جشنواره شعر افق‌های روشن با هدف کشف استعدادها برگزار شد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: دهمین جشنواره شعر «افق‌های روشن» با هدف کشف استعدادهای برتر در حوزه شعر متعهد، ایجاد زمینه رقابت سالم بین هنرمندان جوان شاعر و جذب شعرای هنرمند به بدنه بسیج هنرمندان برگزار شد.

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: جشنواره استانی شعر به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، با موضوعات مختلف از جمله محوریت سرزمین مادری، فرهنگ و تمدن ایرانی، مسائل اجتماعی، مقاومت و پایداری، جهاد تبیین و هنرمندان شهید برگزار شد.

وی افزود: پوستر جشنواره افق های روشن از ۲۴ مرداد ماه امسال منتشر شد و به دلیل استقبال خوبی که از این جشنواره شد تا ۱۷ آبان ماه با اضافه شدن بخش ویژه اشعار مرتبط غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و اتفاقاتی که در فلسطین رخ داد، تمدید شد.

وی گفت: پس از توزیع فراخوان جشنواره و دریافت بیش از ۲۰۰ اثر در حوزه شعر کلاسیک، نو، شعر کردی، بخش شعر غزه، داوری اشعار توسط داوران با رعایت عدالت صورت گرفت و برگزیدگان نهایی از شاعران نو قلم و شاعران توانمند آیینی و انقلابی استان کرمانشاه به منظور داوری در مرحله کشوری به سازمان بسیج هنرمندان کشور معرفی شدند.

آزادی خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه رقم خورد و افرادی که اشعارشان در مرحله استانی برگزیده شده‌ را به مرحله کشوری ارسال کردیم و در مرحله کشوری به افراد برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی افزود: در مرحله استانی به همه شرکت کنندگان در جشنواره لوح تقدیر و به برگزیدگان مرحله استانی لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا می‌شود.

به گفته وی اسامی برگزیدگان مرحله استانی در بخش شعر کلاسیک و نو شامل نفر نخست «حسین‌خزایی»، نفرات دوم مشترکا «محمدحسین امیری» و «بابک بنی فاطمی» و نفرات سوم مشترکا «نیوشا امیری»، «مهدی شریفی‌شادفر»، و «معصومه تیما» است.

وی گفت: نفرات شایسته تقدیر در این بخش خانم ها «پریوش بهلولی» و «مریم رضایی» هستند که برگزیده شدند.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه اذعان کرد: این جشنواره ٢ بخش ویژه نیز داشته است و بخش شعر کردی کرمانشاه و بخش ویژه با موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و اتفاقات ناگواری که برای فلسطین و کودکان غزه رقم خورده است.

به گفته وی اسامی برگزیدگان بخش ویژه زبان کردی شامل نفر اول «احترام یاربیگی»، نفر دوم «یاسر شکربیگی» و نفر سوم «الهام نوری» است.

اسامی برگزیدگان در بخش شعر غزه نفر اول «میلاد خانی»، نفر دوم «سیدصادق خاموشی» نفر سوم «مریم مهرانپور» که به عنوان برگزیده معرفی شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =