۲۴۰ روستا در البرز نیازمند مساعدت برای بوم گردی هستند

مدیرکل دفترامور روستایی استانداری البرز گفت: ۲۴۰ روستا در این استان دارای ظرفیت های قابل توجه گردشگری شناسایی شده اند که نیازمند مساعدت در زمینه توسعه بوم گردی هستند.

به گزارش خبر آنلاین: فرشاد قدوسی درنشست بررسی ظرفیت های گردشگری روستایی استان البرز افزود: بر این اساس حمایت از صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و بوم‌گردی برای محرومیت‌زدایی روستایی باید بیش از میش مد تظر قرار گیرد.
وی بیان کرد: ۶۸ میلیارد ریال عدد قابل قبولی برای فعالیت در این حوزه‌ها از سوی میراث‌فرهنگی استان البرز است که با آن می توان گام های موثری را در زمینه توسعه گردشگری روستایی برداشت.
قدوسی افزود: در روستاها طرح‌هایی در این زمینه‌ وجود دارد که با مبالغ ۲ یا ۳ میلیارد ریال قابلیت اجرایی دارند.

وی اظهار کرد: این اعتبارات برای متقاضیان ایجاد بوم‌گردی در استان البرز، فعالان صنایع‌دستی، تجهیز کارگاه‌ها و آموزش‌های مرتبط با این حوزه در اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از روستاها بسیار راهگشا است.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری البرز با بیان اینکه معرفی و تقویت روستاهای هدف گردشگری در استان نیازمند اقدامات اصولی است، گفت: گردشگری روستایی ظرفیت بالایی در استان دارد و باید با از ظرفیت دهیاری‌ها، شوراها و بخشداری‌ها نیز برای تقویت این حوزه استفاده کرد.
استان البرز دارای ۲۷۷ روستا است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1777279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =