خودروساز ژاپنی هوندا با دو نمونه هوندا فیت و CR-Z در نمایشگاه امسال شرکت کرده است. هوندا فیت یکی از ارزان‌ترین خودروهای سبز و CR-Z مطابق استانداردهای اروپایی یکی از امن‌ترین خودروهای جهان است.

محبوبه عمیدی: اگر به اعداد و ارقام ارائه شده توسط خودروساز ژاپنی هوندا نگاهی بنیدازیم، می‌بینیم فروش خودروی سبز هوندا جاز در این کشور بیش از 1.5میلیون اتومبیل بوده است. فروش جهانی این اتومبیل نیز بالغ بر 3.5میلیون هوندا جاز در 115 کشور جهان است. جالب‌توجه است اما تمامی این اتومبیل‌ها هیبریدی نیستند. (برای مشاهده عکس بزرگ،اینجا را کلیک کنید)

هوندا فیت

جاز هیبریدی که هوندا Fit نام گرفته، همزمان با نمایشگاه خودرو پاریس در ژاپن نیز رونمایی شده است. این خودرو سبز ترکیبی با مصرف تنها 4.4 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر، تولید 104 گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر و قیمتی حدود 20میلیون تومان ارزان‌ترین خودرو ترکیبی بنزینی-الکتریکی است که به بازار ژاپن وارد خواهد شد. (برای مشاهده عکس بزرگ،اینجا را کلیک کنید)

هوندا فیت

به گزارش سایت رسمی هوندا، این اتومبیل هم از موتور 1.3 لیتری تولید شده توسط این شرکت که در محصولات دیگری مانند Insight و هوندا CR-Z به کار گرفته شده، استفاده خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود هوندا فیت زمستان 2011 به بازارهای اروپایی وارد شود. نمی‌توان زمان دقیقی برای ورود هوندا فیت به بازارهای ایالات متحده پیش‌بینی کرد. (برای مشاهده عکس بزرگ،اینجا را کلیک کنید)

هوندا فیت

 

هوندا CR-Z، یکی از امن‌ترین خودروهای جهان
هوندا فیت به راحتی می‌تواند توجه بسیاری از بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال را به خود جلب کند اما هوندا CR-Z نیز که مطابق استاندارهای اروپایی از امن‌ترین اتومبیل‌های جهان به‌شمار می‌رود و حتی خصوصیاتی برای حفظ جان عابران پیاده در آن لحاظ شده، جالب توجه است. (برای مشاهده عکس بزرگ،اینجا را کلیک کنید)

هوندا CR-Z

سیستمی برای کمک به هدایت اتومبیل و مانور آن در نظر گرفته شده که می‌تواند حین ترمز هر چهار چرخ اتومبیل را تحت‌تأثیر قرار دهد و در صورت لزوم گشتاور نیروی وارده را کنترل کند. این سیستم در کنار ترمز ضدقفل این اتومبیل و یک پخش‌کننده الکترونیکی نیروی ترمزها برای جلوگیری از تصادف عمل خواهد کرد.

طراحی جلوی اتومبیل و سپر آن به شکلی صورت گرفته که می‌تواند فشار ناگهانی حاصل از تصادف را پخش کند و در نتیجه کمترین آسیب به سرنشینان وارد شود. (برای مشاهده عکس بزرگ،اینجا را کلیک کنید)

هوندا CR-Z

در نمایشگاه خودرو پاریس، هوندا تلاش کرده این اتومبیل یک کوپه اسپرت جلوه کند و به همین دلیل در این اتومبیل هیبریدی صندوق‌دار، بعضی جلوه‌های بصری انتخابی متعلق به این شرکت را به کار گرفته است. از میان این مشخصات می‌توان به چرخ‌های بزرگ‌تر، بخش مشبک جلوی اتومبیل، چراغ‌های جلو با طیفی از نور آبی و استفاده از فیبر کربن در ساخت بخش‌های داخلی اشاره کرد. (برای مشاهده عکس بزرگ،اینجا را کلیک کنید)

هوندا CR-Z

هوندا CR-Z با تمامی این خصوصیات و قدرت موتور آن شاید یک اتومبیل اسپرت نباشد اما یکی از نمونه‌های موفق و امن شرکت هوندا خواهد بود. این نمونه از سال 2011 وارد بازار خواهد شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
    0 0
    يهني اين ها واقعا از محصولات سايپا و ايران خودرو بهترند حتما بايد چند صد هزار دلاري باشند
  • کمال IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
    0 1
    بنظرتون پراید 132 یا 141 امن تر نیست؟!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
    0 0
    قیمت در سراسر دنیا از جمله در کشور های عربی همسایه: هوندا فیت: 15 میلیون تومن هوندا CR-Z: 19 میلیون تومن
  • pejman IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
    0 0
    salam dar javabe dooste azizemoon dar morede peraide 132 ke yeki az amn tarin khodrohaye jahan ast!!! makhsoosan systeme abs va kise havaye va systeme paydari hooshmande an az in honda kheyli behtar amal mikone :D
  • علي IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
    0 0
    فكر كنم در گذاشتن صفر براي قيمت اشتباه كرده ايد چون در مقايسه با پرايد 2 ميليون بيشتر نمي ارزه . سايپا مطمئن .