نجات یک کوهنورد بعد از ۵ ساعت عملیات امداد و نجات از ارتفاعات ازنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان توانست بعد از یک عملیات پنج ساعته یک کوهنورد گرفتار شده را در ارتفاعات اشترانکوه نجات دهد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، صارم رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد؛ طی تماس تلفنی یک گروه کوهنوردی مبنی بر اینکه یکی از اعضای تیمشان دچار ارتفاع زدگی و اسپاسم عضلانی شده بلافاصله دو تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه یک تیم امداد و نجات از جمعیت هلال احمر که عصر امروز جهت تمرین و آمادگی لازم به قصد صعود به قله سن بران در مسیر بودند پس از برخورد با مصدوم اقدامات لازم اولیه را با هماهنگی های لازم که از مسئول و فرماندهی عملیات گرفتند انجام داده تا دو تیم دیگر خود را به مصدوم برسانند.

شناسایی مصدوم با اعزام دو تیم به محل حادثه

حادثه

رضایی بیان کرد: پس از اینکه دو تیم دیگر در بالای پناهگاه گل گل به موقعیت مصدوم رسیدند اقدامات لازم را جهت انتقال مصدوم به پایین کوه انجام دادند.

نجات مصدوم پس از 5 ساعت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت مصدوم خوب گزارش داده شد و پس از تلاش ۵ ساعته امدادگران این مصدوم به پایین کوه و به روستای طیان انتقال یافت.

وی افزود: هم استانیهای عزیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره سه رقمی یک ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان تماس بگیرند تا بتوانند بلافاصله از خدمات تیم‌های امداد و نجات و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان بهره ببرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =