پرداخت بخشی از هزینه بیمه «معتادین بهبود یافته شاغل» توسط بهزیستی کرمانشاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بخشی از هزینه بیمه معتادین بهبود یافته‌ای که در مراکز و بخش خصوصی به کارگیری شوند، توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود. 

مسعود پایدار در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ٢٨ کمپ ترک اعتیاد فعال است که با عنوان مراکز اقامتی میان مدت شناخته می‌شوند.

وی افزود: از مجموع این مراکز یک مرکز متعلق به بانوان و در شهر کرمانشاه و حدود ١٣ کمپ در شهر کرمانشاه قرار دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: معتادین با مراجعه به این مراکز بین یک الی سه ماه مستقر شده و علاوه بر «سم زدایی» خدمات آموزشی، اسکان، معیشت، اصلاح رفتار و بحث آموزش و ارتباط با خانواده این افراد هم پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: در صورتی که یک سال از پاکی این افراد بگذرد بحث اشتغال و اقتصاد و خانواده آن‌ها هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: میزان وام اشتغال اختصاص یافته به هر نفر عمدتا بین یک الی یک و نیم میلیارد ریال است.

این مقام مسئول بیان کرد: معتادین بهبود یافته در صورتی که بعد از پاک شدن از اعتیاد در کارخانجات و مراکز خصوصی به کارگیری شوند، بخشی از هزینه بیمه آن‌ها از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی تشریح کرد: مراکز ترک اعتیاد وابسته به بهزیستی حدود ١٨ سال است که فعال بوده و قرار است جشنی با عنوان «جشن شکرانه» برای بهبود یافتگان با بیش از پنج سال پاکی برگزار شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1861102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =