اثرگذاری پژوهش در ایجاد زیرساخت‌های کردستان غیرقابل انکار است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: ریل توسعه در کردستان و ایجاد زیرساخت‌ها آماده حرکت‌های باارزشی در زمینه‌های مختلف است و در این زمینه نمی‌توان تاثیر پژوهش و فناوری را انکار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عبدالله رشیدی‌پور پیش از ظهر امروز در اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار داشت: کردستان، استانی غنی در بسیاری از زمینه‌هاست و چهار فصل دارد که به غنای کشاورزی، معدن، تجارت و زیرساخت‌های استان کمک می‌کند.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: ریل توسعه در کردستان و ایجاد زیرساخت‌ها آماده حرکت‌های باارزشی در زمینه‌های مختلف است و در این زمینه نمی‌توان تاثیر پژوهش و فناوری را انکار کرد.


وی حوزه‌های پژوهش و فناوری را مکمل هم خواند و گفت: پژوهشگران ما فناوری را با تحقیقات به وجود آوردند و از آن کمک گرفته می‌شود.


رشیدی‌پور خطاب به دانشجویان اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف مطالبه‌گری داشته باشید چون دیدگاه استاندار کردستان نیز براین است که هر کسی کاری در توان دارد انجام دهد و پای کار بیاید.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه امروز یک دانشجو برای صاحب شغل و استفاده از علم و فناوری خود، باید ایده داشته باشد، گفت: در استان تورم و بیکاری داریم اما این موضوع فقط مربوط به کردستان نیست و زمینه و تسهیلات برای کسانی که توانی برای ریشه‌کنی بیکاری و کمک به توسعه زیرساخت‌ها دارند، آماده است لذا لازم است خودمان نیز پای کار بیایم.


وی گریزی به سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان زد و گفت: در سفر اول رئیسی به کردستان بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار و در سفر دوم نیز ۱۴ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت.


رشیدی‌پور با اشاره به اینکه یکی از برکات این سفر تامین آب شرب و زمین‌های کشاورزی بوده است، گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت فعلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، در همین راستا در استان کردستان نیز دو کلان پروژه فرودگاه سقز و راه آهن سنندج به بهره‌برداری رسید.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان اذعان کرد: یک شرکت ایرلاین بومی در استان به مشکلات پروازها ورود کرده و به زودی کار خود را آغاز می‌کند و برای همیشه مشکل پروازهای کردستان حل می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشاورزی ما نیاز به تحقیق و پژوهش دارد، خاطرنشان کرد: رتبه دوم تولید گندم کشور را داریم اما باید این رتبه‌ها استمرار داشته باشد.
رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حوزه ریلی در توسعه اقتصاد، در سفر رئیس جمهور و همزمان با افتتاح پروژه راه آهن سنندج، دستور ادامه خط ریلی تا مرز باشماق داده شد و بدون شک این موضوع دریچه‌ای مهم در بحث اقتصادی خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =