یکی از محافظان سابق گارد محافظت بن لادن، اولین شرح دقیق عملکرد سازمان تروریستی القاعده را افشاء کرده‌است؛ سلاح‌هایی که بن لادن در اختیار داشته، شرح عملیات خرابکاری در سفارت فرانسه، یمن و برج‌های دوبی...

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «سایه به سایه با بن لادن» نوشته ناصر البحری با ترجمه محمود بهفروزی در ۲۵۶ صفحه و با قیمت ۷۵۰۰ تومان از سوی انتشارات جامی منتشر شد. این کتاب به قلم یکی از محافظان سابق گارد محافظت بن لادن درباره زندگی رهبر القاعده است.

ناصر البحری در این کتاب اشاراتی به علاقه بن لادن، رهبر گروه القاعده به مطالعه آثار منتشر شده درباره جنگ جهانی اول و دوم به ویژه مطالعه استراتژی‌های رهبران سیاسی جهان در زمان جنگ جهانی دوم، داشته است. نویسنده در فصلی از این کتاب اشاره کرده است که مطالعه کتاب خاطرات «برنارد مونتگومری» و «شارل دوگل» از جمله علایق «بن لادن» بوده و این دو کتاب در زمره کتابهای محبوب او محسوب می‌شود.

البحری در این کتاب به علاقه رهبر القاعده به ورزش به ویژه بازی فوتبال و والیبال اشاره می‌کند و می‌نویسد: «قد بن لادن به حدی بلند است که برای پرتاب توپ نیازی به پرش ندارد». محافظ سابق تیم گارد بن لادن درباره زندگی خصوصی رهبر القاعده نیز مطالبی را در این کتاب به رشته تحریر درآورده است. او در این باره نوشته است: «بن لادن در تلاش است تا هرگز اختلافی میان ۴ همسر وی پیش نیاید. او همینطور طرز استفاده از سلاح «کلاشینکف» را به هر چهار همسرش آموزش داده تا از آن استفاده کنند. با این وجود رهبر گروه القاعده تا امروز نتوانسته است اختلافات میان همسر اول سوری خود را با همسر دومش برطرف کند.»

«سلاحی برای کشتن من!، طی طریق به سوی جهاد، اولین جهاد در بوسنی، نبرد من در بوسنی، جهاد برای پول در سومالی، پیش به سوی تاجیکستان، اولین ملاقات من با بن لادن، آماده سازی من برای گارد محافظ شدن، زندگی روزانه بن لادن، زندگی در پایگاه القاعده، تابستان ۱۹۹۸: اولین سوء قصد‌ها، شکار آشکار جاسوسان، القاعده بدون یک پول سیاه در قندهار، بن لادن و طالبان، بازگشت من به یمن، بن لادن، فرزندان و همسرانش، سومالی: قطع رابطه با بن لادن، زندان و هشیار شدن، مشکل اعاده حیثیت، به سوی جهادی دیگر، مقدمات یک اختلاف نظر در کانون القاعده و القاعده دیگر مزیتی ندارد» از مطالب موجود در این کتاب هستند.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =