه وجود داره. اگه هم یکی دوتا ظرف اضافه موند واسه اوناست که خودشون رو ثابت کنن. باید ثابت کنن. چون انگشتم درد گرفته ازبس تایپ انقلابی کردم خلاصه کنم که اینها دارن ثابت میکنن. همین. جدی که نیستن. ولی خطرناکن. از هر خطری خطرناکتر.
  • سعید ترک . IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 4
    جناب موسوی . از سر و ته مقاله تان چیزی بدست نیامد . مگر خالی کردن ته دل هاشمی دوستان که تعصب هاشمی را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کند . باشد تا این خالی شدن دل ها و گشوده شدن گره ها!!! ولی تاریخ در مورد هاشمی و جناح فکری و اجرایی اش و مانورهای تجملش و عدالت گریزی هایش و توجیه گری فساد و مفسدان قضاوت بسیار دقیقی خواهد داشت . میراث هاشمی هنوز در بدنه اجرایی کشور هست زیاد نارحت نباشید .
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 1
    نگران نباشيد. سالهاست مردم هيچ يكي از دو طرف را جدي نمي گيرند و حساب نمي كنند.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 2
    اينهمه ظلم و ستم عيان مي شود و دغدغه شما فحش دادن به خاتمي و روحاني است ؟!!!!!
  • محمدعلی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 3
    سید جان تو هم مثل سریال نقی (پایتخت) " چیه، آمریکا آمریکا می کنی؟!"
  • ایران IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 0
    عالی بود مثل همیشه
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    احسنت عجب حافظه خوبی وعجب عبارت‌های مناسبی