شرق نوشت: دو سارق حرفه‌ای با استفاده از خودروهایی که برای فروش به نمایشگاه سپرده می‌شد، تحت عنوان مأمور از مردم زورگیری می‌کردند.

فردی روز 26 اسفند سال گذشته با مراجعه به کلانتری نبرد شکایتی را مبنی بر سرقت اموالش توسط سرنشینان یک خودروی سمند که خودشان را به‌عنوان مأموران پلیس معرفی کرده بودند، مطرح کرد.

مال‌باخته پس از معرفی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت 16 روز حادثه در میدان آقانور قصد رفتن به ترمینال خاوران را داشتم. به‌عنوان مسافر سوار سمند سفیدرنگ با دو سرنشین شدم. آن دو نفر در ادامه مسیر خودشان را مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفی کردند. آنها قصد بازرسی بدنی من را داشتند. از آنها درخواست کارت شناسایی کردم اما آنها اقدام به ضرب‌وشتم من کردند و با سرقت کارت عابربانک و گرفتن رمز آن، من را در اتوبان امام‌رضا(ع) پیاده کردند و به‌سرعت متواری شدند».

کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مال‌باخته موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت به نام «مجید» (48ساله) شدند. بررسی سوابق مجید نشان داد او از سال 1370 تاکنون بارها به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده و درحال‌حاضر نیز در شهرستان ورامین سکونت دارد.

با شناسایی تصویر مجید از سوی مال‌باخته، کارآگاهان مخفیگاه «مجید» را در ورامین پیدا و او را روز 15 اردیبهشت سال جاری دستگیر کردند. بلافاصله تحقیقات از مجید برای شناسایی همدست او آغاز شد. این متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، یکی از متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی به نام «میلاد» را معرفی کرد.

سوابق «میلاد» (28ساله) نشان داد او از اراذل‌واوباش منطقه قرچک ورامین و مجرم متواری تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی است. میلاد پس از دستگیری گروهی از سارقان در اواخر سال گذشته به‌عنوان عضوی از آن باند شناسایی و مشخص شد آنها به شیوه سرقت تحت پوشش مأمور و با انواع خودروهای سواری اقدام به دزدی می‌کردند. میلاد از آن زمان از محل سکونتش در شهرستان ورامین متواری شده و مدتی طولانی بلامکان بود.

با شناسایی «میلاد» به‌عنوان دیگر متهم پرونده، مأموران مخفیگاه میلاد را در شهرستان ورامین- منطقه محمدآباد پیدا کردند و با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، سرانجام موفق به دستگیری این متهم تحت تعقیب شدند.

در جریان تحقیقات مشخص شد مجید (یکی از متهمان) که به‌عنوان کارگر در نمایشگاه فروش خودرو در شهرستان ورامین - منطقه زیباشهر مشغول به کار بود، خودروهای فروشی را در زمان انجام سرقت از نمایشگاه برمی‌داشت و پس از سرقت نیز دوباره به نمایشگاه بازمی‌گرداند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب سرقت‌های مشابه، اعتراف صریح آنها به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور با استفاده از انواع خودروهای سواری در مناطق مختلف شهر تهران و شهرری و به‌منظور شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهمان هماهنگی لازم با بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران برای انتشار بدون پوشش تصاویر این دو متهم انجام شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

23145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =