هجوم آوردنِ ملخ شکم بادمجانی به باغات پاوه بدون خسارت / ٨٠٠ هکتار از باغات پاوه علیه ملخ‌ها سمپاشی شدند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به عدم وارد آمدن خسارات به باغات شهرستان پاوه بر اثر هجوم ملخ شکم بادمجانی گفت: ٨٠٠ هکتار از باغات این منطقه علیه ملخ سمپاشی شدند.

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: ملخ شکم بادمجانی گونه جانوری بومی در منطقه پاوه و اورامانات است که هر ساله علیه سمپاشی علیه این آفت انجام می‌شود.

وی افزود: تا کنون ٨٠٠ هکتار از باغات شهرستان پاوه و باینگان علیه ملخ شکم بادمجانی سمپاشی شدند و سمپاشی به شیوه‌ای صورت گرفته که خسارتی متوجه محیط زیست، دام و احشام نشود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این ملخ توان پرواز و جهش به سمت سایر مناطق را ندارد و خسارتی به باغات این منطقه وارد نکرده است.

وی گفت: عمر این ملخ‌ها حداکثر ١٠ روز دیگر است و در طول سال‌های گذشته هم با این آفت مواجه بوده و برنامه‌ریزی برای سمپاشی و مقابله با آن انجام شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: امسال تراکم این آفت نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده، اما جای نگرانی نیست چرا که این گونه بومی منطقه است و به زودی از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: سمپاشی رایگان توسط جهاد کشاورزی برای بخش‌هایی از روستاهای پاوه که تراکم این نوع از ملخ‌ها افزایشی بوده، انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1777871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =