۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تسهیلات اعطایی در حوزه ساخت مسکن جاذبه کافی برای متقاضیان ندارد، گفت: غفلت از نیاز داخل به مسکن حباب قیمت ها در این بخش را بزرگ تر کرده است.

محمدرضا رضایی، با اشاره به آمارهای اخیر منتشر شده در خصوص کاهش ۵۰ درصدی تولید مسکن در کشور، گفت: در کشور سالانه ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد اما این عدد به کمتر از ۴۰۰ هزار واحد رسیده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه غفلت از نیاز داخل به مسکن حباب قیمت ها در این بخش را بزرگ تر کرده است، افزود: سرمایه گذاری در حوزه مسکن با هدف افزایش ساخت و سازها باید از سوی دولت با ارائه مشوق های لازم پیگیری شود.

رضایی با تاکید بر اینکه تسهیلات اعطایی در حوزه ساخت مسکن جاذبه کافی برای متقاضیان ندارد، تصریح کرد: ارائه وام ارزان، کاهش نرخ سود تسهیلات و بازپرداخت مطابق با درآمد مردم از جمله شاخصه هایی است که به ایجاد انگیزه برای تولید مسکن بیشتر در کشور منجر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین از تلاش مجلس برای ضابطه مند کردن قیمت مسکن خبر داد و گفت: در این راستا پیشنهاد ایجاد سامانه تعیین قیمت مسکن ارائه شده و در حال بررسی سازوکارهای مورد نیاز آن هستیم.

رضایی با بیان اینکه باید دست سواستفاده کنندگان در تعیین نرخ مسکن و اجاره بها بسته شود، افزود: امید است در تعامل با وزارت راه و شهرسازی بتوانیم اثرگذاری این سامانه را در قیمت مسکن و اجاره بها مشاهده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نشست های تخصصی برای بررسی کم و کیف سامانه مذکور در کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در رابطه با این سامانه از مرکز پژوهش های مجلس نیز خواسته شده نظرات تخصصی و کارشناسانه خود را به مجلس ارایه کند.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    3 7
    برای مسکن که مال مردمه سامانه تعیین قیمت میسازن اگه راست میگن برای سکه اول سامانه درست کنن بعد مسکن . خرج چو از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
      4 0
      در زمان جنگ کشور با کمبود دارو مواجه بود جوانان ما در جبهه و بیماران در شهرها روی تخت بیمارستان با کمبود دارو با مرگ دست و پنجه نرم می کردند و عده ای دارو را احتکار می کردند و در بازار آزاد چند برابر قیمت واقعی می فروختند خیلی از این داروها فاسد میشد و از بین می رفت و به دست مردم نمی رسید الان نه آن داروها هست و نه آن آدمها و نه آن پولهایی که از درآمد حرام کسب می کردند وضعیت بازار مسکن و مردمی که پول ندارند خانه بخرند و عده ای اینگونه قیمتهای کاذب به وجود می آورند انسان را به یاد آن روزها می اندازد جای تاسف دارد برای این افراد دلال و محتکر و روزی که با بار گناه از این دنیا می روند و هرچه دزدی کردند برای وراث می گزارند آن روز از سودهایی که از ایجاد قیمت کاذب برده اند نصیبی نخواهند داشت
  • بی نام EU ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    5 16
    هرکی مسکن لازم داره بهتره هرچه زودتر بخره، چون طی روزهای آتی باز هم مسکن گرانتر خواهد شد
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
      2 1
      مگه سیب و پرتقال هست که بریم بخریم
  • ایزدی A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    8 2
    در حال حاضر حباب کاذب در بخش قیمت مسکن تحت تاثیر حباب قیمت ارز و طلا و جوسازی و پشتیبانی و سرمایه گزاری نیروهای نفوذی آمریکا و اسرائیل در کشور به وجود آمده چراکه دشمن سرمایه گزاری عظیمی در داخل به لحاظ اقتصادی کرده و شک نکنید در داخل اگر دلار یک مرتبه از سه هزارتومان به شش هزارتومان میرسد یعنی حباب صد درصدی را فقط نیروهای نفوذی دشمن با حمله به بازار ارز و طلا ایجاد کردند و مردم هم مانند انسانهای هیپنوتیزم شده دنبال نیروهای دشمن حرکت می کنند این وظیفه همه آحاد مسئولین و مردم است که این حملات اقتصادی و حباب های به وجود امده را خنثی کنند نه اینکه دست روی دست بگزارند و نگاه کنند باید به سرعت بازار را مدیریت کرد و قیمتها را کاهش داد باید مانند مدافعان حرم مدافعان اقتصاد تشکیل داد
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    13 1
    براي گران شدن يك سير چغاله بادام تمام رسانه ها صداشون در ميايد و براي مسكن نه در صورتيكه مسكن جزو كالاي ضروري است وپنجاه درصد درامد قشر حقوق بگير را با عنوان اجاره و اقساط وام بخود اختصاص ميدهد و ايجاد سامانه قيمت گذاري موثر است
    • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
      3 1
      چرا می فرمایید همه چیز گران شده، مسکن هم باید گران شود. ارزش ریال یک هفتم شده و زمین هم در واقع به عنوان کالایی که غیر منقول و صرفا داخلی است کاهش ارزش پیدا می کند. قیمتهای حبابی زمین برای جمع آوری نقدینگی مردم تبلیغ می شود و تفاوت زیادی با ارزش واقعی آن دارد.
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    4 0
    تاسف از این همه بی قانونی و سکوت و .... حالا دلمون رو خوش کنیم به سامانه .... بنده خدا ملت که فقط باید شاهد باشن و کاری هم از دستشون بر نمی یاد بنده خدایی که به امید خانه خریدن بود و باز هم مستاجر شد بنده خدایی که یک عمر کار کرد هنوزم هیچ.بعد اونی که یک خونرو کرده دو تا و سه تا و .... اون خوشحاله که گرون شد باز هم پول داره ؛پول دارتر می شه و باز هم فاصله طبقاتی .....