در شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و مطابق سنتی سالانه، جمعی از شاعران جوان و پیشکسوت کشورمان افطار را میهمان رهبر معظم انقلاب بودند.

به گزارش خبرآنلاین، در این ضیافت ادبی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب و صرف افطار، جلسه شعرخوانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، رییس حوزه هنری، رییس فرهنگستان هنر و حجج اسلام محمدی گلپایگانی و علی‌اکبر رشاد، آقایان علی انسانی، یوسفعلی میرشکاک، علی موسوی گرمارودی و تنی چند از شاعران برجسته کشور برگزار شد.

در این جلسه یکی از شاعران خوش قریحه قبل از قرائت غزل خود خطاب به رهبری گفت: «با وجودی که برخی علاقه دارند دوری از شما و نیامدن به این جلسه را به نوعی دوری از نظام عنوان کنند اما اینطور نیست و بسیاری از شاعران بزرگ کشور هر جا که باشند رابطه و علاقه خود را با شما حفظ کرده و می‌کنند و خوب می‌دانند، منش شما به گونه‌ای است که شاعران و هنرمندان را از دامان خود دور نمی‌کنید.»

رهبر انقلاب با تایید سخنان این شاعر، و خواندن این مصرع شعر «از این طرف که منم راه کاروان باز است1» گفتند: دقیقا همین طور است. و بعد در پاسخ به ادامه سخنان این شاعر مبنی بر اینکه دوری برخی شاعران از این مجالس را به معنی بی‌مهری قلمداد نکنید، به مزاح افزودند: این همان دوری و دوستی است...

این شاعر در ادامه این نکته را هم اضافه کرد که انشاء الله آنها که می‌خواهند برخی از شاعران نباشند، نباشند!

اشاره این شاعر مشهور به وجود جریانی است که در صدد مرزبندی میان شاعران انقلاب و حذف برخی شاعران محبوب کشور از فضای ادبی کشور به علت ابراز مواضع شخصی در برخی مسائل سیاسی است.

بنابر گزارش خبرآنلاین، رهبر معظم انقلاب در این دیدار و پس از شعرخوانی جمعی از شعرا در سخنانی، بر دو نکته تاکید کردند؛ «ایجاد انجمن‌های ادبی برای تقویت بنیان‌های شعری در کشور» که لزوما نیازمند حمایت دستگاه های دولتی نیست و نیازمند همت شاعران و بزرگان ادبی کشور است و «هدایت بودجه‌های فرهنگی در مسیر هنر شعر» که با توجه به توان ادبی و سابقه بی‌نظیر شعری در ایران، می‌تواند بستری برای رشد سایر هنرها نیز باشد.

گزارش تکمیلی این دیدار متعاقبا منتشر می‌شود. گزارش تصویری دیدار را اینجــــا ببینید.

1. تو قاصد ار نفرستی و نامه ننویسی/ از این طرف که منم راه کاروان باز است...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =