۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

ایرنا نوشت: رژیم آل خلیفه که با تحریم گسترده انتخابات فرمایشی خود از سوی مردم ، سازمان ها و نهادهای مردم نهاد بحرینی روبروست در ادامه سیاست متهم سازی همسایه ها این بار دولت قطر را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرد.

'احمد الحمادی' دادستان عمومی بحرین اعلام کرد: در این ارتباط دو نفر در فرودگاه بحرین به همراه مبالغ زیادی پول دستگیر شده اند که از 'عبدالله بن خالد ال ثانی' یکی از وزیران سابق دولت قطر با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات بحرین دریافت کرده بودند.

وی در سخنان خود که از سوی خبرگزاری بحرین منتشر شد، گفت : دو نفر دستگیر شده که بحرینی هستند ، برایانجام تحقییقات بیشتر و به اتهام جمع آوری و دریافت پول در خارج کشور بدون اجازه رسمی ، در اختیار بازپرسان قرار داده شدند.
بحرین قطر را متهم کرد

وی ادعا کرد : پس از کسب مجوز قضایی و شنود تماس تلفنی متهمین معلوم شد که وزیر قطری این پول را به هدف راهیابی برخی افراد به مجلس برای اعمال فشار بر منامه از طریق سازمان های رسمی کشور از جمله مجلس به متهمین پرداخت کرده است.

کارشناسان و ناظرین امور بحرین می گویند : دولت این کشور با متهم کردن سایر کشورها به دخالت در انتخابات خود، قصد فریب اذهان عمومی را نسبت به عدم رغبت مردم این کشور برای حضور در انتخابات دارد.

بحرین که در سیاستهای خود دنباله رو سعودی است از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96 ) به همراه عربستان ، امارات و مصر کلیه روابط خود با قطر را قطع کرده و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با این کشور را هم بسته است.

انتخابات پارلمانی و شهرداری بحرین 24 نوامبر (3 آذر ) در 40 مرکز انتخاباتی در 4 استان این کشور برگزار می شود.

با وجود تهدیدهای رژیم آل خلیفه مبنی بر مجازات افرادی که انتخابات مجلس و شهرداری را تحریم کنند ' حسین الدیهی ' معاون دبیرکل جمعیت «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین مخالف سیاست های رژیم آل خلیفه در بحرین ، تحریم انتخابات پارلمانی و شورای شهر این کشور را اعلام کرد و از مردم هم خواست این انتخابات را تحریم کنند.

کاربران در فضای مجازی با هشتگ های #الانتخابات _الصوریه و # لا _شرعیه_ لکم از تحریم انتخابات فرمایشی رژیم حمایت به عمل آوردند.

بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی اعلام کرد که دولت بحرین از آغاز انقلاب مردمی تاکنون 738 نفر را سلب تابعیت کرده است.

خشونت های آل خلیفه به بازداشت، شکنجه و اخراج از محل کار محدود نمی شود، بلکه شیوه های شدیدتری از خشونت اخیراً به کار گرفته می شود. صدور و اجرای حکم اعدام که اخیراً درباره شش جوان بحرینی به کار گرفته شد و همچنین 'ناپدیدشدگی اجباری' از جمله این شیوه های خشن است که رژیم آل خلیفه اعمال می کند.

انجمن حقوق بشر بحرین پنجشنبه هفته پیش در گزارشی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در جریان سرکوب مطالبات مسالمت آمیز مردم در سال 2017 میلادی 2 هزار و 165 بار حقوق بشر را نقض کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =