وزیر نیرو گفت: 1800 پروژه برق با اعتبار 3000 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجید نامجو در جمع نمازگزاران جمعه مشهد اظهار کرد: شاخصه‌های مهم دولت شهید رجایی مردمی بودن، ولایی بودن، توجه به ارزش‌ها و حفظ بیت‌المال بود.

وی افزود: خدمتی ماندگار است که مبتنی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و در راستای منافع مردم و رفع محرومیت‌ها باشد.

وزیر نیرو اظهار کرد: از ابتدای دولت نهم و آغاز دولت دهم خدمات شایسته ای در راستای توزیع متوازن امکانات در روستاها و شهرهای کشور صورت گرفته که نمود آن در برق رسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار مشهود است.

وی تصریح کرد: به زودی برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار و همچنین روستاهایی که برق رسانی به آن مشکل است با استفاده از انرژی خورشیدی آغاز خواهد شد.

نامجو خاطرنشان کرد: آب گیری سد بتنی کارون که یکی از بزرگترین سدهای کشور است از جمله خدماتی بوده که در دولت عدالت محور انجام شده است.

وزیر نیرو همچنین از واگذاری 35 نیروگاه تولید برق به بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تولید برق این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی از آنان خریداری خواهد شد.

وی با تقدیر از هموطنان در راستای مصرف بهینه برق با توجه به گرمای طولانی مدت و بی سابقه در کشور گفت: 400 نیروگاه کشور به صورت همزمان 40 هزار مگاوات برق تولید کرده‌اند که منجر به تحویل برق و عدم خاموشی در سراسر کشور شد.

نامجو افزود: با توجه به اجرای قریب الوقوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، مصرف کنندگان باید اصلاح الگو در مصرف انرژی‌ها را در نظر گیرند.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند اطمینان داد که در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها هیچ فشاری بر قشر آسیب پذیر جامعه وارد نخواهد شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 300 روز در سال می‌توان از انرژی خورشیدی استفاده کرد باید به سمت استفاده از این انرژی و انرژی‌های نو گام برداریم.

وی همچنین از تشکیل شورای عالی آب با حضور پنج وزیر در کشور خبر داد و تاکید کرد: کشور به سمت خشکسالی پیش می رود و تا سال 2050 دمای کشور سه درجه گرم‌تر می‌شود و به همین منظور سیاست وزارت نیرو مهار کردن تمام آب‌های سطحی قابل مهار در کشور و استفاده بهینه از آن‌هاست.

نامجو در پایان به کلیه مشترکان توصیه کرد از انشعاب غیرمجاز آب و برق خودداری کنند زیرا این کار باعث بروز اختلالات در شبکه و هدررفت انرژی خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =