۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

زوج جوانی که از طریق ارسال پیامک برنده شدن در قرعه‌کشی به تلفن همراه شهروندان با ترفندی خاص اقدام به برداشت از حساب آن‌ها می‌کردند، در عملیات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوي  رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان اظهار داشت :در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي از طريق ارسال پيامكی با مضمون برنده شدن در قرعه كشي وی را فريب داده و از حساب او مبالغی را سرقت کند، بررسي موضوع در دستور كار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوي عنوان داشت : با انجام اقدامات علمی و تخصصي و تلاش هاي بي وقفه توسط كارشناسان اين پليس سرانجام عاملان این کلاهبرداری که یک زوج جوان بودند شناسايي و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی دستگير شدند.

وي افزود :متهمان در بازجويي هاي صورت گرفته صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را سوء استفاده مالي عنوان كردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه متهمان در مدت كوتاهي روزانه به بيش از 500 نفر پيامك ارسال می کردند گفت : این زوج با شگردی خاص توانسته بودند از این طریق مبلغ 500 ميليون ريال از حساب قربانیان خود برداشت کنند.

رئيس پليس فتاي اصفهان در پايان با بيان اينكه متهمين با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند، گفت: شهروندان باید بدانند براي دريافت هرگونه جايزه اهدايي نيازي به مراجعه به دستگاه هاي خودپرداز يا ارائه اطلاعات حساب بانكي نیست و بنا بر این بایستی مراقب كلاهبرداران پيامكي باشند و به هيچ عنوان به اين نوع پيامك ها اعتنا نكنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =