موقعیت منحصر به فرد شهر کرمانشاه برای توریسم درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و توریستی، مرکزیت امکانات پزشکی در غرب و سهولت ارتباط با کشورهای همسایه می‌تواند پیشرفت چشم‌گیری در بخش سلامت گردشگری داشته باشد.

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس تعریف سازمان جهانی جهانگردی، گردشگر سلامت فردی است که به مدت بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال کشور خود را ترک و برای درمان به کشور مقصد وارد شود.

وی افزود: گردشگری سلامت برای بهبود شرایط استان کرمانشاه یک فرصت است که بتوانیم از ظرفیت‌های مازاد بیمارستان‌ها برای بیماران خارجی استفاده کنیم تا بیمارستان‌ها و مردم استان از مزایای این کار بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: گردشگر معمولی سه برابر هزینه و گردشگر سلامت پنج برابر هزینه را در مقصد صرف کرده و به مردم آن شهر سود می‌رساند و این به نفع مردم است که گردشگر را می‌پذیرند.

وی عنوان کرد: اقداماتی انجام شده در خصوص کسب مجوز پذیرش واحد بیماران بین‌الملل در حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که برای هفت مرکز درمانی موفق به کسب مجوز شدیم.

این مسئول ادامه داد: در بیمارستان امام علی(ع)، بیمارستان امام رضا(ع) ،بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان‌های شهدا، امام حسین(ع) و ۲ مرکز خصوصی این مجوز اخذ شده است.

وی در خصوص امکانات این بیمارستان‌ها گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) یک بخش مستقل با چهار تخت وی.آی.پی با تمام امکانات لازم، بیمارستان امام حسین (ع) با ظرفیت هشت تخت با امکانات رفاهی، بیمارستان بیستون با ظرفیت ۹ تخت و در بیمارستان شهدا هم ٢ سوئیت چهار تخته که در مجموع هشت تخت اختصاص داده شده به بیماران خارجی و در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) به تازگی بخشی با ظرفیت پنج تخت همراه با تمامی امکانات افتتاح شد.

این مسئول اذعان کرد: از اساسی ترین اقدامات در این راستا می‌توان به طراحی سایت اطلاع رسانی در بیشتر مراکز دارای بیماران بین الملل اشاره کرد که با ۲ زبان فارسی و انگلیسی به منظور اطلاع رسانی و پذیرش بیماران خارجی از طریق سایت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی مرکز و پزشکان آن که در دسترس بیمار خارجی قرار دارد و این مراکز گواهینامه بین المللی اعتبار بخشی از وزارت بهداشت دارند، بخشی دیگر از اقدامات در این راستا است.

این مسئول تشریح کرد: مراکز درمانی دارای مجوز بین المللی سالیانه ۲ بار در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی شرکت می‌کنند و در این نمایشگاه‌ها خدماتی که ارائه می‌دهند را برای بیماران خارجی و همچنین توانمندی‌های موجود را در حوزه سلامت استان کرمانشاه به نمایش می‌گذارند.

محمدی تأکید کرد: واحدی را به نام واحد آی.پی.دی در کلیه بیمارستان‌ها طراحی و راه اندازی کردیم که وظیفه آن ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت ارائه خدمات درمانی در کوتاه ترین زمان ممکن است که در آن بخش یک کارشناس، پرستار، فرد مسلط به زبان کردی و عربی و یک پزشک فعال هستند که خدمات ویژه ای را ارائه بدهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1804480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =