ایسنا نوشت: یک مقام کاخ سفید گزارش نیویورک تایمز درباره گفت‌وگوی روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره تصمیم ترامپ برای لغو برجام را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز ساعتی پیش در گزارشی مدعی شد که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا به امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود گفته است که واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و تمام تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند.

این در حالی است که دفتر امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه نیز به خبرگزاری رویترز، اعلام کرد که ترامپ هیچ صحبتی درباره تصمیمش در خصوص توافق هسته‌ای با مکرون نداشته است.

همچنین یک مقام ارشد کاخ سفید در واکنش به این گزارش ادعایی گفت که ترامپ این حرف‌ها را به همتای فرانسوی خود نزده است.

در این میان شبکه ان‌بی‌سی‌ نیوز روز سه‌شنبه گزارش داد که انتظار می‌رود ترامپ تصمیم خود برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران را اعلام کند. این رسانه همچنین تصریح کرد از آنجایی که دولت آمریکا باید یک راهنما برای شرکت‌ها و بانک‌ها درباره تحریم ایران ارائه دهد، ماه‌ها زمان خواهد برد تا تحریم‌های جدید اعمال شود.

دونالد ترامپ قرار است تا ساعاتی دیگر تصمیم خود را درباره توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اعلام کند. وی پیشتر گفته بود که اگر این توافق آنگونه که وی می‌خواهد اصلاح نشود، واشنگتن از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

این در حالی است که طرف‌های اروپایی توافق بارها بر لزوم حفظ آن تاکید کرده‌اند. انگلیس،‌ فرانسه و آلمان روز گذشته نیز در ادامه تلاش‌هایشان برای ادامه توافق هسته‌ای بیانیه‌ای مشترک و در آن بار دیگر پایبندی خود به توافق را مورد تایید قرار دادند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =