کد خبر: 642001
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
جوان آنلاين از تازه‌ترين‌ها گزارش مي‌دهد
موسس بستني Smitten، واقعا از خوردن بستنی‌هاي امروزي با چند ده مواد تشكيل دهنده آن (نگهدارنده ها، امولسیفایرها و تثبیت کننده) لذت نمي‌برد. با فناوری جدید، آيا ما نباید قادر به ساخت بستنی باشيم كه به شير گاو نزديكتر باشد و نه دورتر از آن؟
صالح سلیمانی
جوان آنلاين: موسس بستني Smitten، واقعا از خوردن بستنی‌هاي امروزي با چند ده مواد تشكيل دهنده آن (نگهدارنده ها، امولسیفایرها و تثبیت کننده) لذت نمي‌برد. با فناوری جدید، آيا ما نباید قادر به ساخت بستنی باشيم كه به شير گاو نزديكتر باشد و نه دورتر از آن؟

به گزارش جوان آنلاين به نقل از نيوزويك، سال‌هاي متمادي است كه نيتروژن مايع فراسرد (دماي 321- فارنهايت معادل 196- درجه سانتيگراد) در آشپزخانه‌هاي فوق‌العاده مدرن به مد دمدمي مزاجي تبديل شده است. بي ويلسون در كتاب آشپزي دلنشين خود «چنگال را مد نظر داشته باش» مي‌نويسد ناتان ميهروولد، مدير اجراي پيشين شركت مايكروسافت، همبرگر دلخواهش را ابتدا تا ظاهر شدن رنگ صورتي دلخواه آرام آرام و با حوصله مي‌پزد. سپس، در نيتروژن مايع مي‌اندازد (تا دل همبرگر صورتي رنگ بماند) و در نهايت سرخ مي‌كند تا پوسته تردي تشكيل دهد.


حال، رابين سو فيشر لذت شگفت انگيز آشپزي با نيتروژن مايع را باري ديگر و اين بار با بستني Smitten كه «خوشمزه‌ترين بستني دنيا» لقب گرفته بر سر زبان‌ها و به خيابان‌ها آورده است. او دستگاهي را اختراع كرده كه اجزاء تشكيل دهنده بستني را با حفظ بافت نرم خود يخ مي‌زند. اين فرآيند به قدري سريع انجام مي‌شود كه هر بستني با سفارش آن در لحظه تهيه مي‌شود و بنابراين، اين دسرهاي خوش مزه عاري از هر گونه مواد نگهدارنده و ماده امولسيون كننده خواهند بود.


فيشر از سال 2009 با واگن قرمز رنگ كوچكش شروع به فروختن بستني در پارك‌هاي سن فرانسيسكو كرد. اكنون او در باجه ساخته شده از مواد بازيافتي، با آوازه‌اي چاپ شده در انواع و اقسام مجلات فناوري و آشپزي، در فكر گسترش كسب و كار خود است.


منبع: مجله هفتگي نيوزويك


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
4
فراسرد (دماي 321- درجه سانتيگراد)
صفر مطلق یا همان درجه کلوین 273- است که هنوز دانشمندان و صنعتگران نتوانسته اند به این دما برسند بعد شما 321- را از کجا آوردید
پاسخ ها
صالح سليماني
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
با تشكر از تذكر بجاي شما، متن ويرايش شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار