طارق عزیز از امریکایی ها می خواهد که در عراق بمانند

دست راست صدام حسین در دوران دیکتاتوری در گفتگویی صریح با گاردین از سیاست های صدام حسین در سه دهه سرکوب دفاع کرده است . مردی که در بیشتر عکس های باقی مانده از آن روز دوشادوش صدام ایستاده و کرسی وزارت امور خارجه را به خود اختصاص داده بود در این گفتگو تاکید می کند که تا زمانی که در زندان است از اظهار نظر صریح در خصوص صدام حذر می کند اما روزی که آزاد شود شاید حقایقی ناگفته را بر زبان آورد . طارق العزیز از آرزوی خود برای شهید شدن در دوران صدام حسین و دلتنگی اش برای آن روزها سخن می گوید. با این همه وزیر امور خارجه عراق در روزهای سیاه دیکتاتوری از امریکایی ها می خواهد که عراق را ترک نکنند: امریکا با ترک عراق این کشور را در ورطه نابودی قرار می دهد.

طارق عزیر با تاکید بر عدم تفاوت میان بوش و باراک می گوید: امیدوار بودم که اوباما اشتباهات بوش را تصحیح کند اما او نیز در مسیر سابق گام برداشت .
طارق عزیز با ریاکار خواندن باراک اوباما تصریح کرد که امریکا با عقب نشینی از عراق این کشور را به دست گرگ ها می سپارد : آمریکا و انگلیس باید پیش از خروج از این کشور اطمینان حاصل کنند که عراق بر روی پاهای خود ایستاده است. ما همگی قربانیان آمریکا و انگلیس هستیم. آنها به طرق مختلفی کشور ما را کشته‌اند زمانی که شما مرتکب یک اشتباه می‌شوید باید آن را تصحیح کنید و نه این که عراق را به سمت نابودی رها نمایید.

چندین ماه پیش طارق عزیز توسط مقامات آمریکایی به مقامات عراقی تحویل داده شد. عزیز در پاسخ به پرسشی در خصوص تسلیحات کشتار جمعی گفت: صدام ترجیح می‌داد از سیاست ابهام در خصوص وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق استفاده کند. صدام مرد مغروری بود. می‌خواست از شرافت عراق دفاع کند. باید نشان می‌داد که نه ضعیف است و نه اشتباه می‌کند. صدام برای ترساندن ایران این ادعا را تکرار می کرد .
طارق عزیز تاکنون دچار چندین حمله مغزی شده و ماه گذشته در حالی که از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نبود در جلسه دادگاه حاضر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۶
    0 0
    بعد از ميشل عفلق كه صدام خودرا كاملا محصور او مي دانست اين طارق عزيز بود كه نقش ميشل عفلق را بازي ميكرد و بسيار هم در اين راه موفق بود تا آنجا كه توانست عراق و صدام را مثل هلوي پوست كنده به كام آمريكا بفرستد.