تسنیم نوشت: جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه رسانه‌های معاند در موضوع واگذاری معدن موته به حوزه علمیه، آدرس غلط دادند، گفت: متأسفانه به غلط معدن موته به عنوان معدن طلا شناخته می‌شود در صورتی‌که این معدن یکی از معادن سنگ است.

علیرضا باطنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون مشکلات مالی حوزه‌های علمیه، گفت: می‌توان به حوزه‌های علمیه لقب "سرمایه‌دار محتاج" را داد چراکه موقوفات زیادی دارد اما عایدی کمی به دست می‌آورند؛ هزینه‌ای نیز که از دولت دریافت می‌شود صرفاً خرج اداره حوزه و سازمان‌های مرتبط می‌شود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان پیرامون بحث واگذاری معدن موته به حوزه علمیه اصفهان نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه اطلاعات ناصحیح همراه با فضاسازی نامناسب در این زمینه افکار عمومی را هدف گرفت و سبب تشکیل کمپینی برای این موضوع شد و در رسانه‌های بیگانه نیز تبدیل به موضوع اول شد.
وی ادامه داد: متأسفانه به غلط معدن موته به عنوان معدن طلا شناخته می‌شود در صورتی‌که اصلاً ربطی به استخراج طلا نداشته و این معدن یکی از معادن سنگ آن منطقه بوده است؛ درحالت کلی در آن منطقه معادن بسیار فعال است و به گونه‌ای این موضوع را جلوه دادند که انگار واقعاً مشکلات زیست محیطی رخ داده در حالی که سال‌ها است معادن بسیاری در آن منطقه فعال است و احیای این معدن می‌تواند کمکی به اقتصاد و اشتغال کشور باشد.
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه گفت: فرصت سومی که می‌تواند برای کشور داشته باشد این است که ما می‌توانیم این کاهش ارزش پول ملی را به فرصتی برای تولیدکنندگان تبدیل کنیم چرا که قیمت تمام شده ما کاهش پیدا می‌کند و نیز واردات کمتر می‌شود، این اتفاقات می‌تواند رونق اقتصادی به دنبال داشته باشد.


17231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    54 0
    برخی چه ماهی های بزرگی از این آب گل آلود صید میکنند
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 0
    عجب ...قرنهاست معدن موته به عنوان معدن طلا شناخته می شود که ناگهان این معدن طلا تبدیل به معدن سنگ می شود .
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    4 0
    البته كه معدن سنگ هم خيلي با ارزش و قيمتيه. لابد ناراحتن كه چرا معدن طلا نصيبشون نشده. حالا كه ديگه چيزي باقي نمونده ، خاك و سنگ و كوه و همه چي غارت شده.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    مگر افزایش ارزش پول ملی وظیفه چه کسی است ،معدن داری تخصص چه کسی هست ،