در دولت سیزدهم 5 هزار واحد مسکن روستایی احداث شده است 

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان با اشاره به اینکه تاکنون در دولت سیزدهم 5 هزار واحد مسکن روستای احداث شده است،  اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان پنج هزارمین واحد مسکن روستای به بهره برداری رسید.

سعید رسولی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین از سنندج، یکی از مهم ترین فعالیت های بنیاد مسکن را اجرای طرح هادی روستایی برشمرد و اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال از محل اعتبارات قیر رایگان ۹۳ پروژه اجرای آسفالت معابر روستایی انجام شده است

وی به مقاوم سازی مسکن روستایی اشاره نمود و افزود: از چهار هزار سهمیه مسکن روستایی در بنیاد مسکن، سه هزار و 255 واحد توسط بانک های عامل عقد قرارداد شده و همچنین تاکنون عملیات اجرایی دو هزار و 143 واحد به پایان رسیده است.

رسولی گفت: در استان کردستان ۵۵ هزار و 586 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده که حدود ۴۵ درصد مسکن روستایی را شامل می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان، به احداث هزار واحد مسکن محرومان با همکاری بنیاد مستضعفان در استان اشاره نموده و بیان کرد: با سهمیه هزار واحد مسکن محرومین در سطح استان طی یک سال گذشته خوشتبختانه 600 واحد مسکن به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان هدف شده است.

مهندس رسولی، با اشاره به اختصاص تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، دو تن میلگرد و 10 تن سیمان به صورت رایگان به هزار واحد مسکن محرومین در سطح استان کردستان ،گفت: تاکنون از این تعداد ۸۱۵ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دوره اول سفر رئیس جمهور به استان کردستان مصوبه ای با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان جهت اجرای طرح هادی روستایی به مرحله اجرا درآمد که در سال اول ۸۵ درصد از این مصوبه انجام شد، تصریح کرد: در این مصوبه ۱۰۵ روستا جهت اجرای طرح هادی در استان شناسایی شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان ادامه داد : در دوره دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان نیز دو مصوبه به بنیاد مسکن واگذار شد که شامل تخصیص اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان جهت مطالعه و اجرای طرح هادی روستایی و احداث ۵۰۰ واحد مسکن محرومین است.

رسولی، در راستای تامین اراضی نهضت ملی مسکن روستایی گفت: در شواری مسکن استان ۱۰ هزار نفر متقاضی روستایی شناسایی شدند که بنیاد مسکن موکلف شد زمین این افراد را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در دولت سیزدهم 5 هزار واحد مسکن روستای احداث شده است، اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان پنج هزارمین واحد مسکن روستای به بهره برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان، به تامین زمین در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در راستای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و خاطرنشان کرد: در این سفر رئیس جمهور ۵۵۰ قطعه زمین برای هزار و 100 متقاضی تامین شد و هر قطعه زمین به دو نفر واگذار می‌شود. همچنین در این مرحله از سفر رئیس جمهور محترم ، آیین آغاز عملیات اجرایی تخصیص۶ هزار قطعه زمین (در ۸۲ روستا) با حضور وزیر راه و شهرسازی در روستای قار سنندج بزگزار شد.

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان یادآور شد: بنیاد مسکن متولی ساخت ۳ هزار و 785 واحد نهضت ملی مسکن شهری در پنج شهر دیواندره، کامیاران، دهگلان، قروه و بیجار است که در شهرستان دیواندره صد واحد مسکن به متقاضیان تحویل داده شده است، همچنین ۲۰۰ واحد در سنندج ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا فروردین ماه 1403، 80 واحد از آن به بهره برداری خواهد رسید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =