تسنیم نوشت: رئیس پلیس تهران ادعای تعلیق مأمور زن گشت ارشاد در حادثه اخیر را تکذیب کرد و گفت: بررسی‌های تکمیلی نشان داد این مأمور هیچ قصوری نداشته است.

سردار حسین رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع تعلیق مأمور زن گشت ارشاد در حادثه اخیر صحت دارد گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و ما با اقتدار از مأموران خود دفاع می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های تکمیلی انجام شده مشخص شد که این مأمور هیچ قصوری نداشته است.

رحیمی گفت: وقتی یک نفر از این دختران با وضعیت افتضاح در مقابل مأمور پلیس ما حاضر می‌شود باید چه کرد؟ وقتی مأمور ما به آنها تذکر می‌دهد و آنها در مقابل، شروع به فحاشی و ضرب‌وشتم مأمور می‌کنند، مأمور ما باید چه کار کند؟

رئیس پلیس تهران در پایان با بیان اینکه هنوز آسیب‌دیدگی دست این مأمور مداوا نشده است، از اعلام جزئیات بیشتری از این حادثه در آینده نزدیک خبر داد.

انتقاد از آزادی بسیاری از اراذل و اوباش پس از دستگیری

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری اراذل و اوباش شهر تهران با اشاره به دستاوردهای این طرح، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته و در ادامه طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ با پشتیبانی اطلاعاتی چند ماهه و همچنین گزارش‌های مردمی 118 عملیات در اقصی نقاط شهر تهران به منظور برخورد با اراذل و اوباش پایتخت انجام داد.

وی اضافه کرد: در این طرح تعداد زیادی قهوه خانه باشگاه‌های بندسازی و پارک‌‌ها و پاتوق‌های اراذل و اوباش مورد رصد قرار گرفت و 198 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه افراد دستگیر شده عمدتا مرتکب جرایمی از جمله چاقوکشی، عربده‌کشی، زورگیری با سلاح و شبه سلاح، درگیری دسته جمعی، تهیه مواد مخدر و مشروبات الکلی شدند افزود: دراین طرح 8 قضیه سلاح جنگی که عمدتا از نوع سلاح کمری جدید بوده است کشف شد و نکته حائز اهمیت آن است که ابعاد کوچک این سلاح‌ها باعث شده تا معمولا این سلاح در اقدامات ضدامنیتی استفاده شود.

رحیمی اضافه کرد: همچنین 137 نوع انواع سلاح سرد، 1678 عدد ادوات قمار، 20 هزار قلم داروی نیروزای تقلبی و مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی و مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: از میان افراد دستگیر شده 30 نفر جزو اراذل و اوباش سطح یک و دو تهران هستند که این افراد همگی دارای سوابق متعدد مجرمانه بوده و تحت کنترل پلیس قرار دارند و به صورت هفتگی فراخوانده شده و تذکرات لازم به آنها داده می‌شود که متأسفانه این 30 فرد دستگیر شده بدون توجه به این تذکرات اقدام به ارتکا به جرایم مختلف از جمله درگیری‌های دسته جمعی و اقدامات ضدانضباط اجتماعی کرده بودند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تأکید براینکه طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی با قدرت درسال 97ادامه خواهد یافت گفت: پلیس در مقابل اراذل و اوباش و سایر مخلان جامعه به هیچ وجه حالت تدافعی نداشته و به صورت آفندی و تهاجمی با آنها برخورد خواهیم کرد.

رحیمی گفت: البته بسیاری از این افراد متأسفانه پس از دستگیری و پس از مدت کوتاهی از زندان بیرون می‌آیند و مجددا اقدامات اوباش‌گرانه خود را ادامه می‌دهند ولی باید همه اوباش و مخلان امنیت بدانند که تهران بزرگ جای اوباش‌گری نیست و ما امنیت را از آنها خواهیم گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولیت حضور افراد بدنام و مسئله دار و یا اراذل و اوباش در قهوه خانه‌ها برعهده مالکان و متصدیان این اماکن است، تأکید کرد: درصورتی که این افراد به تذکرات پلیس توجه نکنند قطعا با آنها برخورد خواهد ش د و در شب گذشته نیز 89 قهوه خانه اخطار پلمپ دریافت کردند.

به دنبال اجرای طرح دستگیری اراذل و اوباش 74 نفر از اراذل زیر 18 سال دستگیر شدند که پس از هماهنگی‌های انجام شده به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =