۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

وزیر امور خارجه کشورمان روز ملی خلیج فارس را تبریک و پیامی به این مناسبت منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد ظریف با صدور پیامی گفت: 10 اردیبهشت "روز ملی خلیج فارس" را به تمام آنانی که هزاران سال است در کنار این پهنه آبی تاریخی، زیسته‌اند و همزیستی‌ای به دیرینگی تاریخ را پیرامون آن تجربه کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

در ادامه پیام وزیر امور خارجه که به همین مناسبت از سوی دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان متشر شده است، آمده است:

«خلیج فارس تنها یک پهنه آبی نیست؛ واقعیتی تاریخی که هزاران سال است به نام خلیج فارس می‌شناسیم میراث ارزشمندی است که از نیاکان و گذشتگان ساکنین مناطق اطراف آن به ما رسیده است و خاستگاه ارزش‌های فرهنگی و بومی ماندگاری است که با هویت و حیات منطقه ما عجین شده است و به پشتوانه این میراث، خود امروز تبدیل به نماد تاریخ و فرهنگ منطقه ما شده است.


خلیج فارسی که از گذشته های دور به عنوان میراثی مانا برای عصر ما و آیندگان به جا مانده است، سالهاست که حیاتی ترین شریان های انرژی و تجاری جهان را در سینه خود جای داده است. خلیج فارس باید منطقه‌ای قوی و پهنه همکاری، امنیت و آرامش درون زا باشد که تنها از مسیر گفتگو و همکاری و اعتمادسازی امکان پذیر می باشد که ایده تاسیس مجمع گفتگوی منطقه ای راهکاری عملی در همین مسیر است.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    13 6
    به جای تبریک روز خلیج فارس، دفاتر شرکتهای دولتی در امارات رو ببندین که مالیات مفت ندن. پولش رو بیارین داخل کشور برای جوونهای مملکتتون سرمایه گذاری کنین