رنگ این مدال باید طلا می‌شد/ امان از پرتاب‌های ۳ امتیازی

ملی پوشان بسکتبال ایران در شرایطی که می‌توانستند مدال طلای بازی‌های آسیایی را بر گردن بیاویزند در این رقابت‌ها صاحب مدال نقره شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسکتبال به چین باخت. باختی که می توانست برد باشد. بچه‌های ایران 16 امتیاز از حریف خود در 2 کوارتر اول پیش بودند اما یک اینکه انگار اعتماد به نفس شکست دادن چین را نداشتند، دوم اینکه سرمربی تیم یکدفعه توفان کرد و ترکیب اصلی را تغییر داد و سوم اینکه داوری های بلای جان آنها شد. سوت هایی که به نفع چینی ها می زدند، خطاهایی که برای ایران نمی‌گرفتند و البته جو شدید تماشاگران علیه ایران.

با این حال بسکتبالیست‌ها با این شرایط غریبه نبودند. اما آنچه باعث شد تا رنگ مدال طلای ایران نقره ای شود فقط یک چیز بود؛ 3 بازیکن چینی ها به نام های ژائو، فنگ و آبودو. بازیکن هایی که هر پرتاب سه امتیازی که انداختند رفت توی سبد. خیلی ها که شاید 10 تا بازی بسکتبال را هم از نزدیک ندیده باشند می توانستند یک چیز را به راحتی متوجه شوند، اینکه چرا این سه نفر به راحتی و بدون اینکه مزاحمی داشته باشند مجال این را پیدا می کردند تا به راحتی پرتاب کنند، مشت های شان را گره کنند و پس از هر پرتاب سلام نظامی به سبک چینی ها بدهند؟

دیوار بدون دفاع ایران کوتاه تر از دیوار چین بود و پرتاب های سه امتیاز بلای جان تیم ملی بسکتبال. مدال طلا می توانست برای ایران باشد اما چیزی بهتر از نقره نصیب‌مان نشد.

مدال نقره بازی های آسیایی

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =