لامبورگینی Sesto Elemento با بدنه تمام‌کربنی، وزن تنها 999 کیلوگرم، موتور 10 سیلندر با قدرت 570 اسب‌بخار و سرعت حداکثر 300 کیلومتر‌بر‌ساعت، الهام‌بخش طراحی اتومبیل‌های سوپر اسپرت آینده خواهد بود.

محبوبه عمیدی: نمایشگاه خودرو پاریس از شنبه دهم مهرماه آغاز به کار کرده و تا یکشنبه 25ام همین ماه ادامه خواهد داشت. یکی از نمونه‌های فوق‌العاده ارائه شده در این نمایشگاه لامبورگینی Sesto Elemento نمونه مفهومی سوپر اسپرت لامبورگینی با وزن تنها 999 کیلوگرم است که یکی از سبک‌ترین خودروهای سوپر اسپرت جهان به‌شمار می‌رود.

لامبورگینی Sesto Elemento

به گزارش سی.نت، نام این خودرو با بدنه تمام کربنی از کربن، عنصر ششم جدول تناوبی گرفته شده است. وزن 999 کیلوگرمی این اتومبیل شامل وزن موتور 10 سیلندر این اتومبیل و چرخ‌های آن نیز می‌باشد. برای کاهش وزن این اتومبیل قطعات فلزی نیز اغلب از آلومینیوم تهیه شده‌اند.

لامبورگینی Sesto Elemento

کاهش وزن باعث می‌شود این اتومبیل مصرف پایین‌تر و انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتری داشته باشد. لامبورگینی تلاش کرده با کاهش وزن اتومبیل‌های جدید ساخت این شرکت مانند گالاردو و این نمونه مفهومی تازه بهره‌وری خودروهای اسپرت را به شیوه متفاوتی بالا ببرد.

لامبورگینی Sesto Elemento

قدرت موتور این اتومبیل 570 اسب‌بخار است و تنها 2.5 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از صفر به سرعت 100 کیلومتر‌در‌ساعت برسد. شتاب اولیه این اتومبیل با Gallardo Superleggera ساخت همین شرکت برابر است. حداکثر سرعت این خودروی مفهومی 300 کیلومتر‌بر‌ساعت پیش‌بینی شده است.

لامبورگینی Sesto Elemento

همان‌طور که از لامبورگینی انتظار می‌رود این خودرو ظاهری کاملا آیرودینامیک دارد. طراحی خاص بخش های جلوی اتومبیل علاوه بر اینکه به مقاومت اجزای آن کمک می‌کند، راه را برای ورود مستقیم هوا به رادیاتور و محل قرار گرفتن ترمزها هموار خواهد کرد. دو مثلث مجزای قرمز‌رنگ که درست زیر شیشه جلوی اتومبیل تعبیه شده‌اند، باز خواهند شد و توسط آنها هوای خنک جریان پیدا خواهد کرد.

لامبورگینی Sesto Elemento

در طراحی قسمت‌های داخلی شرایط ارگونومی و سادگی در کنار حفظ استانداردها لحاظ شده است. به عنوان مثال ارتفاع فرمان و فاصله آن از راننده را می‌توان تغییر داد و طول پدال‌ها را نیز مطابق نیاز تنظیم کرد. تنها سه کلید پیزوالکتریک برای هدایت این اتومبیل در نظر گرفته شده‌اند که برای روشن کردن موتور، انتخاب دنده عقب و روشن کردن چراغ‌ها استفاده خواهند شد.

لامبورگینی Sesto Elemento

استفان ویکلمان، مدیر عامل این شرکت می‌گوید: «لامبورگینی Sesto Elemento آینه تمام‌نمای اتومبیل‌های سوپر اسپورت آینده است. وزن اندک آن در کنار هماهنگی اجزا و طراحی فوق‌العاده می‌تواند اتومبیل‌رانی را به تفریحی فوق‌العاده تبدیل کند. ما در ساخت آن از تمامی فناوری‌های رقابتی که در اختیار داشتیم بهره گرفته‌ایم».

لامبورگینی Sesto Elemento

«توانایی‌های این شرکت در فناوری فیبرهای کربنی در کنار استفاده از تجارب آئودی در تولید اتومبیل‌هایی با وزن پایین باعث شد این اتومبیل سوپر اسپرت طراحی شود. مطمئنا کاهش وزن اتومبیل‌ها در کنار بهبود عملکرد حرکتی آنها و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بخشی از آینده اتومبیل‌‌های اسپرت خواهد بود. ما برای تولید اتومبیل‌های آینده تجارب فعلی و تمام توان فناوری لامبورگینی را به کار خواهیم گرفت و مطمئنا در تمامی نمونه‌های آینده رد‌پایی از Sesto Elemento وجود خواهد داشت».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    2 2
    عمرا اگه به پای طراحی و قدرت سمند و روآ و سایپا 141 برسه. فعلا باید برن جلو بوق بزنن.
  • rouz IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    1 1
    دو گانه سوزه ؟
  • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    2 0
    انصافا قشنگه... قیمتش چند؟
  • alireza IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    2 0
    هر روز بهتر از دیروز کاش این چیزارو شرکتای ایرانی میفهمیدن
  • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    1 0
    mikhastam yeki bekharam vali vaghti ba prid moghayesash kardam didam prid ham behtare ham ghashangtar
  • پاشا IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    2 0
    از سایپا 141 کپی برداری کردند، بی مروت ها.
  • amhr IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    1 0
    فکر نکنم جای میناتور ما را بگیر 0
  • سعید IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    1 0
    واقعآ ما کجاییم!
    • ناشناس US ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      0 0
      ما الان داخل قبر هستيم.
  • نیکنام شیراز از تبریز IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    2 0
    کلی ازنظردوستان کیف کردم راست میگن دیگه
  • بی کلام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
    4 0
    از شوخی گذشته چطوری اینا ( سایپا و ایران خودرو ) میتونن راحتت سمند و ... به زور به مردم شریف کشورمون فشار بدن در حالی که اونا ...!فیبر کربن دغدغه اونا و دغدغه ما به نظر شما هنوزم برای پراید ترمز لازمه با نه ؟
  • کامران اهواز IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
    1 0
    در توهم فکر مدیران ایران خودرو و سایپا جا نمی گیرد
  • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    1 0
    تو دنيا رقابت تو طراحي تو رقابت تو توليد
  • علی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    2 0
    خیلی عالیه از نوع طراحیش خوشم اومد............... باور کنید اگه یکیشو به من بدن سوارش میشم باور کن................... .................... ..................... ..................................................
  • آرش IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    0 0
    ماشین مورد علاقه من
  • من US ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    فراری 612 رو هم ببینید نظرتون راجع بش عوض میشه