واکسیناسیون بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در لرستان

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان از واکسیناسیون بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در لرستان علیه بیماری های آبله و طاعون خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر مصطفی زبردست در این رابطه گفت : مرحله اول خدمات رسانی دام های عشایری لرستان که از ابتدای دی ماه سال جاری در مناطق قشلاقی اطراف شهرستان های پلدختر، رومشکان و قسمت هایی از استان های ایلام و خوزستان انجام شده بود با همت همکاران دامپزشکی به پایان رسید.

وی افزود : در اجرای این عملیات که از تمام توان همکاران بخش های دولتی و غیر دولتی استفاده شده بود تعداد ۷۴۵۱۸۶ راس دام سنگین و تعداد ۶۵۳۹۴۳ راس دام سبک به ترتیب علیه بیماری های آبله و طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان تصریح کرد: در اجرای این عملیات علاوه بر واکسیناسیون، سم پاشی، بیماریابی، توزیع بروشور و برگزاری کلاس اموزشی نیز به صورت رایگان برای بهره برداران عشایری استان انجام گرفت.

زبردست در پایان اظهار داشت : از ابتدای اسفندماه مرحله دوم خدمات رسانی به دام های عشایری استان با واکسیناسیون علیه بیماری های تب برفکی و تب مالت آغاز خواهد شد که این مرحله نیز رایگان می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1729719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =