تشکیل دبیرخانه دائمی راه سلیمانی در اداره کل ارشاد لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از تشکیل دبیرخانه دائمی « راه سلیمانی» خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، اعظم روانشاد با اعلام این خبر گفت : در راستای انسجام فعالیت های فرهنگی و هنری مکتب حاج قاسم و محور مقاومت، با حضور نهادهای فرهنگی و همزمان با تشکیل دبیرخانه دائمی راه سلیمانی برای چهارمین سال متوالی از پوستر مظلوم مقتدر رونمایی شد.
وی با تاکید بر ایجاد دبیرخانه دائمی راه سلیمانی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب می فرماید مکتب حاج قاسم، آنقدر شاخصه های فرهنگی، هنری، مذهبی و دینی در همه حوزه های مختلف دارد که هر چه کار هنری انجام بدهیم، بازهم جای کار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که این امر در بین جامعه نافذتر و ملموس تر شود و دین خودمان را به خدماتی که حاج قاسم برای جامعه و برای محور مقاومت داشته ادا کنیم.
روانشاد با بیان اینکه امسال نیز رویداد راه سلیمانی برای چهارمین سال متوالی در استان برگزار می شود اظهار داشت : این برنامه در سال اول به صورت همایش در سالن حوزه هنری برگزار شد و در سال دوم همایش راه سلیمانی به صورت منسجم تر شروع و با شروع برنامه هایی از سوم خرداد ماه تا هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دومین سالگرد مقاومت برگزار شد.
روانشاد گفت: این رویداد در سومین سال نیز مورد استقبال هنرمندان استان قرارگرفت و در چهارمین سال برگزاری این رویداد، به سمت هدف گذاری برنامه های بلند مدت پیش می رویم.
وی افزود: خوشبختانه هنرمندان استان لرستان از رویداد فرهنگی، استقبال بسیار خوبی داشته و خواهند داشت زیرا استان لرستان ظرفیت های بسیار زیادی در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: امروز نیز دبیرخانه دائمی این رویداد در لرستان، نهایی می گردد زیرا راه و روش حاج قاسم سلیمانی با داشتن شاخص های فرهنگی، هنری، مذهبی و دینی در همه حوزه های مختلف ظرفیت گردهمایی هنرمندان و تولید محتوی ارزنده دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: بر همین اساس لازم است که در این حوزه ،کار شاخص انجام شود و به سمتی برویم که این برنامه ها، نافذتر و اثرگذارتر باشند.
روانشاد افزود: خوشبختانه هنرمندان ما هم از این سطح برنامه ها و محتوی های متنوع فرهنگی، دینی و ...استقبال می کنند و ظرفیت های زیادی برای تولید محتوی در حوزه راه سلیمانی و مکتب شهید سلیمانی داریم.
وی تاکید کرد: همکاری، هماهنگی و هم افزایی سایر دستگاهها فرهنگی و اعضای شورای فرهنگی نیز باعث انجام کارهای منسجم تر و هدفمندتر می شود و قطعا هنرمندان بیشتری هم پای کار می آیند.
روانشاد گفت: در این حوزه تنها به دنبال جشنواره و همایش نیستیم بلکه می خواهیم آثار هنرمندان ما به دست مخاطبان و فراتر از استان و سطح بین المللی برسد چرا که ما هنرمندان ارزنده و توانمندی داریم.
وی افزود: در این راستا، سال گذشته سرود ایل سلیمانی تولید و مورد استقبال قرار گرفت و میخواهیم از این نوع تولیداتی بهره ببریم‌.
وی ادامه داد: بی‌شک وجود دبیرخانه دائمی راه سلیمانی، به تولید اثر و رویدادهای موفق و متنوع کمک خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به وقایع اخیر غزه و فلسطین، اظهار کرد: در این مدت نیز همرمندان ما برنامه های مختلفی در حمایت از مردم مظلوم غزه داشتند ولی لازم است در دهه مقاومت، این تولیدات، منسجم و رویداد محور باشد و تنها در سالنهای سربسته ارشاد و سایر دستگاه ها اجرا نگردد.
روانشاد گفت: این آثار و تولیدات باید در جامعه تعمیم داده شود و به بخشهای مردمی و انجمن ها و هنرمندان واگذار گردد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1847356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =