پروژه های تجهیزاتی و ایمنی فرودگاه شهدای خرم آباد آماده بهره‌برداری

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد گفت : پروژه های تجهیزاتی و ایمنی فرودگاه آماده بهره‌برداری آماده بهره‌برداری است .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی کاملی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: چندین پروژه تجهیزاتی، ایمنی، حفاظتی، خدمات زمینی و پشتیبانی پروازو امنیتی فرودگاهی طی مدت زمان یکسال اخیر اجرایی شده است در حال حاضر این پروژها در حال بهره برداری بوده و آماده افتتاح رسمی میباشد.

وی افزود: پروژه های آماده افتتاح در حوزه های ارتقاء تجهیزات و ایمنی پرواز، ارتقاء تسهیلات فرودگاهی، ارتقاء حفاظت و امنیت فرودگاهی و ارتقاء سطح خدمات زمینی ( هندلینگ) می باشند.
وی اظهار داشت: این پروژه ها شامل خرید، نصب و راه اندازی سیستم سوئیچینگ، سیستم MAP، سیستم ASUR سیستم EFSS، سیستم های گیرنده و فرستنده به همراه احداث ساختمان و نصب دکل۵۱ متری و بهسازی کامل ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز است.

کاملی دامه داد: همچنین تعویض و بهسازی سقف بیرونی و داخلی، تعویض شیشه ها و اصلاح فریم ها نصب پرده های استاندارد، ایجاد جانپناه و ....برای برج مراقبت پرواز و همچنین بهسازی محوطه و آسفالت قسمتی از بلوار ورودی و محوطه ها برای برج مراقب انجام شد.

مدیر فرودگاه خرم آباد تصریح کرد: اجرای فیدر دوم برق ورودی به همراه خرید تابلو برق های مربوطه و سیستم ارتینگ از پروژه های مهم دیگر در حوزه ارتقاء تجهیزات و ایمنی پرواز می باشد.

علی کاملی با اشاره به بهسازی زیرساختها گفت : بهسازی تأسیسات، خرید، نصب و راه اندازی چیلر، هواساز ها، بهسازی و افزایش سرانه سالن های مسافری ترمینال، نماز خانه، اصلاح و بهسازی ورودی ترمینال، احداث کرتین وال و شیشه های دو جداره، محوطه روبروی ترمینال، بهسازی ساختمان های اداری و اماکن جانبی، تعویض درهای قدیمی و نصب درهای اتوماتیک را از جمله مهمترین پروژه ها در حوزه ارتقاء تسهیلات فرودگاهی عنوان کرد.

کاملی افزود:همچنین احداث جاده حفاظتی به طول ۹ کیلومتر به همراه احداث دو دهانه پل ۸ و ۶ متری با ارتفاع ۴ متر، آسفالت جاده احداث شده و جاده های موجود، خرید، نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته، راه بند های ضد تروریستی و معمولی احداث ساختمان نگهبانی با قابلیت نصب X-RAY داخل صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بهسازی یگان های حفاظتی سپاه، پلیس و اماکن در اختیار ایشان، فنس کشی، سیم خاردار و احداث دیوارهای مورد نیاز در زمینه ارتقاء حفاظت و امنیت فرودگاهی انجام شده است.

به گفته وی پروژه های احداث دیوار بتنی ، نصب سیستم روشنایی باند به صورت BARRET ، تعویض فریم و شیشه های ترمینال، اصلاح سیستم سرمایش و گرمایش ترمینال، مسیر های ورود و خروج به فرودگاه، بلوار ورودی، احداث سوله عملیات زمستانی و ساماندهی روان آب های سطحی در مرحله نهایی و ارجاع برای انتخاب پیمانکار می باشد.
کاملی به تجهیزات خریداری شده برای ارایه خدمات زمینی به هواپیماهای پهن پیکر و کارگو اشاره کرد و این تجهیزات را شامل یکدستگاه پله ی بدنه وسیع ،یکدستگاه غلتک خودکششی ،لیفتراک سه تنی،کشنده ۳۲تنی ، و بابکت با تجهیزات جانبی و یکدستگاه ژنراتور برق زمینی با هزینه بیش از ۱۸۷ میلیارد ریال از محل منابع استانی را گامی موثر در رونق اقتصادی استان دانست که این تجهیزات خریداری شده و آماده بهره بردای می باشند.

کاملی افزود: مدیریت فرودگاه شهدای خرم آباد با تلاش و همراهی خوب استان، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و واحد های مستقر در فرودگاه آمادگی پذیرش انواع پروازها و انواع تایپ های پروازی در تمامی مقاصد داخلی و خارجی را بر اساس مندرجاتAIP در کلیه ساعات شبانه روز دارا می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =