آذربایجان‌غربی یکی از هشت استان دارای بیشترین مشترک برق

کیامهر، آذربایجان‌غربی را یکی از هشت استان دارای بیشترین مشترک برق اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: آذربایجان‌غربی با بیش از یک میلیون و ۴٠٠ هزار مشترک و ٣٨۵ هزار چکاب روشنایی جزو هشت شرکت کشوری است.

کیامهر با تاکید بر اینکه روستایی بدون برق در استان نداریم ، افزود : ٨٠ درصد مشترکین استانی با ۴٠ درصد مصرف خانگی و ٢ درصد کشاورزی است.

وی با اشاره به طول عمر شبکه اذعان کرد : در همین راستا نسبت به اصلاح و تبدیل کابل مسی به کابل خودنگهدار در دستور کار قرار گرفته که آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز است و امسال قرار است ۳ هزار کیلومتر تبدیل شبکه از مسی به خودنگهدار داشته باشیم تا بخشی از برنامه ۸ هزار کیلومتر مدنظر انجام گرفته شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی همچنین از برنامه ریزی در راستای تبدیل چراغ‌های شهری به کم‌ مصرف خبر داد و ادامه داد: در این راستا، ۱۲ هزار و ۵۰۰ چراغ تاکنون تبدیل و ۴۸ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

کیامهر به موضوع کاهش مصرف برق در فصل گرم سال اشاره کرد و افزود: اوج مصرف برق استان ۱۴۰۰ مگاوات پیش بینی شده که در این راستا در بخش اداری کاهش ۳۰ درصدی مصرف در وقت اداری و ۶۰ درصدی در وقت غیر اداری در دستور کار بوده و ابلاغ شده است و سال گذشته نیز ۶۰ درصد مشترکان مشمول پاداش مصرف برق شده بودند.

وی همچنان اظهار کرد: روشنایی‌های جاده شهید کلانتری که از چندین سال قبل بدلیل اختلافات سرمایه گذار و دستگاه بهره بردار بلاتکلیف مانده بود ولی شرکت پیشگام شد و تاکنون ٩ کیلومتر اجرایی و بقیه هم در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام می رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1771986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =