نظر منتشر شده
۱۸۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222950
نامه ای به گروهبان یکم، جمشید دانایی فر
ما را ببخش گروهبان!
شهاب خاکسار، 27 فروردین 92
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
گروهبان عزیز، جمشید دانایی فر!
سلام بر روح بلندت. امیدوارم آنگونه که برخی اظهار امیدواری می کنند، همچنان زنده باشی! امروز برای اولین بار عکس نوزادت را در میان انبوه خبرهای سفر رییس جمهور به زاهدان دیدم و یک بار دیگر بر پیشانیم عرق شرم نشست.

ما را ببخش گروهبان
که هنوز نمی دانیم که تو زنده ای یا شهید شده ای، در حالی که بارها اشراف اطلاعاتی مان را در مسایل داخلی و منطقه ای به رخ جهانیان کشیده ایم. ما را ببخش که عبدالمالک تروریست را در ارتفاع ده هزار پایی از سطح زمین شناسایی و دستگیر می کنیم، ولی در مقابل آتش کینه برادر کوچکش عبدالرئوف تروریست که تو را هدف قرار داد، کاری از دستمان بر نمی آید. آخر می دانی؟ در آن فقره لازم بود اشراف اطلاعاتی مان را به رخ برخی بکشیم، اما الآن دوره تدبیر است و الزامی برای به رخ کشیدن توانایی هامان وجود ندارد.

البته نه اینکه تصور کنی برای آزادی ات کاری نکردیم! دیپلمات های کارکشته ما برای آزادی ات دست به دامان دبیر کل سازمان ملل شدند! از ریش سفیدان محلی هم استمداد طلبیدند و البته بعد از آنکه خبر آمد که تو را شهید کرده اند، تهدید هم کردیم و بالاخره همراهانت آزاد شدند. ولی چه کنیم که دولت پاکستان همکاری نمی کند؟!

ما را ببخش گروهبان
که هنوز نمی دانیم که همرزمانت را ما آزاد کردیم یا تروریست ها! در خاک پاکستان بودند یا افغانستان؟ در مرز پاکستان و ایران بود یا افغانستان و پاکستان؟ چرا یک مقام مسوول گفت: «سربازانمان الآن در اختیار ما هستند و ما به دنبال راهی مطمئن برای بازگرداندن آنها می گردیم؟!» چرا بعد از آزادی آن چهار سرباز عزیز، دو روز طول کشید تا آن راه مطمئن پیدا شد و آنها وارد ایران شدند؟ اگر جواب این سوال ها را می دانستیم، احتمالاً از سرنوشت تو هم با خبر می شدیم. خودمانیم، همرزمانت را هم ما آزاد نکردیم، خودشان خوش شانس تر از تو بودند!

ما را ببخش گروهبان! چرا که آن دقایقی تو مشغول مردنت بودی، من در سفر نوروزی بودم و رییس جمهورمان برای رسیدگی به معیشت محرومان، به کیش سفر کرده بود. و البته دستگاه دیپلماسی مان هم درگیر پرونده مهمی به نام مذاکرات هسته ای بودند و قوای نظامی و انتظامی مان هم درگیر ساماندهی سفرهای نوروزی. اصلاً خودمانیم برادر! نوروز وقت مناسبی برای مردن نبود! مگر نشنیده ای که شاعر می گوید: نوبهار است، در آن کوش که خوش دل باشی!

ما را ببخش گروهبان! چرا که بیش از این فرصتی برای از تو نوشتم نداریم، مذاکرات هسته ای وارد مراحل حساسی شده و دعوای روسیه و غرب بر سر اوکراین نیز شرایط را پیچیده تر کرده است. باید به اخبار این موضوعات برسیم.
زیاده جسارت است!

پی نوشت: راستی نگران همسر و فرزندت نباش! یحتمل رییس جمهور در همین سفر، خانه ای و مستمری ای برای آن ها تأمین خواهد کرد تا بی دغدغه ی معیشت، زندگی کنند!
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۹:۳۰:۵۳
یک کم تلخ و مغرضانه نوشتی ولی حقیقت دارد آنچه می گویی (2082855) (alef-13)
 
گنجی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۲:۱۶
تلخ نبود
مغرضانه هم نبود
حقیقت محض است
یک سرباز وطن وقتی که اسیر می شود از همه مصلحت ها مهمتر است
سرباز وطن آبروی همه ماست

گاهی آبرویمان را در ازای لبخندی از دشمن معاوضه می کنند (2083089) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۱۷:۱۰
سرباز وطن خوب است بگوید درحای کشیک دادن اسیر شد یا وقتی خوابیده بود وآیا حق داشت آن زمان بخوابد یا نه (2083587) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۹:۴۶:۲۰
هم سربازا سر پست خواب بودن و هم نویسنده خودش را به خواب زده و میخواهد همه تقصیرها را گردن دولت بیاندازد !! (2084081) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۰۸:۴۰:۵۴
خیلی هم مغرضانه بود
در اینکه آنها سرباز وطن بودند و توسط یک گروه تروریستی اسیر شدند و 2ماهی به اسارت بودند و ما همه ناراحتیم شکی نیست و همه امیدواریم که گروهبان دانایی فر هم زنده باشد ولی همه تقصیرها را نباید گردن دولت و دیپلماسی انداخت
آیا ناجا مقصر نیست در آموزش این سربازان؟
آیا خود سربازان مقصر نیستند در کوتاهی از وظایفشان؟ شما فیلم دستگیری آنها را دیده اید که چگونه با لباس راحتی خوابیده اند و اسلحه های آنها بیرون چادر رها است و اصلا به منطقه خود اشرافیت ندارند؟ (2084644) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۱:۵۴:۴۴
فراموش نکنید سربازی که در محل پستش، بجای نگهبانی بخوابد در معرض خطر خواهد بود.
امروزه ما در خانه خودمان هم از ترس دزدان ، آرام نمی خوابیم و لی بعضی ها در لب مرز و در میان اشرار راحت و بیخیال می خوابند. (2084882) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۲۲:۳۹:۱۷
هنوز پست ندادی برادر...کاملا معلومه.....وگرنه نمی گفتی لنگش کن!! (2085853) (alef-6)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۳:۵۸
فیلم حمله گروهک رو به چادر مرزبانان رو نگاه کردم. انگار رفته بودن 13 به در
مقصر این اوضاع و نگرانی ملت و تلخ کردن کام ملت تو این چند ماه کیه؟ دولت؟ (2083092) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۰۲:۰۳
شما اگه دو ساعت نگهبانی نصف شب حتی تو موقعیت شهری داده باشی همچین حرفی نمیزنی منطقه بلوچستان که جای خودشو داره خوابیدن اون سرباز (مطمئنا گروهبان کادر تو اون ساعت نگهبان نبوده) به هیچ عنوان قابل توجیه نیست ولی حداقل امکانات یک دیده بانی مرزی هم یک تعریفی داره .... (2083548) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۲۹:۳۴
اول ثابت کن اون فیلم ساختگی نیست بعدش تهمت بزن! (2083615) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۹:۵۰
ما را ببخش گروهبان
که این مطلب در سایت سانسور می شود
ما را ببخش که :
1- سردار نقدی در تمام مواردی که در حوزه وظایفش نمیباشد سخن میگوید بازدید هر فردی می رود اما در مورد تو که غریبانه یا در خاکی و یا در اسارت فراموشی میگیرد
2- ما را ببخش نماینده پایدار ما خواستار تنبیه تو و همراهانت میشود اما کسی آنها را تنبیه نمیکند که جوانان ما را اینگونه به مرزها میفرستند در یک چادر

3- ما را ببخش که کسانی هستم که بی بدیل تنگه هرمز میبندیم و سربازمان در خاک و انشالله در اسارت می باشد

4- ما را ببخش که که نویسنده مقاله فراموش کرده رییس جمهور نقشی در نیروی انتظامی ندارد و مجلسی داریم انقدر فعال که برای فرای نامه مینویسد و کسی به دنبال تو نیست

ما را ببخش که انقدر غریبی که احتمالا این مطالب هم سانسور میشود (2083107) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۷:۴۹:۳۴
شما به حمایت از دولت تدبیر ادامه بده دوست عزیز، ما هم حمایت میکنیم اما دلیلی نداره حقایق را نگیم! (2083913) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۰:۰۴
کجاس حقیقت داره دو سال قبل که 14 تا گروگان ایرانی رو همین لعنتی ها کشتن چرا صدا کسی در نیامد؟دولت کم زحمت واسه آزادیشون کشیده و کم گرفتاری داره که مملکت 77 میلیونی رو تعطیل کنه بخاطر یه نفر که اونم به خاطر کوتاهی در مسئولیت(5نفری خوابیدن در چادر در حساس ترین و خطرناکترین نقطه مرزی ایران) الان اسیره؟آقای خاکسار مگه کیش جزی از ایران نیست؟؟کجا نوشته کیش رفتن از گناهان کبیره است؟چرا کیش رفتن دکتر روحانی برای شما این همه حساسیت ایجاد کرده ولی 8 سال سفر دسته جمعی آقای احمدی نژاد به نیویورک برای شما افتخار بود؟؟؟ شما مطمئنا خوب میدونی که فقط با هزینه بلیط رفت یک نفر به نیویورک میشه 10بار به کیش بری!
الف محترم خواهشنا بیطرفی رو رعایت کن (2083109) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۵:۵۴
ما را ببخش گروهبان که در ایران ، جان آدمیزاد ارزشی ندارد . (2083125) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۶:۲۷
جناب خاکسار وجدان چیز خوبی است ای کاش شما فیلم اسارت این سربازان را می دیدی بعد می نوشتی که اینچنین جواب نشنوی (2083153) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۲۱:۵۰:۲۹
اولا اون فیلم ساختگی بود و مرزبانا نیمه شب اسیر شدن (2085805) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۷:۵۹
ما را ببخش که با رفتن به کیش تو را مات کردیم ! (2083251) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۳:۳۱
آن مردی که در دولتش عبدالمالک در آسمان هم امنیت نداشت رفت (2083310) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۴۴:۳۹
:))))))))))))))) خدا رو شکر (2083505) (alef-11)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۵۷:۰۴
ناحق نميشود گفت , نيروي انتظامي هم در کوير لوت خيلي مين کاشته که همين چند وقت پيش چندنفر مسافر را فرستاد روي هوا (2083681) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۸:۴۴:۰۲
در همون دولت 14 سراز ما رو گرفتند جلوی دوربین قتل عام کردن (2084009) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۹:۱۴:۳۳
عبدالمالک چیه عزیز ما درزمین هم امنیت نداشتیم (2084047) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۳:۵۹:۲۷
والله عبدالمالک بعد از کلی عملیات و کشتار دستگیر شد (2085143) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۵۶:۴۱
در این نوروز که میفرمایید آدمای دیگه هم سفر رفتن...!!پس بیخود به سفر ریس جمهور گیر ندین. (2083399) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۵:۰۲
داداشی مثل اینکه رییس جمهوره ها
دستگاه دیپلماسی ایشون بود که می خواست با گفتمان آنها را آزاد کند وگرنه نیروهای اطلاعاتی و نظامی ایران نشان داده اند که توانایی کارهای بسیار پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی را دارند... (2083528) (alef-11)
 
156
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۵۷:۳۶
فقط یه کم؟؟؟؟؟!!!!!!! (2083402) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۳:۲۰
نویسنده محترم با این مطلب کینه و بغض شکست جناحشان را در انتخابات عیان ساخته است .چرا در هشت سال گذشته که ریگی و دارودسته اش 500 نفر از هموطنانمان را شهید کرد از این مطالب سوزناک نمینوشتید ؟؟ (2083469) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۳۱:۵۰
ریگی اگر میکشت برای مقابله با جنایت هاش تلاش میشد و نهایت به سرانجام رسید!
ولی برادرش کشت تهشم به ما دهنکجی کرد و به دولت پاکستان هم طلبکار شدیم! (2083618) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۷:۵۰:۲۹
ببخشید، راست میگی باید سکوت کرد..!!! (2083914) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۸:۲۹:۱۶
بلی حقیقت تلخیه.. انسانها زمانیکه میمیرند عزیز می شوند (2083973) (alef-11)
 
سمیعی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۹:۰۷:۴۷
چرا این متن رو 3-4 سال قبل که 15 سربلز رو از یه پاسگاه در همین مرز سراوان دزدیدند و بردند پاکستان و بعد از یکی دو ماه همه رو شهید کردن ننوشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!چرا بعد از بمبگذاری در دو مسجد زاهدان،بعد از حادثه تاسوکی ،بعد از انفجار تاسوعای چابهار و بعد از بمبگذاری شهر پیشین و شهدت فرماندهان سپاه و مردم ننوشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! (2084035) (alef-11)
 
سیاوش
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۹:۴۵:۰۹
انشاا... زنده باشه هر چه زوتر بگرده.. (2082871) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۳:۲۴
انشالا زنده باشه و هرچه زودتر برگرده به آغوش خانواده و بعدازاون هر پنج تاشون برن دادسرای نظامی (2083070) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۵۲:۱۳
کار از ایشالله ماشالله گذشته!
هیچ کس جای زن دانایی فر نیست
هیچ کس نمیفهمد مادر سرباز دانایی فر چه میکشد!
ماندن در بین زمین و اسمان خیلی حس بدی داره!
کاش مسئولین نه یک روز نه یک ساعت یک لحظه خودشون رو جای مادر پدر همسر وزجر اورتر خودشون رو جای فرزند بی پدری ببنیند که امکان داره تا اخر عمر بی پدر بماند و پدر را فقط از پشت قاب عکس ببیند!
نه نمیشود نمیتوانند خود را جای انها بگذارند چون کار دارند باید ملت رو راضی کنند که از شندر قاض پول یارانه بگذرند!
و اگر مسئولین در این ضمینه قصور کردند مطمئنا باید روزی جواب فرزند پدر ندیده رو بدن امیدوارم جوابی داشته باشند (2083384) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۰۵:۱۶
مادر دانایی فر مرحوم شده پسر جان! (2083556) (alef-11)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۲:۳۲:۳۶
درآمد سرانه ی نفتی ما در ماه کمتر از 70 هزار تومان است ..چطور فکر می کنی 45 هزار تومان پول کمی برای دولت است؟؟!!! ..کتاب توهم نفت و اقتصاد استراحتی را بخوانید ! (2084332) (alef-11)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۹:۵۰:۲۶
همه چیزمان شبیه به همه چیزمان است. یک وقت دنیا را مغلوب کرده ایم، یک وقت پشه چنان نیشمان میزند که سر از بیمارستان در می اوریم. یک وقت دنیا در تعجب از پیشرفت اقتصادی و سیاسی کشورمان است،یک وقت امار ورشکستگی در صنایع لبنیات داریم. یک وقت در قله رفیع دنیای اسلام ایستاده ایم، یه وقت از قعر دره تکفیری ها سر در میاوریم.به گفته یکی از فرماندهان سپاه، یک وقت بشار اسد را در سوریه با هزاران کیلومتر فاصله ما نگه داشته ایم، یک وقت گروهبان مرزبانی را داخل کشور خودمان نمیتوانیم نگهداری کنیم. هر زمان عکسی از همسر و فرزند دانایی فر منتشر میشود،بعنوان یک ایرانی از وجودم خجالت میکشم. ظاهرا بجز بورس در خیلی محلهای دیگر هم حباب داریم. قابل توجه مسئولین محترم، هر زمانی توانستیم از دانایی فر های کشور محافطت کنیم، دنیای استکبار جرات نمیکند به ابوطالبی ها ویزا ندهد. (2082882) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۴:۱۱
اشاره به موضوع حباب جالب بود حمید آقا. درشت نمایی خیلی مواقع به ضرر هست. فعلا که حبابی که 8 سال در بورس ساختند آبروریزی شده (2083073) (alef-13)
 
hossein
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۳۹:۴۷
اینا رو باید به دولت تدبیر گفت (2083355) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۲:۳۲:۱۰
سلام دوست عزیز مثل اینکه قراره دانایی فرها از کشور مواظبت کنن نه کشور از دانایی فرها، امان از ما ملت جوگیر مرثیه سرای مظلوم نما..... (2084331) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۹:۵۲:۳۲
خیلی بی انصافی (2082885) (alef-10)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۱:۴۱
چرا بی انصافه؟؟
از سیاست خبر داری؟
دولت قفل و کلید عاجز از آزادی مرزبانان کشورش بود اما چهار کشاورز تونستن آزادشون کنن. (2083435) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۸:۱۸:۳۷
سجاد جان کدامیک از فرماندهان نیروهای نظامی -اطلاعاتی از منتصبین رئیس جمهورند؟؟ انصاف هم چیز خوبی است! (2083953) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۹:۵۷:۲۹
متن فوق ظاهری ادبیاتی ولی باطنی مشمئز کننده داشت. برادر من! در همه جای دنیا این اتفاقات هست و دستگاههای مربوطه سعی خود را می کنند و کم و بیش نتایجی میگیرند که حسب مورد تنبیه و تشویق دارد.
فکر می کنید اگر شما به جای مسوولین پیگیری موضوع بودید با هزاران درد دیگر که هریک می تواند به موضوعاتی به مراتب بزرگتر از این بدل شود چه کاری انجام می دادید؟
لطفا با این حساب آن اقدامات را با قلم رسای خود نه در این ستون که به آنها بنویسید و مطمئن باشید صدای شما خواهد رسید و اجر خود را می برید. (2082893) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۸:۱۲
اگر عزیز خودت هم بود این طور می نویشتی!!!!!!!!!!!! حالم بد شده است مدتی از این همه حرف ، لبخند، گفتگو.................. خسته شدیم از این دیپلماسی...................... (2083134) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۳:۲۳
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است؟
توی صحنه هسته ای هم داریم قدرتشون رو واقعاً می بینیم!
بعد از چهار سال بیا و نگاه کن، فعلاً زوده، بنشین تا صبح دولت بدمه بعد...! (2083438) (alef-13)
 
خارجی نیستم
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۹:۵۸:۴۸
ای کاش مدیریت سایت منفی ها را حذف نکرده بود تا پیروان نظرت را ببینی. (2084108) (alef-11)
 
پیمان
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۹:۵۷:۴۰
با آرزوی سلامتی برای این گروهبان عزیز کشور ،
و ما را ببخش که شنیدیم گروهبان رسمی مرزبانی کشورمان در سر پست سازمانی به درون چادر رفته و مشغول خواب و استراحت بوده !
و ما را ببخش که خود مشکلات و نقص های خودمان را میبینیم ، اما در مقام کوبیدن دیگران و تخریب سایرین ، قلم فرسایی میکنیم و تمام بلایا را به گردن این و آن می اندازیم!
هواپیمای مالزی هم گم شد و 290 نفر مسافر آن هنوز ناپیدا هستند. پس یه مقاله هم به کشور مالزی بدهید و بگوئید از امروز تمام مردم و مسئولان مالزی کار و زندگی را تعطیل کنند و در اعماق دریا بدنبال اجساد جانباختگان بگردند. (2082894) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۶:۴۱
ما را ببخش كه يك چادر را در وسط بياباني بي آب و علف برپا كرده ، 5 جوان را فرستاديم در انجا نگهباني دهند .
ضمنا"‌آنجا منطقه صفر مرزي نبود ، مسئولان بايد جواب دهند كه اشرار چطور از مرز رد مي شوند بدون ديدن و شناسايي شدن . (2083204) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۰۲:۱۹
مگر باید در کنار هر پست نگهبانی سوئیت دو خوابه ساخت . (2083694) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۴:۲۱
از قضا در حال گشتن به دنبال جانباختگان هواپیما هستن؛ کاملا تصادفی است، شما جدی نگیر (2083291) (alef-13)
 
غلام
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۸:۴۶
مگه این کار رو نکردند و نمی کنند مگه همه رسانه ها بسیج نشدن براشون ؟ ؟ وا ! (2083458) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۰۷:۲۱
من هم مثل بقیه هموطنان منتظرم تا این گروهبان عزیز به خانه برگردد اما اینها دلیل نميشود که زحمات مسوولان کشورمان را نادیده بگیریم و فکر کنیم که تروریست ها خود به خود سربازان مان را آزاد کرده اند. (2082906) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۰:۱۹
اگر تلاش نیروهای مرزی و نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست.
اما این اتفاق آزمونی بود برای سرداران کشور.
به نظرم باید این مسئله با سیاست حل شود تا برخورد نظامی. (2082910) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۰:۴۶
اگر مویی از سر دانایی فر کم بشه ،هرچه قدر پول در راه پشیمان کردن آنان لازم باشه باید خرج بشه.اگر مرزبان ما امنیت نداشته باشه اصلا" پول و درآمد کشور بی ارزش است.کشتن گروگان و اسیر نهایت جنایت است و غیر قابل قبول در تفکر اسلامی و غیر اسلامی. (2082912) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۳:۵۵
ریلکس ریلکس ریلکـــــــــــــس تر (2083119) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۸:۴۱
هموطن عزیز مرزبان امنیت ندارد بلکه باید خود ایجاد امنیت کند وکاری که مرزبانان ما کردند خیانت به خود وفرزندان خود وملت ایران بود ما تا کی باید آنقدر احساسی برخورد کنیم که امروز دولت را به خاطر تمام مشکلاتی که این چند نفر متمرد ایجاد نمودند سرزنش کنیم وظیفه نیروهای مسلح پاسداری از مرزها وتمامیت ارضی کشور است نه زنده باد ومرده باد گفتن در شهرها ونصب بنرهای تبلیغاتی براستی چرا بعضی از دوستان هیچ وقت این سئوال را مطرح نمی کنند که سپاه با آنهمه امکانات ونیروی انسانی در بعد از جنگ به چه وظیفه ای مشغول است آیا هزینه های نیروهای نظامی ما با عملکرد آنها برابر است؟ (2083135) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۹:۳۴
اگر مرزبان ما امنیت نداشته باشه... !!!

وظیفه مرزبان (کادر یا مشمول) ایجاد امنیت برای دیگران است نه اینکه خودش امنیت داشته باشه .
مقاله کاملا سیاسی و بی محتوا بود. (2083253) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۰:۴۶
با احترام

در مقام یک ایرانی عرض میکنم، گروهبان یکم جمشید دانایی فر بعنوان ارشد اون گروه باید هنگام خواب در چادر حواسش میبود که نبود.
باید دست به اسلحه بودند که نبودند
باید حداقل یک نفر بیدار آماده مسلح دست رو ماشه در آن حوالی میبود که نبود.

باید یک نفر تامین از اطراف حواسشان بود که نبود.

این تقصیرات نه به ظریف ربطی دارد و نه به دون کیشوت !

حالا بقیه:

دستگیری عبدالمالک کار یک روز و دو روز نبود چند سال زمان برد تا عده ای خبر لو بدهند و ما بگیریمش.
قرار هم نیست بخاطر این اتفاق کل مملکت تعطیل بشود.

نهایتا وقتی دولت پاکستان خودش بر ایالت بلوچستان حاکمیت صد در صد ندارد ما فقط صرفا میتوانیم به اقدامات اطلاعاتی و واسطه ای دل خوش بکنیم. یا اقدام ضربتی انجام دهیم که شاید صدبار انجام شده و من تو بی خبریم چون نتیجه ای نداشته.

یا اینکه حاکمیت مصرح در منشور سازمان ملل را نقض کنیم به خاک همسایه حمله کنیم و دنبال سوزن در انبار کاه بگردیم.

در ضمن از چیزی که سررشته ای در آن نداریم زیاد حرف نزنیم.

نهایتا غرور ، وجدان و غیرت من هم درد میکند اما نوشته های شما هیچ دردی را دوا نمیکند (2082913) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۲:۲۷
درود بر شرفت هموطن که زیبا ومنطقی نوشتی متاسفانه این روزها بعضی ها فقط به دنبال سوژه ای برای کوبیدن دولت می گردند غافل از اینکه باید خود وهمفکرانشان در نیروهای مسلح را که این کوتاهی را انجام دهند سرزنش کنند نه دولت ووزیر امورخارجه که همت نمودند وحداقل چهار نفر نیروی خاطی را سالم برگرداندند (2083145) (alef-13)
 
خودم
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۵:۳۸
اگه دیدی شب سکته کردی و مردی باید بیدار میموندی
مرد حسابی اگه شب قراره بیدار باشن روزش باید بخوابند
اگه جند ماه توی اون شرایط بودی الان حرف نمیزدی (2083242) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۱:۴۹:۵۱
آقای محترم ، در زمان جنگ با عراق و توی منطقه کردستان ، به مدت 14 شب و روز تمام ، در شبانه روز فقط یک ساعت توانستیم بخوابیم .در این دوهفته یک بار پوتین از پا در نیاوردیم و با پوتین چرتی می زدیم و بیدار می شدیم ، پس چگونه است که جوانان امروزی نتوانستند بیداری یک شب را تحمل کنند؟
نفس کار و اینکه گروگانگیری سرباز ، توسط دشمن ، یک حربه است برای گرفتن امتیازاز دولتی که باهاش سر جنگ دارد ، تاکتیکی است متداول، اما اینکه سرباز در شرایط و منطقه ای جنگی بدون هیچ نگهبانی سرش رو بذاره و بخوابد ،را شدیدا محکوم میکنم.
روی سخنم با آنهایی است که دولت را الزام به تامین امنیت سرباز مینمایند .!!!
غافل از اینکه سرباز و نیروی رزمنده ای که در منطقه مرزی است ،خود ، برای تامین امنیت کشور به آنجا اعزام شده است.نه اینکه به دنبال خور و خواب.
نکته دیگر اینکه ،چرا همه آنهایی که الان دادشان به آسمان رفته از سفر رییس جمهور به کیش ،در زمان سفر آقای رییس جمهور پیشین و از سفر 140 نفره همراه ایشان ،ناراحت نشدند؟ آیا تا بحال از خود پرسیده اید که مامور سیایی که در جزیره کیش مفقود شده است کجاست؟ چطور شد هواپیمایی از ارتفاع 10هزار پایی به اجبار فرود آورده میشود و ریگی دستگیر میگردد ،اما با گذشت چندین سال هنوز از ، سر نوشت این آمریکایی که در خاک ایران ناپدید شده است خبری نیست؟
آقایان ، خودتان رابطه دستگیری ریگی و گم شدن این آقا را حدس بزنید.
در مقایسه ی ساده ای از تمامی اتفاقاتی که در دولت قبلی با دولت فعلی ، به نکته ای جالب خواهید رسید و آن اینکه عده ای ،همیشه کارشان سیاه کاری با هر وسیله ممکن و بدنام سر کردن طرف مقابل هستند ، حل آنکه گفتار صدق و افشای کثافتکاریها و رانت خوار یها ، و ندانم کاریهای خویش را ، سیاه کاری نام می نهند. (2084873) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۱:۵۹:۲۸
اگر سربازی رفته باشی میدانی که در محل هر پست حداقل پنج نفر مامورند یکی فردی که مسوول است ونفردوم سربازی که مامور تعویض نفرات در هر دو ساعت می باشد وباید در زمان های مشخصی به محل پست نگهبان سر بزند. نفر سوم دو ساعت با اسلحه آماده شلیک نگهبانی می دهد و در همین دوساعت نفر چهارم آماده باش باید یاشد یعنی حق خوابیدن ندارد وباید با پوتین ولباس کامل نظامی آماده باشدو نفرپنجم در این دوساعت می تواند بخوابد واین مرحله تکرار می شود . پس در هیچ لحظه ای نباید همه باهم خواب باشند. (2084890) (alef-6)
 
مخالفم
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۶:۴۵
اون چیزی که باید از دولت می دیدم واقعاً دیدیم، نیازی به تفسیر و تشریح علمی باب سیاست نیست.
بعد از مذاکرات هسته ای ما به جایی رسیدیم که دولت پاکستان هم برای ما شاخ شد.
این رو میگن عاقبت شری!
ما به کجا رسیدیم و مطمئناً به کجا خواهیم رسید. (2083448) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۱:۵۶
البته گفته شما درست است که باید حواسشان جمع میبود ولی دوست عزیز شما توان یک سرباز را چقدر میدانید که هر شب بیدار بماند چرا نمی پرسید چرا درانجا بجای پاسگاهی مجهز یک چادر گذاشته اند من بادستگاه دپلماسی کاری ندارم چون انها هم سرباز این وطنند ولی چرا کسی نمی پرسد اقایان مافوق این سربازان چرا تمهیدات لازم را جهت هرنوع پیش امدی ندیده بودنند (2083465) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۵:۳۷
که چی/؟...... (2082922) (alef-10)
 
1360
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۱:۵۱
ببخشید ببشخید دوست ندارم این حرفو بزنم و باعث رنجش خانوادش باشم
اگر ایشا ن به عنوان درجه دار و کادر نمیخوابید و دم درب استراحتگاه قراول به کار میبرد اینهمه هزینه عاطفی و معنوی میشد
اگر ایشان پروتکل نظامی رو رعایت میکرد اینطور میشد دستگاه اطلاعاتی همین که نزاشته تو تهران به این عظمت حتی یک بمگذاری انجام بشه باید دستشو نو بوسید ما در منطقه ی حساس خاورمیانه هستیم که امریکا با اونهمه امکانات هنوز از پس طالبان و تکفیری ها بر نیامده پدرم بهتره قبل انگ زدن به دستگاه اطلاعاتی یزره قدر شناسی یاد بگیری (2082930) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۱:۱۵
پروتکل نظامی !!
خیال میکنی سرباز ان وظیفه و کادر پروتکل نظامی دیده اند یا حتی در طول عمر خود نامی از جیش العدل شنیده اند؟ (2083114) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۸:۳۷:۳۵
پروتکل نظامی خیلی ساده است غفلت کنی دستگیرت میکنن غفلت نک نگهبانی بدهید اینها که دیگه اموزش نداره این عزیزان اونجا رفته اند سیزده بدر؟اقا شما وقتی که راننده میشوی میدانی که باید بیدار بماانی وگرنه تصادف میکنی اونجا لب مرز اینها نمیدونستن باید بیدار بمونن؟ (2083993) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۵:۰۲
با سلام
خیلی بی ربط نوشتی. کمی انصاف هم خوب است. (2082933) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۸:۰۱
انصاف اون چیزیه که ما داریم می بینیم نه در خیال و اوهام. (2083455) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۰۱:۵۵
کمی انصاف یعنی این که وقتی بهترین دانشمندان هسته ای ما را توی تهران شهید کردند آقای نویسنده حال نامه نوشتن داشت. (2083546) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۶:۴۷
اشراف اطلاعاتی فقط برای مردم ایران است
از مرزها که فراتر رویم در حد حرف هست (2082935) (alef-10)
 
hossein
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۴۱:۴۳
خودت میدونی که اینجوری نیست (2083358) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۷:۳۱
دقیقاً. (2083452) (alef-13)
 
محمد میانجی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۷:۰۶
چرا شرمگین باشیممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من خودم سربازی رفتم و قوانین نظامی رو خوب بلدم
اگر ایشون به عنوان کادری (حقوق بگیر ارتش) قصور نمی کرد و سفت و سخت واسه نگهبانی سربازها سختگیری میکرد، اون فضاحت به بار نمی آمد و خودش هم الان پیش فرزندش بود
لطفا با موضوع احساسی برخورد نکنید
اون همه جوان رشید بدون ذره ای چشم داشت در جنگ 8 ساله شجاعانه و سربلندانه شهید شدند. خیلی ها یادشون رفته....
این آقا به جای خدمت در مقابل پولی که می گرفت، گرفته با زیرشلواری توی چادر خوابیده حالا شده قهرمان ملی !!!
عجب دارم از ملت احساسی و فراموش کار
الف جان! مطمئنم درج نمی کنی اما حرف دلم بود و واقعیت (2082936) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۰:۳۹
ما هم سربازی رفتیم ما هم روبروی پژاک بودیم، من حرف شما رو قبول دارم و وقتی هم دیدم برگشتن گل بهشون دادن خندم گرفت چرا که باید تنبیه هم میشدن که ملتی رو ناراحت و دلخور کردن و هنوز هم خاطرمون از سلامت اون یکی جمع نیست.
اما خب چکار باید کرد؟
الان که جوون هموطنمون گرفتاره چه باید کرد؟
نباید نجاتش داد؟
چون اشتباه کرده باید بی تفاوت شد؟
باید اقدام بشه که نشد.
چرا؟
چون................................................. (2083463) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۸:۰۳:۴۴
اقا عین واقعیت را گفتید ولی ملت ما احساسی هستند کلا کار منطقی ما در زندگی مان نمیکنیم (2083933) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۳:۰۹:۰۵
نویسنده مقاله ادم جناحی و نابلد هست که میخواهد خودش را مطرح کنه (2085051) (alef-6)
 
ناصر
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۹:۲۲
زمين و زمان را به هم بافتي از رييس جمهور تا تيم مذاكره كننده كه چي بگي . انشاء الله كه گروهبان دانايي فرد زنده است و به سلامت به آغوش خانواده بر مي گردد و لي اگر شهيد هم شده باشد با سرور و سيد شهيدان محشور شود. شما به جاي اين مرثيه ثرايي اگر پيشنهادي داري بگو شايد كارگشا باشد وگرنه به همه چيز و همه كس ايراد گرفتن كار درستي نيست. (2082940) (alef-10)
 
آرمان
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۳۰:۳۸
کلکت کنده شده با این متنی که نوشتی-زبان سرخ سر سبز را دهد به باد (2082941) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۳۱:۵۵
فوق العاده زيبا نوشتي دمت گرم (2082944) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۴:۵۰
جناب صحرایی عزیز اصلا" زیبا نبود (2083148) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۳۳:۰۳
بیشتر از این که طلب بخشش باشد طعنه زدن به این و آن بود
روزگار عجیبیست نازنین
طلب بخشش هم سیاسی شده! (2082945) (alef-10)
 
dovoud
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۳۶:۰۹
آقای خاکسار بهتر است شما فیلم گروگان گرفتن این مرزبانان را ببینید و بعد این حرفهای کنایه آمیز را بیان کنید . این مرزبانان را قهرمان نکنیم باید قبول کنید در کارشان کوتاهی و قصور انجام دادند و علاوه بر این که کسی گروهبان قهرمان شما را مجبور نکرده وارد حوزه نظامی شود بالاخره خود راه خویش را انتخاب نموده و عضو نیروی نظامی شده و وظیفه اش همین بوده . بهتر است به جای بازی با این واقعه و استفاده ابزاری از آن کمی واقع بین باشیم . (2082950) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۳:۳۸
دقت کنید سخن نسنجیده چگونه سمت وسوی گفتگو ها را عوض می کند؟ (2083471) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۳۷:۱۴
واقعا که!!! یعنی چی؟
در این اوضاع سوهان روح خانواده اون بنده خدا شده اید؟ (2082952) (alef-10)
 
amin
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۰:۲۶
احسنت
یا حق (2082961) (alef-10)
 
یک زن
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۰:۲۹
مطمئن هستم همسر و فرزند ایشان تقاضایی برای مستمری و یا هیچ چیز دیگری ندارند. لطفا همسر ایشان را برگردانید. (2082962) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۱:۱۸
چرا اینهمه غر میزنید؟ همه هر چه توانستند کردند بخصوص آقای روحانی. (2082963) (alef-10)
 
درود
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۷:۰۶
نظامی ها مسئول امنیت مردم و مرزها هستند ولی متاسفانه برابر فیلم موجود این افراد در حال خواب اسیر شدند که خواب اینها می توانست عواقب بدتری هم برای خودشان و مردم و کشور داشته باشد .
به نظرم منظور نویسنده این است که باید تمام کارها در کشور تعطیل می شد و همه بسیج می شدند تا این نظامی که به درستی وظیفه خود را انجام نداده است نجات دهند .
اگر چه غفلت مسئولین نیروهای انتظامی در این مورد قابل توجیه نیست ولی ما هم باید به این موضوع منظقی نگاه کنیم و ببینیم اگر ما جای آقای روحانی بودیم همین اقداماتی را که از ایشان توقع داریم انجام می دادیم و یا توان انجام آن را داشتیم . (2082972) (alef-13)
 
عارف
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۹:۳۷
...جمشیدعزیزتواین تقاضای بخشش هارا بشنوولی باورنکن این نویسنده هم دلش ازجای دیگری پراست شایداوهم ماننددیگرانی که دررسانه مثلادرحمایت ازپسربچه بیمارسنندجی سرتراشیدن میخواهدباطعنه به این وآن نامی ونانی بدست آوردیا ...نمیدانم فقط بدان اینجاکسی بجزخانواده ات به یادتونیست بدان قیمت جان انسانهاباهم فرق میکندشایداگرتودرسازمان دیگری بودی واین اتفاق برایت می افتادهمان روزهای اول طومارزندگی جیش العدل نابکاردرهم می پیچیدند. (2082973) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۰:۳۱
فکر میکنم انویسنده این مقاله چشمشان را بر کشتار های قبلی گروه جیش العدل عمدا بسته اند که از ازادی 4 سرباز دیگر سحنی نمیگن و انتظار دارند مملکت تعطیل میشد و همه دنبال این ماجرا- فعالیت همه را هم از دم محکوم کرده اند غیر از لجن پراکنی خودشون رو (2082975) (alef-13)
 
زارعی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۲:۵۲
ما را ببخش گروهبان ! که تو را بهانه ای برای تسویه حساب های جناحی کرده ایم
.
.
متن بالا پر کنایه های تلخ نه از سر دلسوزی و وطن پرستی بلکه برای تخریب و کم ارزش جلوه دادن تلاش های سیاسیون و نیروهای امنیتی بود. (2082977) (alef-13)
 
بوالفضول
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۳:۲۱
اين را بايد از شما بپرسند كه حامي سينه چاك دولتي شده ايد كه در انتخابات مي گفت كه :
مي خواهم احترام را به گذرنامه ايراني برگردانم !!!

ههههههههههههههههههه (2082978) (alef-13)
 
محیط
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۴:۵۶
احترام به ایرانی مهمتر است یا گذرنامه ایرانی؟ حتما شنیدی وزیر دولت قبلی می رفت به عربها زار می زد پول نفت ما رو بدین. اون موقع احترام چه عرض کنم . تمام عزت ایران شکست (2083241) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۵:۲۸
چه ارتباطی با این متن و آزادی سربازان داشت؟ (2083474) (alef-13)
 
ساسان
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۴:۰۷
متاسفم از نویسنده مطلب که چندین مورد را که ارتباطی بهم ندارند به هم ربط میدهد. سفر شخصی ریس جمهوری چه ارتباطی با آزادی این عزیزمان دارد؟ آیا باید حتما ایشان در دفترشان باشند و مدام شخصا به اینور و انور تلفن کنند؟؟؟؟؟ (2082979) (alef-13)
 
فرزند ایران
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۴:۱۷
نمیخوام قضاوت کنم ولی ببخش که خواب بودی آبروی ایران و بردی (2082980) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۶:۵۹
ما را ببخش گروهبان رابطه ما پاکستان آنقدر مهم است که قید تو را زدیم! (2082985) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۹:۰۴
معلومه که مهم هست . مرزها را نا امن کنیم که مثل سوریه سرومون بیاد؟؟؟ جان سربازی که خواب بود موقع انجام وظیفه با منافع و امنیت یک ملت با هم قابل مقایسه نیست (2083059) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۹:۱۷
انشالا که زنده هستش ولی باید این 5 مرزبان هرچه سریعتر به دادسرای نظامی معرفی و محاکمه بشن مخصوصا گروهبان دانایی فر
چون درروز روشن هر پنج تاشون خواب بودن و اگر یک بچه هم میرفت بالاسرشون اونا رو میگرفت چه برسه به تروریست ها
وقتی آدم فیلم چگونگی دستگیری اونا رو میبینه ازخجالت آب میشه (2082989) (alef-13)
 
نيما
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۲:۰۲
مارو ببخش گروهبان! (2082995) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۵۹:۴۹
ما رو ببخش که خوابیدیم و شما عزیزان در حال استراحت دستگیر شدید شرمنده ایم (2083408) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۴:۱۴
مقاله افتضاح بود.
1- چرا شهید؟مگه مبارزه کرده و شهید شده؟این کو تو مرزبانی خوابیده بودن راه حق بوده؟
2-زمانی که ریگی را اطلاعات گرفت بارها کشتار انجام داده بود.این نبود که تا یه حرکتی کرد بگیرنش که حالا بگید تا داداشش یه کاری کرد چرا نشد بگیریمش
3-سازمان اطلاعات قرار نیست هر اتفاقی افتاده لو بده بخ خصوص که دانایی فر هنوز دست اوناس
4-حل مسئله هسته ای باعث کمتر شدن مشکل ما با دنیا شده و عملیات تروریستی بر علیه ما را کم میکنه
5-منظورتون اینه کل مشکلات کشور را ول کنیم و برای تعدادی مرزبان که به جای انجام وظیفه در چادر خوابیده بودن و مشکلات زیادی برای خودشون و مملکت درست کردن مملکت را بسیج کنیم و رییس جمهور به قول شما از کیش برگرده و مذاکرات هسته ای را ول کنه؟
6- منم خوشحال میشم آزاد شه ولی باید بعد از آزادی به همراه بقیه مرزبانها تا آخر دوره خدمت بازداشت باشن تا نتیجه عدم انجام وظفه را همه ببینن نه این که تازه بهشون امکانات هم بدن.مگه کار شجاعانه ای کردن که امتیاز بگیرن؟ (2083003) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۳۵:۴۱
یه مطلبی دیدم که یه جا گفته بود که چرا این 4 نفری که آزاد شدن تو عکسا این قدر غمگین ان؟
خب مشخصه. به جرم قصور در انجام وظیفه باید کلی سوال و جواب پس بدن به خودی ها. حقشون هم هست. این همه هزینه تراشیدن برای کشور با این بی فکری شون (2083342) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۸:۳۶:۰۳
چرا با واقعیت میانه ای ندارید .پرسنل وظیفه بدون اموزش و سابقه کافی و عدم پشتیبانی چگونه می توانند مقابله کنند با اشرار ؟ (2083987) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۰۵:۱۹
احسسسسنتت گل گفتی (2083425) (alef-13)
 
R7
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۴:۴۸
خداوند همه تدبیری ها را ببخشد !!!!!!!!!!!! (2083004) (alef-13)
 
محیط
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۶:۴۱
خداوند همه تکفیری ها را نابود کند و افراطی ها را هدایت (2083248) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۴:۵۵
آقای خاکسار عزیز اگر کوچکترین اطلاعاتی از امور نظامی داشته بودی اینهمه مطالب سوزناک نمینوشتی
5 نفر که وظیفه شون محافظت از مرزه گرفتن تو روز روشن خوابیدن و حتی یکیشون بیدار نبوده
بد نبود اگه قبل از نوشتن این مطالب یک بار فیلمشو میدیدی اونوقت مطئن بودم نظرت عوض میشد
من خودم سرباز بودم و معنی وعواقب خوابیدن سرپست نگهبانی اون هم تو جای به این مهمی رو میدونم شما چطور؟ (2083006) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۵۹:۱۱
متاسفانه اینطوری شده که سربازی که باید برای حفاظت از ما بیدار بماند میخوابد و ما باید دنبال حفاظت از انها باشیم کار دنیا برعکس شده الان هم یک عده دنبال مظلوم نمایی و...هستند تازه از این دوستان قهرمان هم ساخته اند حالا بیا بگو بابا وظیفه سرباز اینه که بیدار بمونه و حفاظت بکنه از مرز اگر فایده داشت؟گویا سرباز باید سربازی برود چون باید سربازی برود یکی نمیپرسه سرباز شما اونجا چه میکردی وظیفت چی بود.فیلم بصورت واضح 5 تا سربازی که در حال استراحت هستند را نشان میدهد .قهرمانان ما الان این دوستان هستند. (2083404) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۵:۰۹
نویسنده گرامی، گویا فراموش کرده ای که عبدالمالک چقدر آدم کشت تا بالاخره به دام افتاد. آیا در فاصله کشتارها و دستگیری او هم چنین مطالبی می نوشتی؟ انتظار نابجایی داری. همین که توانستند در زمان کوتاهی چهار نفر را زنده نجات دهند بسیار کار بزرگی کرده اند که مطمئن باشید اونهایی که شما دفاع می کنید، نمی توانستند چنین تدبیری کنند. (2083007) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۵:۲۹
جناب آقای خاکسار، نویسنده محترم این نامه،

در صداقت نوشتار شما تردید دارم، چرا که (به درست یا غلط) کنایه های وهن آلودی را متوجه کلیه ارکان دولت نموده اید ولی دریغ از یک گلایه از مسئولانی که لب مرز به جای استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده و بهره گیری از تجهیزات و امکانات پیشرفته، از یک سری سرباز جوان و چادر مرزبانی استفاده نموده اند. چرا از این مسئولان که بانی اصلی این حادثه شوم هستند انتقادی نمی کنید؟ چرا نمی نویسید که مسئولی که این عزیزان آزاد شده را تهدید به تنبیه انظباطی می کند خودش باید تنبیه و توبیخ شود که چرا 4 تا بچه را برای حراست از مرز به آنجا فرستاده است؟ حالا دیدید که عیار صداقتتان بسی پایین است


می دانم که الف چاپ نمی کند ولی خدایی هم هست که کلام و عملمان را می بینید، آن هم بدون سانسور و بایکوت!!!! (2083010) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۶:۲۰
نویسنده عزیز، برای انتقاد از دولت روش بسیار زشتی انتخاب کردید ، نه بلحاظ دولت ( که خودش باید از عملکردش دفاع کند) ، بلکه با مستمسک قرار دادن خانواده داغدار و نگران ، به سوء استفاده برای رسیدن به منظور خود ، پرداخته اید و چونان موج سواران بی وجدان هر چه دلتان خواست گفتید.
عزیز نویسنده که از اشراف و ارتفاع سخن میرانی ، یادت هست از زمان حرکت تروریستی عبدالمالک تا گرفتن او در ارتفاع چه قدر فاصله زمانی بود؟
نویسنده آیا شما چند ماه پس از اتفاق مقاله ای اینچنین نوشتید؟
آقای نویسنده آیا در این فاصله زمانی مسئولان وقت امور کشوری و مدیریت جهانی و سفر استانی و مذاکرات با دوست و دشمن و ... را رها کرده بودند؟
از الف انتظار میرود در درج مقالات کمی بیشتر تامل کند.
انصاف و وجدان چیز خوبی است که اگر وجود داشت ، اینگونه به دریدن هم بجای کمک و همبستگی روی نمی آوردیم. (2083012) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۸:۴۷
یا الله یا الله یا الله

انشاالله به حق خانم فاطمه زهرا (س) و به حق روزهای شادی اهل بیت، این عزیز سلامت به آغوش ایران و همسر و فرزندش باز خواهد گشت. (2083033) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۲:۰۲
منافع کلان ملی که نمیشه با جون یه آدم کنار هم گذاشت. جان ایشان ارزشمند هست ولی این گونه طعنه زدن به دولت هم بی انصافی هست.
آیا دولت باید همه سیسات خارجی اش را فدای یک نفر کنه و از مذاکرات دست بکشه و با همه ملتهای دنیا اعلام جنگ کنه ؟؟
عجب انصافی !! (2083041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۲:۱۰
در اینکه گروهبان دانایی فر نیز مانند هر ایرانی از پشتیبانی همه آنها که تا امروز می توانستند در برابر مشکلاتی که برای کشور پیش می آید زلزله، سیل ترور و ... همدل و همزبان شوند و آنچه در توان دارند انجام دهند تا بر مسائل فائق آیند شکی نیست. در اینکه هر گاه می شنویم هنوز دلیل قاطع بر شهادت ایشان به دست نیامده ناخودآگاه لبخند بر لبانمان می نشیند تردیدی وجود ندارد. ولی متاسفانه در این یادداشت به نظر می رسد نویسنده محترم در کنار اینکه مانند هر ایرانی دیگر نگران سرنوشت این سرباز میهن است، فرصت را برای جلا بخشیدن به دعاوی حزبیشان غنیمت شمرده و از این رو دست بر قلم برده اند. ترور و گروگان گیری پدیده ای کثیف است به لطف ما موجودات دو پا که حاضریم در راه دفاع از عقایدمان و بر کرسی نشاندن حقانیتمان از خون خود و صد البته همه انسان های دیگر بگذریم، امروزه جهان شمول شده است.حال تصور کنید هر کشوری که قربانی یک گروگان گیری می شود، برای نجات هم میهن خود و به منظور نشان دادن اقتدار خود وارد جنگ با آن کشوری شود که تروریست ها در آن سکنی گزیده اند و یا ملیت آن را دارند! به غیرنظامیانی فکر کنید که در این راه کشته خواهند شد، مردمی که آواره می شوند، شهر هایی که ویران می شوند و ... بله، گروگان گیر ها انسان هایی کوچک هستند که منطق و قانونی بر ایشان حاکم نیست، و همین بسیار سخت و پیچیده می کند که بخواهی با افرادی با چنین ویژگی هایی از طرق منطقی تعامل کنی، ولی این وظیفه هر دولت و حکومتی است، زیرا وی مسئول صیانت از تمامی دستاورد های گذشته و امنیت و اقتدار و پیشرفت آینده میلیون ها نفر است پس باید جانب منطق را رعایت کند، خط و مش رفتار و باور های یک حکومت نباید به سادگی توسط عملکرد افرادی سخیف تغییر کند. و اگر دانایی فر شهید شده باشد، وظیفه این دولت است که هر چقدر می خواهد طول بکشد ولی این افراد را در هر گوشه از جهان که شده، در آسمان یا زمین بیابد، به ایران آورد، محاکمه کند و حکم را به اجرا درآورد. (2083042) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۵:۴۵
خدایی وقتی من خبرت رو داشتم می خواندم هیچ کامنتی پای خبرت نبود ولی کیف کردم از اینکه کامنتی برات نوشتم خیلی شباهت داشت با کامنتهای گذاشته شده برای شما ؛ ولی حیف که جرات چاپ نداشتی..... (2083048) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۸:۴۴
با سلام سفر ریس جمهور به کیش جهت سرکشی به محرومین رو خوب اومدی (2083057) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۲:۰۰
حل این مشکلات تدبیر میخواد وگرنه ما با اشراف....عبدالمالک تروریست رو گرفتیم و به سزای جنایاتش رسوندیم اما الان مشکل کماکان باقیست. با اعدام برادرش هم مطمئن باش مشکلی حل نمیشه. احترام به حقوق شهروندی، تعامل با همسایگان بمنظور کاهش خباثتهایی که با حمایتهاشون به خرج میدن و .... (2083066) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۲:۳۱
يك سري حرفهاي غير مرتبط در كنار هم آورده شده بود
متن خوبي نبود (2083069) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۴:۰۷
این گروهبان هنگام پست خواب بوده ! و مملکت رو به چالش کشید ...... (2083072) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۴۱:۱۳
مثلا اگر بیدار بود چکار می کرد؟چرا زور میگین؟ (2083642) (alef-11)
 
بیداد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۵:۳۱
برادر عزیز عبدالمالک چندنفر رو کشت تا بالاخره دستگیر شد؟چند خانواده رو داغدار کرد تا بقول شما در ارتفاع چندهزار پایی گیر افتاد؟
چرا غرض ورزانه دست به قلم میبری!این قلم حرمت داره!
عبدالمالک همسر وبرادر خانم برادر خودش رو به فجیع ترین شکل کشت و سه سال از اون ماجرا گذشت که دوستا شما در دولت قبلی دستگیر کردنش اما الان از زیر دست برادر همون فرد تونستن ۴ نفر رو زنده بیرون بیارن و یکی فقط ممکنه جان خودش رو از دست داده باشه اونم ممکنه! این دولت از سیاست استفاده میکنه نه از هوچی گری.مانند دوستان سابق مستند نمیسازه که افکار عمومی رو از تاخیر در انجام وظیفع اقناع کنه!
قلم حرمت داره حرمت! (2083074) (alef-13)
 
ارباستاني ديار
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۸:۳۷
حال شما از كجا پي برديد وزارت اطلاعات برنامه اي ندارد ؟ يا توقع شما نويسنده محترم اينكه حضرتعالي را براي مشاوره دعوت مي كردند تا نتيجه اي في الفور عايد و واصل مي شد ؟ يا اينكه صبر و تحمل شما بسيار كم و محدود مي باشد يا اينكه اشتهاي نويسندگي تان گل كرده لابد سوژه اي يافت نكرديد گير داديد به قضيه اي كه نه در تخصص شماست و نه نياز به كمك اين شيوه اي شما . برادر عزيز مگر ريگي را صفر كيلومتر گير انداختند ؟ ريگي دستش به خون صدها تن از هموطنان آلوده گشت و از كشتار بي گناهان ارضا و اشباع شد آنوقت گيرش انداختند. اين عمليات در مقابل آنهمه كشتار وحشيانه و بي رحمانه آنچنان هم شق القمر نبود . حال اين مرزبان عزيزمان يك نفر است و معلوم هم نيست شهيد شده اند يا زنده است و انشاءالله هم زنده باشند . چرا هم چيز را قره قاطي كرديد و ربط هاي بي ربط قائل شديد ؟ يعني توقع حضرتعالي اينكه تمامي فعاليتهاي كشور تعطيل مي شد ؟ آيا شما از وقت و ساعت مردن اين عزيز هم وطن خبر داشتيد تا مسئولين را خبر مي كرديد كه از فعاليت و زندگي دست مي كشيدند ؟ نميدانم سن و سالت چقدر هست و اگر قد مي دهد تا زمان جنگ را درك كرده باشيد و يا چنانچه سن و سالت قد ندهد فرض براينكه آن موقع بوديد آيا با توجه به اينكه روزانه آنهمه شهيد و يا در هر عملياتي صدها تن از جوانان اين مرزو بوم به شهادت مي رسيدند دست از زندگي مي كشيديد و زانوي غم بغل مي كرديد تا همه چيز تمام شود بعد به حيات مي پرداختيد ؟ اول مي فرماييد نميدانيم شهيد شده اي يا نه و بعد مي فرماييد زمان مردنت در سفرهاي نوروزي بوده ام و ... بالاخره چه شد ؟ ساعتي انديشيدن بهتر از هفتاد سال عبادت است . خدايا جملگي مان را عاقبت بخير بگردان . (2083083) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۰:۳۳
ما را ببخش گروهبان
که برخی بدون توجه به خطر انداختن جان تو و مصائب خانوده ات چیزهایی در روزنامه و سایتهای خود مینویسند و عقده گشایی هایی میکنند که جان تو را به خطر میاندازد
دوستی اردنی روزی به من گفت ارزانترین چیز در کشورهای خاورمیانه جان من و تو است (2083113) (alef-13)
 
علي آقا بي خسته
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۸:۴۴
گروهبان عزيز . دغدغه اين نويسنده محترم نه از روي حب است بلكه از بغض دولت محترم سرريز است . دانائي فر عزيز . ما را ببخش از اينكه از شما هم نمي توانيم بگذريم تا كينه هاي سياسي مان را رد و بدل نكنيم . ما را ببخش از اينكه در تخريب يكديگر بي رحمانه ترين روشها را برمي گزينيم و وقتي گرفتار خودشيفتگي و خود فرشتگي مي شويم همه كس مقابل را سياه و شيطان مي بينيم و از اينجا جهنم را برايشان رزرو ! مي كنيم . به جرات اذعان مي كنم هيچگاه در قاموس اين نويسنده محترم دلسوزي براي نه تنها شما بلكه ديگر فداييان وطن و دين هم نبوده است فقط خواستند قدري عقده خالي كنند و آسايشي كسب نمايند . اميد است اگر به شهادت رسيدي با شهداي كربلا محشور شوي و اگر به خواست خداوند بزرگ زنده اي همواره در تمامي ابعاد و ديگر امتحانات زندگي موفق و مويد باشيد . دوستدارت هموطن . (2083136) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۰:۱۸
آی کیو!
ممکنه زنده باشه ولی به دلایل اطلاعاتی نخوان خبرش رو عمومی کنند
اینقدر ساده و سطحی نگر نباشیم... (2083140) (alef-13)
 
ایمان
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۶:۴۱
مقاله فقط برای تخریب دولت یازدهم بود و نویسنده برای کوبیدن دولت دنبال بهانه می گشته که آن هم توسط مرزبانی فراهم شد. نویسنده محترم آن همه افتضاح ناشی از دولت قبل را یادشان نیست؟ افزایش ثانیه ای قیمت اجناس، افزایش قیمت دلار، خودروهای بی کیفیت داخلی، مراوده با چند کشور درپیت خارجی مثل کومور، ونزوئلا، بولیوی ..... کاهش شدید قدرت خرید عامه مردم. ضمناً در خصوص ربودن مرزبانان باید در درجه اول مرزبانی پاسخگو باشد. (2083155) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۸:۲۶
نامه ای مغرضانه و سراسر کینه نسبت به دولت روحانی نوشته شده بود.

هرچند من طرفدار این دولت نیستم ولی شما با آن مقایسه نادرست سعی کرده اید دولت احمدی نژاد را کسی نشان دهید با اقتدار که در آسمان تروریست شکار میکند و دولت روحانی را بی اقتدار که در مرز هم نمیتواند کاری از پیش ببرد.


محض اطلاع شما در همان دولت احمدی نژاد 14 نفر گروگان در لب مرز از ایران گرفته شد وهر 14 نفر شهید شدند!!!

محض اطلاع شما، نه در لب مرز بلکه در وسط تهران دانشمند هسته ای ترور کردند و آن دولت با اقتداری که شما ازش یاد میکنید، هیچ نتوانست بکند و همه شهید شدند.



مشکل شما از جای دیگری است جناب نویسنده، امیدوارم خدا شما را به راه راست هدایت کند. (2083158) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۱۱:۳۱
آخه چرا اينطوري مي گي بابا كيش هم جزو مملكت ماست آنتاليا نرفته كه چرا نگفتي با كيش رفتن توجه خيلي ها رو به اونجا جلب ميكنه! بابا گروهبان و تيمسار نداريم متاسفانه اينها خودشان بي احتياطي كردند دولت هم كمك هاش رو كرده و بقيه افراد حالا نتيجه كامل به نفع ما نبوده رو قبول دارم اما جو رو اينگونه متشنج نكنين بابا جان من سايت الف رو منصف مي دونم. (2083164) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۱۱:۴۷
اگه همشون با هم نمیخوابیدن تو چادر الان این وضع پیش نیومده بود.....چرا ازین بعد به قضیه نگاه نمیکنید ....فیلم گروگان گیری خجالت آور بود... به نظر من باید بقیه سربازان آزاد شده تنبیه خوبی بشن (2083167) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۴۴:۰۶
حالا که شده.تنبیه بشن دل شما خنک میشه؟ (2083650) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۲۶:۱۳
باید چه کار میکردند که نکردند. در واقع چه کار می توانستند بکنند که نکردند. نا سلامتی ما قدرت نظامی امریکارا نداریم که با مداخله نظامی در عمق خاک پاکستان مشکل را حل کنیم (2083187) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۲۶:۵۸
تکه به دولت نیدازید. مقصر فرماندهان نظامی وپ رسنل سهل انگار است. آخر کجای دنیادر منطقه صفر مرزی انهم در نقطه ای چنین خطرناک پرسنل مرزی در چادر می باشند. امیدوارم که زنده باشد. (2083188) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۴:۵۸
خدا رو هزار مرتبه شکر که مردم به این با شعوری داریم که تحت تاثیر ادبیات سوزناک!!! این اقا قرار نگرفتن و با چشم باز واقعیتها رو به ایشون یاداوری کردن به شخصه از خوندن این نظرات لذت بردم و خوشحال شدم که تلاش همه دستگاهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی به نتیجه رسید بدون اینکه وارد فاز نظامی بشیم انشا ء الله با برگشتن اقای دانایی فر این تلاشها بیشتر به چشم دوستانی بیاد که عادت کردن مدام غر بزنن بدون اینکه خودشون توان انجام کارهای حتی کوچکی و داشته باشن (2083198) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۸:۲۵
سربازان عزیز
خواهشا سر پستهایتان حواستان باشد تا دوباره از این مشکلات برای خود و ملت درست نکنید. دیدید 5 جوان با سهل انگاری که انجام دادند چه مشکلی برای مملکت درست کردند.
در آخر امیدوارم گروهبان دانایی فر هم صحیح و سالم آزاد بشه بیاد وطن.
حتما تنبیه بشه که بدجور نگرانمان کرد. (2083210) (alef-13)
 
خدمتگذار
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۹:۴۰
سلام خیلی سطحی نوشتی دوست عزیزمشکل مابیش ازاین است همیشه افتخارمیکردم سربازان گمنام امام زمان (عج)بهترین افرادامنیتی جهان هستند?ولی نمیدانم چرااگه یکی ا زمسولین پایه بلندکشورهایاگروهای خاص بودندسریع واردعمل میشدندوامثال سردارهای که خارچشم دشمنان شده اندروموردحرف های تندرسانه ای خارجی قرارمیگیرندواردعمل برای این موضوع نشدند?آیامیخواهندکندی وبی برنامه گی امنیتی واطلاعاتی رادرارتش ببینند?اگه نوری مالکی به شدت گروه تروریستی راموردتهدیدهای تندقرارمیدهدبه پشت وانه ی کیست یااگربشاراسداینگونه باپشت گرمی نطق میکندبه کجادلگرم است?کاری نکنیددلسردی برای نیروهای مرزبان به وجودآید?این دوستانی که بهدنبال ازفشارآوردن به این سربازان بیچاره هستند?چرا فرزندان خودرا۲۴ساعت دران برهوت قرارنمیدهند?آیامثل فرزندفلانی که درفلان کشوربه قتل رسیداگه پارتی داشتندجویای مسایل کاری آنهانمیشدند???????? (2083214) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۰:۳۶
برادر ما را ببخش با آمدن دولت جدید رانت خواری بعضی ها کم شد ما را ببخش اگه قرار شد هر کسی بر اساس وظیفه ای که قانون اساسی برعهدش گذاشته فعالیت کنه . ما را ببخش که قرار نظامیان به کار نظامی و اطلاعاتی بپردازند نه اقتصاد و چیزهای دیگر. ما را ببخش که فقط توانستیم دولت را عوض کنیم و نهادهای نظامی انتظامی و اطلاعاتی که مسئول حفاظت از مرزها و تامین امینیت کشورند بدون تغییر میماند (2083238) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۶:۵۴
آقای نویسنده!
یا هر حربه ای بود حداقل 4 نفرشان زنده برگشتند.یادتان رفته سر بریدن سربازانمان در سراوان را؟
تاسوکی و...را فراموش کردید؟
مرزهای طولانی و همسایگی کشورهایی که مرکز تروریسم و مواد مخدرند را فراموش نکنید.
البته زیر ساختها و امکانات هم مناسب این مرزها نیست.
لطفا کمی منصف باشید. (2083249) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۰۰:۱۷
از سایت الف انتظار داریم هر مفاله ای نظیر مقاله "ما را ببخش گروهبان" را که نویسنده ان فصدی جز مشهور شدن با توهین به همه دارد تیتر و چاپ نکند و با اعصاب خوانندگانش کمتر بازی کند و پوپو لیستی عمل نکند (2083257) (alef-13)
 
سيدمرتضي
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۵:۱۵
رئيس جمهور چرا رفتي كيش . از 70 ميليون تك تك ما اگر برامون اتفاق بيوفته تو بايد بري دنبالش نه اينكه بري خزر شهر و كيش (2083292) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۷:۴۵
چند نکته:
1-قوانین و مقررات نظامی برای این وضع شده اند که سرباز توسط دشمن غافلگیر نشود اگر رعایت نکنید غافلگیر میشوید(در فیلم کاملا مشهود است که این سربازها در بدترین نقطه ممکن چادر زده اند و در حال استراحت هستند اصلا جای بحث ندارد که اینها اشتباه کرده اند .اینگونه اقدامات اموزش چندانی هم نمیخواهد همه جای دنیا از بچه 15 ساله تا پیرمرد 70 ساله میدانند باید نگهبانی داد و جایی چادر زد که در تیررس دشمن قرار نگیری)
2-بحث اینکه اشراف اطلاعاتی داریم از جنس اون بحث ایرانی ها باهوشترین ادمهای دنیا هستند میباشد و هیچ دلیل و مدرکی برای این بحثها نیست همینکه این گروهک شکل گرفته و...نشان دهنده شکست اطلاعاتی ما است ضمنا وزارت اطلاعات ما در دهه 70 در قتلهای زنجیرهای مقصر شناخته شد و جریان سعی امامی پیش امد یعنی در داخل یک وزارتخانه ای به قول دوستان عده ای خودسر بودند کسی خبر نداشت پس اطلاعات ما از وزارت خودش هم خبر ندارد چه برسد به پاکستان
3-طبق قوانین و مقررات نظامی باید با افراد خاطی به شدت برخورد گردد از فرمانده تا سرباز .چگونه میتوان توجیه کرد که مرز ول باشد و سرباز در حال خواب ؟؟تنها جایی که باید 100 درصد بیدار باشد همین سرباز لب مرز است دوستان خواهشا بهانه نیاورید که اینها امکانات ندارند و...سرباز که هستی و مرز ایران زمین دستت داده شده دیگه بهانه تموم میشه باید چشمات رو باز کنی
4-همه میدانند که دخالت اهل سنت باعث ازادی این سربازها شد
5-رابطه و منافع که از رابطه با کشورهای همچون پاکستان ، کره شمالی و...(چند تا اسم رو سانسور کردم ) داریم باید باز تعریف شده و مشخص شود چه سودی اینها برای ما دارند؟
6-به سربازها باید خوب تفهیم شود که در صورتی که بر اثر سهل انگاری گروگان گرفته شون از دید داخل شهید محسوووب میشوند و کشور نباید کوچکترین تلاشی برای ازادی ان دسته از سربازهایی که با اهمال خود باعث دردسر برای کشور میشوند داشته باشد این باعث میشود دوستان لب مرز خوب حواسشان را جمع کنند سربازی یعنی جان دادن برای وطن هزاران ادم در طی این چند هزار سال برای ایزان جان داده اند حال اگر شما میخواهی بروی لب مرز بخوابی اصلا کاری هم نداریم اموزشت چی بوده فقیری پولداری بهت ظلم شده نشده چاقی لاغری تشنت بوده نبوده لب مرز که هستی باید چشمات 24 ساعته باز باشه گرفتن بردنت خونت پای خودته. در این مسائل شوخی نداریم اقا نمیدونم سربازا گناه دارن و نمیدونم اونجا جای بدیه و...اینها مغالطه است .در اردبیل در سرمای 20 دجه زیر صفر سربازها تا صبح نگهبانی میدهند لب مرز که جای خود دارد.اون دوستانی که سربازی را با خونه خاله اشتباه میگیرند سربازی نروند.و جور نرفتنش را بکشند بنده 6 سال در جنگ بوده ام بدنم پر از ترکشه از هیچ امتیازی هم استفاده نکرده ام اما در همه عملیاتها چهار چشمی ککمراقب بوده ام.
ما که نمیتوانیم بگوییم کشورهای همسایه لطف کنید بی خیال مرزهای ما شوید بچه ها حال ندارند که اونجا نگهبانی بدهند. اونجا هستی حالا به هر دلیلی دیگه این بهانه ها چیه که نمیدونم ما بهمون سخت میگذره و...؟ (2083295) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۸:۱۱
جای این خاله بازیا سربازی رو از حالت آماتور و اجباری به اختیاری حرفه ای دربیارین که در سال انقدر ببخشید ببخشید نکنید! (2083297) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۲۷:۴۸
حتی اگر سرباز هم نباشی و یک روز بدلیل اینکه ادم نداریم شما رو گذاشتن لب مرز باید چشمات رو باز کنی و مراقب مرز باشی این حرفها چیه میزنید؟حرفه ای اختیاری اجباری نیمه اجباری کشی قوسی فله ای پاکتی هر طور که باشد وقتی که لب مرز هستی بهانه ها رو باید بذاری کنار مواظب وطنت باشی
وقتی که سرباز لب مرز خوابیده ،خط پشت هم به امید اونها خوابیدن، فرمانده هم خوابیده لابد ماها باید بیدار بمانیم؟؟؟؟
یه ذره بروید فکر کنید از چه چیزی دفاع می کنید بدترین جرم در دنیا به نظر من همین خوابیدن لب مرزه به هر دلیلی که خوابیده ای جرم کردی بدترین جرمه .کشورته مرز کشورته مردم به امید تو اونجا گرفتن توی خونه خوابیدن
در حمله شوروی به ایران لب مرز شمال غربی 3 تا سرباز تا اخرین فشنگ و اخرین قطره خون جنگیدند نگذاشتند قشون روس بدون تلفات بیاد وارد کشور بشه قوای کمکی نرفتن کمکشون الان همونجا خاک شدن یعنی روسها اومدن با احترام خاکشون کردن اصلا خبر هم نداشتند که روسها با تمام توان حمله کردن خبر نداشتن نباید مقاومت کنند خب نداشتن که داخل همه تسلیم شدن و...
اخه اینطوری که نمیشه ما اینقدر تنبل بازی دربیاریم این حکایت قهرمان سازی از 5 سرباز بی مسئولیت هم دیگه از اون جوکهای بزرگ تاریخ محسوب میشه اینها مجرم هستن ممکنه بر اثر سهل انگاری اینها یک نفر کشته شده باشه
اخه این کارها چه دفاعی داره؟در بدتین حالت ممکنه بیمار هستی تماس میگیری الو من بیمارم تا کسی رو جات بفرستن بخدا این فیلمی که من دیدم واقعا گریه داره واقعا تاسف داره حرفهای شما که دیگه باید عزادرای کرد براش
4 تا از پهلوانان ایران زمین برگشتن!!!چه اوضاعی شده یه زمانی از سیستان رستم بیرون میامد الان 4 تا سرباز بی مسوئلیت بیرون اومده و عجیب هم ملت حمایت میکنن وای بر ما (2083757) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۰:۱۵
گروهبان عزیزمان خواب بوده و دوست مقاله نویس هم خود را به خواب غفلت و تجاهل زده.تروریست ها او را آزاد نکردند که تجمیع اراده یک ملت خواستار صلح و صفا و برادری و صمیمیت آنان را با آغوش وطن بازگرداند.مصلحان و متنفذین محلی با مدیریت و هنرمندی مردان امنیت و سیاست آنان را بازگردانند. قدردان باشیم و شاکر (2083301) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۲:۴۳
تا زنده ایم شرمنده ایم (2083307) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۷:۴۳
دست نوشته ات تلفیقی از انصاف و بی انصافیست. (2083322) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۳۵:۴۹
نویسنده این مطلب در ظاهر برای گروهبان عزیز، جمشید دانایی فر که انشاالله هنوز اسیر گروگان گیرندگان و زنده باشد اشک می ریزد ولی من لبخند شیرینی را بر روی لبانش می بینم که با کمال تاسف از این خوشحال است که این اتفاق موجب شده بتواند دولت روحانی را بکوبد و توانایی های نداشته دولت قبل را به رخ بکشد. آنجا که می گوید:
((عبدالمالک تروریست را در ارتفاع ده هزار پایی از سطح زمین شناسایی و دستگیر می کنیم، ولی در مقابل آتش کینه برادر کوچکش عبدالرئوف تروریست که تو را هدف قرار داد، کاری از دستمان بر نمی آید. آخر می دانی؟ در آن فقره لازم بود اشراف اطلاعاتی مان را به رخ برخی بکشیم، اما الآن دوره تدبیر است و الزامی برای به رخ کشیدن توانایی هامان وجود ندارد.))
خود را به تجاهل می زند یا ما را اینگونه فرض نموده و اینگونه القا می کند که گویی عبدالمالک بلافاصله پس از اولین اقدام تروریستی در دولت قبل بعلت اشراف اطلاعاتی در سه سوت در ارتفاع ده هزار پایی از سطح زمین شناسایی و دستگیر شد (ولی در صورتی که او پس از کشتن ده ها نفر دستگیر شد) ولی دولت تدبیر و امید از این عرضه ها ندارد و اهل سوسول بازی هایی نظیر کارهای دیپلماتیک است.
افسوس که مسلمانی ما به جایی رسیده که برای پیشبرد اهداف سیاسی ، جناحی ، باندی و کوباندن مخالفانمان به راحتی از آبرو، خون و جان انسانها استفاده می کنیم و هیچ حد و مرزی نمی شناسیم. (2083344) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۰۲:۵۲
سلام واقعا" نويسنده اين مطلب خيلي بي انصافي كرده ومغرضانه نوشته است . آخه برادر من !انصاف هم چيز خوبي است !مسئولين كم نگذاشته اند .شما دلت از جاي ديگري درد دارد حالا اين گروهبان عزيز را بهانه كرده اي تا عقده هاي شكست خودرا پوشش بدهي ؟!دولت تدبير دارد اميد هم داده است بايد صبوربود تا شكوفه ها به ميوه بنشيند البته اگر دوستان شما بگذارند ! (2083420) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۰۴:۲۲
اگر اينطور ننويسيد چه بنويسي حالا كه تو از ببخشيد گفتي مي گفتي چه كار مي كرديم وچه كار ميشد بكنند وفقط يا اي معايب وكارهاي انجام نشده مي گويد راه حل بگو واگر هم ميشد چرا سپاه كه خودي است عمل نكرد (2083423) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۶:۲۷
خیلی بی انصافی اغراض سیاسی از لب و لوچه ات می بارد (2083447) (alef-13)
 
علي شازندي
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۷:۰۴
الف جان ! شما هرچه درباره موضوع اين گروگانگيري بنويسيد در راستاي اهداف گروگانگيرها حركت ميكنيد مگرآنكه واقعا دانسته حركت كنيد! چيزهايي هست كه نميشه نوشت و نبايد علني شود ويا حتي در فضاي عمومي درباره آن بحث كرد مثل خيلي از امور منافع ملي وامنيت ملي. واقعن راه ديگري براي انتقاد از برنامه ها و افراد پيدا كنيد. (2083451) (alef-13)
 
رضاقلی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۸:۴۸
آقایون الف ، چندین بار دیگه نوشته بودم و یه بار دیگه هم می گم : چرا در زیر کامنت ها فقط آیکون لایک گذاشته اید ؟ یعنی ما اجازه داریم فقط یک نظر را ائید کنیم و نمی توانیم با آن مخالف باشیم و اگه مخالف باشیم حتماً باید بنویسیم و بعد شما تایید کنی یا نکنی و ...؟ این کارتان فوق العاده غیر حرفه ای است . (2083459) (alef-13)
 
اشکان
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۴:۳۸
یادمان نرود عبدالمالک ریگی چند سال جنایت کرد تا بدام افتاد یادمان نرود جنیت تاسوکی را یادمان نرود وظیفه مرزبانان عزیز پاسداری زاز مرزاست نه خوابیدن در مرز یادمان نرود دخالت های بیجا در کار دیگران یادمان نرود مباحث اطلاعاتی بگونه ایست که اگر قرار باشد همه بفهمند دیگر معنی ندارد (2083473) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۸:۱۷
lکمی انصاف بد نیست، دولت تمام تلاش خود را برای آزادی عزیزان انجام داد و نادیده گرفتن نقش دولت در آزادی مرزبانان کم لطفی است! (2083480) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۵:۴۳
ما را ببخش که بهترین دانشمندان هسته ایمان را در خیابانهای تهران شهید کردند و ما به دلیل اشراف هیچ کاری نکردیم!!!!! (2083529) (alef-11)
 
سياوش
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۰۸:۳۵
گروهبان ، هر وقت عكس پسر تو را ميبينم واقعا دلم آتيش ميگيره متاسفام براي نيروهاي امنيتي كشور كه نمي دانند تو زنده اي يا مرده ، ماراببخش گروهبان كه ما ايراني هستيم... (2083563) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۵:۳۵:۵۴
واقعا لذت بردم از متن زیبا و متنی که سرشار از حقیقت است ،
فقط تدبیر !،تدبیر !،تدبیر !،تدبیر !،تدبیر !،تدبیر !،تدبیر !،تدبیر ! و امید!
مارا ببخش گروهبان . (2083630) (alef-11)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۲۶:۰۱
اغلب نویسندگان الف، کامنتهای مراجعه کنندگان سایت الف رو میخونن و پاسخ مناسب میدند. ولی دریغ از یه پاسخ کوتاه به منتقدان نوشته آقای خاکسار از طرف ایشون. (2083753) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۳۱:۲۸
مگه آمريكا نفرش تو كيش چند ساله مفقود نشده؟ بابتش دنيا رو بهم ريخته؟يا كل دولتو تعطيل كردن فقط دنبال اونن؟ قدرتم كه داره. سازمان سيا هم كه مال اونه .... برادر عزيز ناراحتي از دولت و ظريف ؟ كه مي دونيم ناراحتي شما از كجاس. مسائل رو با هم قاطي نكنيد لطفاً (2083764) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۴۱:۴۵
مقاله به شدت احساسی و اغراق شده است و با واقعیتها همخوانی ندارد. این وقایع خیلی هم تازگی ندارد و در خیلی از جاهای دیگر هم هست. یادتان نرفته پارسال فرانسوی ها برای آزادی یک گروگانشان در آفریقا حمله کردند 18 نفر کشته شدند تازه خود گروگان هم کشته شد. (2083784) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۵۰:۵۱
ببینید آقای نویسنده به جای اینکه احساسات خوانندگان را تحت تاثیر قرار دهی بهتر بود منطقی تر فکر می کردی و می نوشتی کمتر دولت رو زیر سئوال می بردی وظایف سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مشخص است اولا" کوتاهی این افراد در انجام وظیفه در خط صفر مرزی که می دانستند چگونه جایی است که حتی برای خود نگهبان هم تعیین نکرده بودند بلعث بروز این چنین واقعه ای شد ثانیا" اگر عاقلانه فکر کنیم نمی شور به خاطر به گروگان گرفتن چند نفر تمام کشور را وارد یک جنگ نمود چرا که ایران باید اول وارد خاک پاکستان می شد و این اولین بار نبود که در مناطق مرزی ما این اتفاقات رخ داده است البته خق داری تا کنون به مرزهای شرق جنوب غرب تشزیف فرما نشده ای تا بدانی به چه وضعیتی است پس بازهم می گویم بهتر بود عاقلانه تر و با ردک بالاتری از مسائل سیاسی و دیپلماسی ای متن را می نوشتی به امید روزی که که با فهم درست از مسائل پیرامونمان تصمیم گیری کنیم. (2083803) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۸:۰۷:۱۰
هواپيما سى هزار پا اوج ميگيره نه ده هزار پا!!! فرق بين سه كيلومتر تا ده كيلومتره!!! (2083938) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۹:۱۰:۳۸
دولت و مذاکرات چه ربطی به نیروانتظامی دارد چرا کسی به احمدی مقدم .ارتش و ...... خورده نمیگیرد؟ (2084039) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۰:۱۵:۰۸
اینها همه باعث تشدید اختلاف شیعه و سنی هست باز دم روحانی گرم ازشون تشکر کرد به هر حال خدا کنه زنده باشد و به آغوش خانواده برگردد (2084140) (alef-6)
 
حامد مسعودی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۰:۱۹:۰۴
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد
در دام مانده باشد صیاد رفته باشد

آه از دمی که تنها، با داغ او چو لاله
در خون نشسته باشم چون باد رفته باشد

امشب صدای تیشه از بیستون نیامد
شاید به خواب شیرین، فرهاد رفته باشد

خونش به تیغ حسرت یا رب حلال بادا
صیدی که از کمندت آزاد رفته باشد

از آه دردناکی سازم خبر دلت را
وقتی که کوه صبرم بر باد رفته باشد

رحم است بر اسیری کز گرد دام زلفت؟
با صد امیدواری ناشاد رفته باشد

شادم که از رقیبان دامن کشان گذشتی
گو مشت خاک ما هم، بر باد رفته باشد (2084143) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۰:۳۷:۴۲
دنیا مرحله ای از مراحل گذار همه ما می باشد. روزی همه ما در برابر هر آنچه که بیان کرده ایم،با هر نیتی که داشته ایم باید پاسخگو باشیم.
خدامند عاقبت همه ما را بخیر کند. (2084162) (alef-11)
 
پرواز
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۱:۴۵:۵۷
درود و یا davood
برای منطقتان متاسفم
در هر حال ایشان در حال ماموریت بوده واگر جنابعالی در ان حالت اسیر می شدی آیا به خودت نمی گفتی در راه کشورم اسیر شدم آیا نباید این نکته را در نظر بگیریم که دشمن از ترفند های مختلفی استفاده می کند .در هر حالت دانایی فر سرباز شجاع وطن هست مطمئن باشید که دانایی فر شجاعتش همین بس که مرزدار این مرزو بوم بوده
و برای ما حکم قهرمان را دارد من به نوبه خود از سیستانیهای غیرتمند و غیور که هم در آبادانی بلوچستان و هم در مرزبانی و حراست از مرزهای شرقی شهدای فراوانی را تقدیم نمودند از جمله شهید نودروزی معلم سیستانی که دیروز بشهادت رسید تشکر و تقدیر فراوان دارم
باز هم برای شما متاسفم که ....... (2084258) (alef-11)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۲:۵۷:۰۶
برفرض که خوابشون می اومد به خدا تو24 ساعت ادم 8 ساعت نه 10 ساعت میخوابه یعنی نمی تونستند به نوبت 2 نفر بیدار باشند با لباس نظامی ومسلح یا انتظار داری 70 میلیون ایرانی بیدارباشند که اقایون تومرز بخوابند همه جا امکانات کم است ولی بهونه نمیشه که بیخیال مسولیت هامون بشیم اونم وقتی اینقدر حساس ببخشید به جای تروریست یک حیون درنده هم بهشون حمله میکرد تا اقایون بیدار میشدند یکیشون کشته شده بود (2084357) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۳:۲۶:۴۵
واقعا متاسفم برای کسانی که لقب مقدس ایرانی رو یدک میکشن ولی ذره ای از انسانیت ایرانیان ندارن
آقایان یک سرباز این وطن شهید شده بعد شما میگین خواب بوده؟
اصلا خواب بوده باشه، که چی؟ ، پاسداری از مرزها کار نیروهای رسمی است نه سرباز وظیفه
و جناب کوثری نماینده مجلس این موضوع به شما و امثال شما هیچ ربطی نداره ، پس ساکت باش و اینقدر برای خودت تبلیغ نکن (2084401) (alef-6)
 
كاكو
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۳:۳۸:۰۴
اگر دانايي و سربازان خائن باشند اعدام كمشونه (2084409) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۰۱:۵۵:۲۳
ما را ببخش که نیروهای نظامی وانتظامی ما بجای حفاظت از مرزها به کارهای اقتصادی روی آورده اند (2084541) (alef-6)
 
حسن گنتو
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۰۸:۵۱:۰۸
گروهبان رفت شما چرا به جان هم افتاده اید؟ (2084648) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۰۹:۱۹:۰۴
ازاشراف اطلاعاتی آن دوران مورد علاقه نویسنده همین بس که افرادی چندین بار به اسرائیل سفر می کنند بعداز دریافت آموزش وامکانات لازم ، در وسط شهر تهران دانشمندان هسته ایمان رادر چند مورد ترور می کنند وبعد از مدتها که آنهارا دستگیر می کنند در بوق وکرنا می کنند که ما اله کردیم وبله کردیم ، انصافاً آیا دارندگان اشراف اطلاعاتی می توانستند یک مأمور را حتی برای یک روز به اسرائیل بفرستند؟ (2084665) (alef-6)
 
بنیامین
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۰۹:۴۲:۲۹
برای الف متاسفم که هیچ کارشناسی برروی مطالبی که چاپ میشود انجام نمیدهد. وباعت میشود با انتشارمقالات سراسر حب وبغض کلی لایک الکی میشه فقط قصد همینه.... (2084679) (alef-6)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۲:۱۸:۲۰
درود بر کلیدی که به هیچ قفلی نخورده و نمیخوره!!!!!!!!
ما را ببخش گروهبان همه دنیا قفلهاشون رو عوض کردن تقصیر از کلید ما نیست... (2084923) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۲:۲۷:۴۷
این حرفها ارزشی ندارد باید سرباز حواسش را جمه کنه اصلا عملکرد این 5 نفر قابل توجیه نیست (2084954) (alef-6)
 
شاهرخ
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۳:۲۰:۰۸
مقاله ای دردناک بود
از خدا بخواهیم همه ما رو به راه حق نگه داشته باشه و بجای اینکه بگیم خدا رو شکر بقیه زنده موندن کمی شرم پیشه کنیم که چرا فرزندانمان و خانوادهاشون و یک امتی را دل آزرده کردیم از بی کفایتی خود!!!!!!!!!!
و از خدا بخواهیم اگه مسئوله مقصر را شرمنده ندید مقدر کنند حداقل خوده مسئول بی شرم این غم نامه مردم را لمس کنند به شکلی که وقتی فرزندشون در بنده اسارت از بی کفایتی مسئولی دیگه این اتفاق برش حادث شده و حالی پیدا کنند مثله بقیه مادران و و پدران و همه پدر مادرانی که برای شان مرثیه و غمنامه سر دادند (2085070) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۶:۰۵:۳۵
یادت رفت بنویسی
ما را ببخش که چون نمیتوانم بفهمیم که زنده ای یا مرده ، اعلام میکنیم گروه بان ما با تروریست ها همکاری کرده
واقعا ما را ببخش (2085324) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.