پرداخت ٢٩٠ میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی به کشاورزان کرمانشاه در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال جاری ٢٩٠ میلیارد ریال تسهیلات خسارت خشکسالی به کشاورزان استان کرمانشاه پرداخت شده است.

علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته از محل بند الف تبصره ١٨ قانون بودجه سال ١۴٠٠ پنج هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال به سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تخصیص دادند.

وی افزود: با جذب سازمان در سال گذشته حدود ۶ هزار و ٢۴٠ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که شامل ١٣٠ درصد جذب اعتبارات بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور مردمی سازی نهاده های دامی و طیور که به دنبال برداشتن ارز ترجیحی اتفاق افتاد حدود ٢ هزار و ٣٩٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش بابت تأمین نهاده‌های بخش دام و طیور پرداخت شده است.

وی گفت: در بخش مشاغل خانگی تسهیلات چهار درصد ٢۴٠ میلیارد ریال در سال گذشته تخصیص منابع انجام شد و ٢٧٠ میلیارد ریال یعنی بیش از ١٠۵ درصد جذب برای مشاغل خانگی به عنوان مشاغل پشتیبان و خرد داشتیم.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته منابع اعتباری به دلیل موضوع منابع و مصارف کل بانک‌ها روند پرداخت کندی داشت و از محل بند ب تبصره ١۶ قانون بودجه ١۴٠١، ٢ هزار میلیارد ریال سهمیه برای جهاد کشاورزی قرار دادند.

وی ادامه داد: این سهمیه دیر ابلاغ شد اما با این وجود در استان کرمانشاه از ٢ هزار میلیارد ریال منابع که قرار دادند، یک هزار و ٣٠ میلیارد ریال پرداخت شد و بیش از ۵٠ درصد نسبت به میانگین پرداختی بند ب تبصره ١۶ دستگاه‌های حمایتی داشتیم.

این مسئول اذعان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی امسال دیر ابلاغ شد و یک هزار و ۶۵٠ میلیارد ریال به صورت شناور به استان کرمانشاه ابلاغ کردند و تا این پایه پرداختی زیادی به دلیل بحث بانک ها و منابع و مصارف و بسته شدن سامانه انجام نشده است.

وی تشریح کرد: مبلغی را تخصیص بین استانی قرار دادند که حدود ۵٨٠ میلیارد ریال طرح به بانک ها معرفی شده و در حال بررسی است.

چاله چاله تأکید کرد: منابعی که امسال پرداخت شده خسارت بر خشکسالی بوده که تا کنون حدود ٢٩٠ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده در حوزه زراعت و باغبانی پرداخت و به بانک های عامل معرفی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1829736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =