فشار فرانسه و آلمان برای تأمین مالی استارتاپ‌های فناورانه اروپا

سرمایه‌گذاری در نوآوری و تحقیق روی پروژه‌های فناوری به‌عنوان استارتاپ‌های فناورانه اروپایی از سوی فرانسه و آلمان در مقابله با چین و آمریکا شدت می‌گیرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، اروپا مدت‌ها است در توسعه فناوری‌های جدید، خود را در قد و قواره آمریکا دیده و سعی کرده است با انجام سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه، استارتاپ‌های فناورانه را تحت نسخه اروپایی توسعه داده و «سیلیکون ولی» اروپایی بسازد.{لینک}

فرهنگ اروپایی مبتنی بر ریسک کمتر بناشده و این امر مانعی بر سر راه ایجاد «گوگل اروپایی» بوده است. درست برعکس اروپا، فرهنگ ریسک‌پذیری در آمریکا بالا بوده و همین امر باعث شده است تا نوآوری بیشتری در آن‌سوی اقیانوس ایجادشده و در اروپا با شکست مواجه شود.

هفته گذشته در نشست بالکان، برلین و پاریس سند تأمین مالی طرح‌های بلندپروازانه فناوری را از طریق شورای نوآوری اروپا منتشر کردند.

تلاش مشترک برای بهبود سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار نوآوری‌های موفقیت‌آمیز و ایجاد و رشد استارتاپ‌های فناورانه به‌عنوان موتور محرک اروپا در چشم‌انداز این سند تعریف‌شده است.

آلمان و فرانسه به‌عنوان دو عضو قدرتمند اتحادیه قصد دارند این سند را به امضای رهبران اتحادیه که قرار است در ماه ژوئن نشست مهمی برگزار کنند؛ به‌عنوان قانون تصویب کنند تا فناوری‌های نو و دیجیتال در این قاره پا به پای رقبای آمریکایی و چینی جلو رود.

قرار است شبکه‌ای ایجاد شود تا نوآوری‌های موفق اروپایی مستقیماً وارد بازار مصرف شود و بدین ترتیب کشورهای اروپایی در بخش آی تی و فناوری‌های نوین حرفی برای گفتن داشته باشند.

فرانسه قول داده است سرمایه 11.5 میلیارد یورویی را برای توسعه هوش مصنوعی بکار گیرد تا در سال 2022 بتواند بر رهبری آمریکا و چین در این زمینه غلبه کند.

فرانسه و آلمان روی رهبران فناوری در دانشگاه و همچنین کارآفرینان برتر سرمایه‌گذاری و از طرح‌های پرریسک حمایت خواهند کرد.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    1 0
    خدا كند مديران ايراني هم كمي درباره سرمايه گذاري ريسك پذير مطلب ياد بگيرند