جنبه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و جرایم در حال وقوع  و عوامل مؤثر در وقوع آن‌ها

سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان با موضوع چگونگی جلوگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی در جامعه در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه مدیران دستگاهها به بیان جنبه های مختلف آسیبهای اجتماعی و جرایم در حال وقوع و علل و عوامل مؤثر در وقوع آنها پرداختند و راهکارهای خود را برای پیشگیری و مبارزه با آن بیان داشتند.

رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان اظهار داشت: این اداره کل آمادگی لازم را دارد تا فضا و شرایط لازم را در کارگاههای آموزشی در اختیار همکاران دادگستری، بهزیستی و سایر ارگانهایی که به افراد در معرض آسیب مشاوره می دهند، قرار دهد.

وی افزود: می توانیم بخشی از ساعات استاندارد آموزشی را برای مشاوره در زمینه پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از این مسائل اختصاص دهیم.

قلاوند تصریح کرد: وقوع این آسیبها در نیروی انسانی مولد و نیروهایی که در بخشهای مختلف حوزه های اقتصادی فعالند منجر به افزایش و تشدید عارضه های ناشی از آن می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان پیشنهاد داد: چند طرح پژوهشی در کارگروه استان با عنوان عارضه ها و آسیبهای ناشی از مشروبات الکلی، مواد مخدر و جرایم خشونت آمیز اختصاص داده شود و علل و عوامل موجده این آسیبها مورد بررسی قرار گیرد و روشهای کاربردی برای کاهش این آسیبها و عارضه ها ارائه شود.

رحمن قلاوند گفت: زاد و ولدهای ناخواسته و بی برنامه، ضعف های اعتقادی و ایمانی، تبلیغات سوء و منحرف کننده برای سبک شمردن جرایم و آثار و عوارض ناشی از آن، مدرن جلوه دادن انجام آنها در بین نوجوانان و جوانان، ضعف آموزشها در سنین نخستین شکل گیری شخصیت کودکان از جمله عواملی هستند که به این جرائم دامن می زنند.

وی اضافه کرد: همچنین در بعضی از شرایط پناه آوردن افراد به مواد بدلیل احساس نبود پناهگاههای اجتماعی برای آنها و یا فرار از درد بیماریهای جسمی و فیزیکی است.

قلاوند تصریح کرد: کشور ما برای حفظو تدوام استقلال خویش به بسیاری از قدرتهای جهان نه گفته و میگوید و قطعا ترویج استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و ... از برنامه های قدرتها برای آسیب رساندن به جامعه ما می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه ما در اکثر موارد مبارزه با معلول بجای مبازه با علت است، باید جرایم و آسیبهای مورد نظر به دو دسته تقسیم شده و با مروجین آنها ویژه مبارزه کرد و آسیب دیدگان ناشی از این موضاعات را مورد راهنمایی و مشاوره قرار داد.

قلاوند اظهار داشت: این آسیبها جند بعدی و چند وجهی اند و مبارزه ناشیانه با برخی از اضلاع و عوارض آن می تواند در ابعاد دیگری شهروندان و بنیانهای اجتماعی را دچار مشکل کند و هر شخصی نباید بدون تخصص و تجربه لازم به این عرصه ورود نماید.

قلاند گفت: امیدوارم زمانی فرا برسد که ما شاهد کاهش چشمگیر این آسیبها در استان و کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم.

در این جلسه پرداخت تسهیلات به کارگران و کارفرمایان نمونه استانی مطرح شد و با پیشنهاد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان مبنی بر پرداخت تسهیلات به فارغ التعلیمهای نمونه مهارتی که اقدام به ایجاد طرحهای تولیدی و خدماتی اشتغالزا می کنند، موافقت شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =