میزبانی هشت بقعه در کرمانشاه از ویژه‌برنامه شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت ولی عصر (عج) 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: هشت بقعه در استان کرمانشاه میزبان ویژه برنامه‌های شهادت امام حسن عسکری (ع) و امامت ولی عصر (عج) هستند. 

حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: با وجود شرایط خفقان دوران امامت امام حسن عسکری (ع) ایشان توانستند شاگردانی را آموزش دهند.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در زمان حیات خود با وجود اینکه دستگاه زمام داران وقت بیشترین اشراف و تسلط را داشتند تا دین و معارف اسلامی تبیین و نشر نشود، مسیر معرفی و شناساندن دین را در پیش گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: احمدبن اسحاق قمی وکیل امام حسن عسکری (ع) اکنون در سرپل ذهاب دفن شده و شخصیت وی مورد اعتماد امام بود.

وی گفت: یکی از اسرار پنهان آن زمان نحوه تولد حضرت ولی عصر (عج) فرزند امام حسن عسکری (ع) بود و احمد بن اسحاق را از این موضوع آگاه کردند چرا که مورد اطمینان کامل بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این روز برای ما که میزبان وکیل امام حسن عسکری هستیم روز مهم و ارزشمندی است لذا در هشت بقعه از بقاع استان کرمانشاه شب گذشته به مناسبت شب شهادت، ویژه برنامه‌هایی با حضور مداحان، ذاکرین و سخنرانان برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: امشب هم که شب امامت حضرت ولی عصر (عج) است و به شب بیعت معروف است در بقاع متبرکه استان کرمانشاه خصوصا بقعه احمدبن اسحاق ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: وظیفه ما در روز امامت ولی عصر (عج) این است که خود را در مسیر اهل بیت (ع) قرار دهیم لذا مودت اهل بیت (ع) محبت همراه با اطاعت است.

این مقام مسئول تشریح کرد: امروز که روز بیعت با امام عصر (عج) است پیمان محکمی با ایشان ببندیم تا زمینه‌ساز ظهور باشیم و در راستای اصلاح و نشر معارف اهل بیت (ع) گام برداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1816944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =