سوگواره چلچراغ بصورت منطقه ای برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ درخرم آباد گفت: کلیه آثار ارسالی به اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ دارای رنگ و بوی جاودانگی و طراوت ویژه ای بوده اند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، منصور احمدی در این باره گفت :هرکدام از این آثار جاودانگی ، رنگ و بو و طراوت ویژه خودشان را دارند و اگر امروز به همکارانمان برای برگزاری چنین اثری ، تبریک بگوییم بیراه نیست زیرا حاصل تلاش های این عزیزان در معاونت ها و بخش های مختلف به ویژه معاونت های فرهنگی، هنری و ...رویدادی را رقم زده اند که در سال اول برگزاری ۱۰۰۰ ثمره بابرکت فرهنگی داده است.
وی ادامه داد: امروز به همت همکاران ما و کلیه هنرمندان و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام نهالی با بیش از ۱۰۰۰ ثمره فرهنگی و هنری تقدیم جامعه شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه حضور همه اقشار در همه رده های سنی از جمله نوجوانان ، جوانان، پیرغلامان ، میانسالان و ...مثال زدنی بوده از حضور و همراهی همه این عزیزان در سوگواره عاشورایی چلچراغ تقدیر نمود.
احمدی خاطرنشان کرد: هنرمندان لرستانی با همه وجودشان پای نهضت عاشورا بصورت جانفزا، مومن و زیبا مانده‌اند و وقتی این هنر و زیبایی با عاشورا ممزوج می شود، اثراتی نامتناهی دارد.
وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته سال آینده این جشنواره به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد و از ظرفیت همه دستگاه ها از جمله ادارت کل فرهنگ و ارشاد ، حمزه های هنری، جبهه های فرهنگی و اجتماعی و ... استفاده خواهد شد.
احمدی یادآور شد: در گام بعدی این جشنواره به صورت ملی برگزار خواهد شد تا نهالی که امسال کاشته شده در سال آینده به درخت پربار و تنومند محصولات فرهنگی وجود نازنین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، تبدیل شود.
آیین اختتامیه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ صبح روز دوشنبه بیستم شهریور ماه ۱۴۰۲ با حضور مسولان فرهنگ و ارشاد لرستان ، مدیران استانی ، هنرمندان و اصحاب رسانه در محل تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1812135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =