فکرش را می‌کردم که سوژه خوبی باشد. سوژه‌ای تلخ اما بکر. به هر حال آدم کمی که نبود. معمار فوتبال نوین تبریز بود. محبوب‌ترین مربی داخلی و خارجی پرشورهای تراختور.

ماجرا خیلی ساده آغاز شد. نه این که بخواهم داستان سرایی کنم، نه اصلا. نمی‌خواهم ماجرا را هم ماورایی کنم.

به صورت واقعا خودجوش و کاملا یهویی به یاد واسیلی گوجا افتادم؛مرد محبوب تبریزی ها. اصلا هم خبر نداشتم او یکی از گزینه های هدایت تراکتور است.

تصمیم گرفتم مطلبی درباره اش بنویسم. کمی تحقیق در اینترنت به زبان رومانیایی -با استفاده از گوگل ترجمه البته- مرا به اینجا رساند که او:« در حال حاضر سهامدار اصلی و مدیرعامل شرکت (sighetean) یکی از تولید کنندگان پیشرو در صنایع چوب جامد در جنوب شرقی اروپا است.یک کمپانی رومانیایی که به لطف کارهای خیرخواهانه و سخاوت واسیلی گوجا از بیمارستان شهرداری سیگت رومانی حمایت می کند.».

پس از آن تردیدی به دلم افتاد. آیا او در قید حیات است. اگر از دنیا رفته باشد با توجه به محبوبیتش در تبریز حتما خبر درگذشتش باید در رسانه های تبریز و کلا رسانه های کشور منتشر شده باشد.

جستجوی من در موتورهای جستجو مثل گوگل حاکی از زنده بودنش بود. هیچ کدام از رسانه های ایرانی خبر درگذشت واسیلی گوجا را منتشر نکرده بودند؛تقریبا خیالم راحت شد که گوجای دوست داشتنی و سیبیلو زنده است اما باز هم قانع نشدم.

با کمک گوگل ترجمه نامش را به رومانیایی جستجو کردم تا به یک سایت رومانیایی رسیدم. تنها سایتی که خبر مرگ واسیلی گوچا را همراه با عکسش منتشر کرده بود.

«واسیلی گوچا ناپدید شد، او در سال 2016 از دنیا رفت» این سایت رومانیایی در این خبر ضمن اشاره به سابقه واسیلی گوجا نوشته بود او کاشف استعدادهای زیادی در فوتبال ایران بوده و نام های علی دایی،کریم باقری،،حسین خطیبی و... را هم ذکر کرده بود.»

حالا دیگر درمانده شده بودم. نمی دانستم این خبر درست است یا نه. اصلا مگر می شود مربی محبوبی مثل واسیلی گوجا دو سال از مرگش گذشته باشد اما کسی خبردار نشده باشد. آن هم در این عصر تکنولوژی و فضای مجازی و...

نه، برایم قابل باور نبود؛ مرگش را نمی گویم این که دو سال باشد از دنیا رفته باشد و کسی خبردار نباشد؛این برایم باورپذیر نبود. دست به دامان بچه های روزنامه خبر ورزشی شدم.هر چه بود آنها دستشان باز بود و کانال های زیادی برای پی گیری داشتند.

بهترین فرد مهدی هژبری بود.سردبیر خبر ورزشی. با او تماس گرفتم. او هم متعجب شد.معتقد بود واسیلی گوجا زنده است.حق هم داشت.او هم مثل من فکر می کرد؛ مگر می شد واسیلی دوست داشتنی بمیرد و لااقل تراکتوری ها و علاقمندان به فوتبال تبریز مطلع نباشند؟

قرار بر پی گیری بروبچه های خبر ورزشی شد.قرار شد درستی یا نادرستی خبر را پی گیری کنند. دو روز گذشت تا شد آدینه ای که گذشت؛28 اردیبهشت که از طریق مهدی هژبری خبردار شدم، خبر سایت رومانیایی صحیح بوده و متاسفانه واسیلی گوجا در همان سال 2016 -یعنی دوسال پیش- از دنیا رفته است در حالی که او یکی از گزینه های هدایت تراکتورسازی در سال 2018 هم بود!

خدا رحمتش کند.

*****

نکته: فراموش شدن کار آسانی است؛ کافی است دراز بکشی ، چشمانت را ببندی و دیگر هیچ وقت نفس نکشی...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    2 0
    آنوقت سلبريتي ها دست در دماغ كنند شانزده سايت و كانال آنها را پوشش مي دهند ولي فرهيختگان به همين راحتي مهجور و منزوي مانده اند. روزگار غريبي است اي دوست