امام جمعه شمیرانات معتقد است که نهضت آزادی و جریان ملی گرایی و دیگری انجمن حجتیه در پی تضعیف ایران هستند.

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام‌ محسن دعاگو، نماینده ولی فقیه در گفت‎وگویی درباره مهدویت و انجمن انحرافی حجتیه با همشهری ماه، حمله به بیوت علما در قم و تهران و برگزاری برخی راهپیمایی‏ها پس از نماز جمعه و سردادن شعارهای تند در آن را به انجمن حجتیه منصوب کرد.

گزیده‎ای از این مصاحبه را در ادامه می‎خوانید:

  • دو تشکیلات را به طور غیرمستقیم آمریکایی‌ها و بیشتر انگلیسی‌ها در ایران طراحی کردند. یکی انجمن بهاییت و دیگری انجمن حجتیه برای مبارزه با بهاییت. معتقدم که هر دوی این تشکیلات را انگلیس طراحی و نظام شاهنشاهی هم هردو جریان را حمایت می‌کرد. عده زیادی از مردم ایران مذهبی بودند لذا برای اینکه مردم را به لحاظ مذهبی تخلیه کنند، می‌بردند به انجمن حجتیه. انجمن حجتیه در دوران قبل انقلاب هرگز با حکومت شاه مبارزه نکرد. هرگز با ستم و استعمار مبارزه نکرد. چون معتقد بودند فساد و گناه باید در جامعه زیاد شود و حکومت شاه را به عنوان ابزار افزایش فساد قبول داشتند.
  • انجمن حجتیه درست شد برای انحراف ایجاد کردن در ذهن جوانان مذهبی. انجمن بهاییت را هم درست کرده بودند برای افرادی که گرایش دینی ندارد. از طرف دیگر این دو را هم در مقابل هم قرار دادند و همزمان نیزاز هر دو حمایت می‌کردند. هدف از تاسیس انجمن حجتیه هم این بود که جوان‌های ایرانی به جای مبارزه با ظلم و ستم شاهنشاهی، مبارزه با غارتگری و فسادگستری، یک نفر را پیدا کنند که بهایی باشد و او را ارشاد کنند تا دوباره مسلمان شود. انجمن بهاییت نیز فعالیت می‌کرد تا جوانان را از مذهب تشیع جدا کند. بنابراین کار طرفداران این دو انجمن چیزی جز این نبود. به عبارتی انجمن حجتیه و بهاییت به خاطر تخلیه انرژی مذهبی جوانان طراحی شد.
  • معتقدم خطر حجتیه بسیار جدی است. انجمن حجتیه درحال حاضر فعال است و من نسبت به این مساله بسیار بدبینم چرا که معتقدم بسیاری از مشکلاتی که در داخل کشور به لحاظ سیاسی پیدا کرده ایم، مربوط به کسانی است که دارای تفکر مربوط به انجمن حجتیه هستند.
  • طرفداران انجمن حجتیه بیشترین انحرافات را در مورد چگونگی ظهور امام زمان اشاعه کردند. یعنی کسانی که به ظهور امام زمان(عج) به عنوان نقطه آغاز همه خوبی‌ها فکر می‌کنند بدین معنی که قبلش باید همه بدی‌ها را انجام بدهیم و فساد به اوج برسد تا حضرت حجت بیایند و بعد از آن لحظه همه خوبی‌ها را بیاورد.
  • در حال حاضر یک جریان به شدت افراطی و تندرو شکل گرفته است و بسیاری از درگیری های سیاسی موجود مربوط به این جریان است و تفکر مربوط به حجتیه، بسترساز تنشهای سیاسی و حتی اجتماعی و حتی خشونت‌ها شده است. این جریان در حال حاضر قصد دارد بین نیروهای انقلابی تفرقه ایجاد کند واز سوی دیگر به وحدت ما آسیب برساند.
  • متاسفم که بگویم حتی برخی از عزیزان معمم ما نیز دراین قضیه دخالت دارند یعنی عملا دارند این تفکر را گسترش می‌دهند. این جریان دارد همان نقش استعماری خودش را اجرا می‌کند چون درگیری در داخل کشور، امنیت‌ملی ما را خدشه دار می‌کند. غرب دنبال تضعیف ایران است و یکی از عواملی که قدرت ایران را تضعیف می‌کند انجمن حجتیه است.
  • در این مقطع یکی نهضت آزادی و جریان ملی گرایی و دیگری انجمن حجتیه در پی تضعیف ایران هستند. حجتیه جریان تندش است و نهضت آزادی جریان کندش است و در پی آن است تا ساختارهای دینی و ملی ما را تضعیف کند. حجتیه نیز در پی ایجاد اصطکاک است. لذا توطئه ای که در حال حاضر در کشور شکل گرفته و خطر محسوب می‌شود این دو جریان است. متاسفانه همان طور که عده ای همسو با جریان نهضت آزادی می‌شوند عده ای هم با جریان حجتیه همراه می‌شوند و در خیابان‌ها راه می‌افتند و حرکتهای افراطی انجام می‌دهند. از سوی دیگر انجمن حجتیه با تندوری‌های خود نیز در خدمت اثبات منطق ضد انقلاب درباره نظام جمهوری اسلامی هستند و تفکرات آنان را جا می‌اندازد.
  • احتمال ارتباط حامیان حجتیه‌ای‌ها و نهضت آزادی هست هرچند که طراحان این دو جریان حتما با یکدیگر در ارتباطند زیرا هر دو طرح خارجی است. اینها مزدورانی‌اند که غالبشان متوجه نیستند در یک بستر عاملیت خارجی، دارند فعالیت می‌کنند.
  • جریان حجتیه قطعا طرفدار ولایت نیست؛ این گروه به باور من منافقند و در ارزش‌ها ولایت نفوذ می‌کنند و آنها را به تندوری تشویق می‌‌کنند چرا که امروز آنچه منافع غرب را تامین می‌کند وجود تندوری در داخل کشور است زیرا تندوری اعتبار، اقتدار و امنیت کشور را خدشه دار می‌کند.
  • الان ملی‌گراها که وطن دومشان قطعا اروپاست درصدد این هستند که نظام فعلی را ناکارآمد نشان دهند و بگویند اسلام قابلیت این را ندارد که بر اساس آن بتوان نظام سیاسی - اجتماعی را شکل داد. برای همین حمله می‌کنند به بیوت مراجع، در قم و تهران بعد از نماز جمعه راهپیمایی راه می‌اندازند و شعارهای تند سر می‌دهند و شعارهایی توهین آمیزعلیه شخصیت‌ها کشور می‌دهند. این مواردی که به آنها اشاره کردم یک توطئه بزرگ است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • abbas IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۳۱
    0 0
    چرا نظرات را سانسور میکنید و شجاعت درج آنها را ندارید و با کمال وقاحت میگوئید تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است . از حقیقت فرار نکنید.
  • مهران IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    1 0
    این امام جمعه محترم نظرات و تحلیل های کارشناسانه ای دارند اگر تئوری ایشان را تعمیم دهیم میشود نتیجه گرفت که سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد و حوزه علمیه و دیگر سازمانهای فرهنگی-تبلیغی ، توسط استکبار برای تخدیر و تخلیه انرژی خلق الله تشکیل شده اند ! !