رویکرد ارشاد لرستان توجه ویژه به شهرستانهاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت : رویکرد اداره کل ارشاد استان توجه ویژه به شهرستانهاست

به گزارش خبرآنلاین لرستان، اعظم روانشاد تمرکز زدایی و توجه بیش از پیش به شهرستان‌ها را از رویکردهای اداره کل عنوان کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهتمام ویژه‌ای برای ایجاد و تقویت هسته‌های مردمی دارد و در این راستا حمایت، تعامل و همراهی سایر دستگاه‌ها به ویژه فرمانداری، ائمه جمعه و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر و راهگشاست.

وی در سفر به شهرستان بروجرد در دیدار با مسلم مرادی فرماندار بروجرد ضمن تقدیر از حمایت‌های فرمانداری از برنامه‌های فرهنگی هنری شهرستان گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان درباره حوزه فرهنگ و هنر برای ما ملاک فعالیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تحول در ایجاد زیرساخت‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌هایی در استان وجود دارند که در حوزه فضاهای فرهنگی مغفول مانده‌اند که با استفاده از زبان فرهنگ و هنر می‌توان ظرفیت‌های استان را به کشور معرفی کرد.

روانشاد با بیان اینکه به دنبال معرفی آثار و تولیدات هنرمندان و انتشار آنها در جامعه هستیم افزود: مفاخر، هنرمندان و سرمایه‌های اجتماعی بسیاری در شهرستان بروجرد وجود دارد که می‌توان اقدامات مناسبی را برای برگزاری نکوداشت‌ها و بزرگداشت‌های مختلف و استفاده از این ظرفیت‌ها انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان کار فرهنگی را سخت و پیچیده ارزیابی کرد که مانند دیگر امور زودبازده و ثمراتش به راحتی قابل مشاهده و لمس نیست و تاکید کرد: با توجه به اینکه در حوزه فرهنگ مشکلات اعتباری بیشتری وجود دارد لازم است مسائل حوزه فرهنگ و هنر احصا و اولویت‌بندی شوند و براساس اولویت‌ها با هم‌افزایی اقدامات خوبی در حل مشکلات انجام شود.

وی تمرکززدایی و توجه بیش از پیش به شهرستان‌ها را از رویکردهای اداره کل عنوان کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهتمام ویژه‌ای برای ایجاد و تقویت هسته‌های مردمی دارد و در این راستا حمایت، تعامل و همراهی سایر دستگاه‌ها به ویژه فرمانداری، ائمه جمعه و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر و راهگشاست.

در این دیدار فرماندار بروجرد با اشاره به ظرفیت‌های بروجرد در حوزه انیمیشن، تئاتر، شعر، موسیقی، مجسمه‌سازی گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری کنگره ملی 68 شهید دانش‌آموز با حضور مهمانان کشوری هستیم.

فرماندار بروجرد فرهنگ را مهم‌تر از اقتصاد دانست و افزود: استان نیاز به یک سند فرهنگی دارد و لازم است قرارگاه فرهنگی در استان تشکیل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1845801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =