ایسنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت منظور رئیس‌جمهوری آمریکا از کشورهایی که یک هفته بدون حمایت واشنگتن دوام نمی‌آورند، عربستان و امارات بوده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی‌اش با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه درباره اینکه برخی کشورها یک هفته بدون آمریکا دوام نمی‌آورند موجب خشم هم‌پیمانان این کشور در منطقه شده است. اشاره ترامپ بیشتر به امارات است که برای تأثیر گذاشتن در دولت کنونی آمریکا تلاش زیادی کرده است.

این روزنامه نوشت: ترامپ به کشور یا کشورهای مشخصی اشاره نکرد اما بسیاری این اظهارات را تحقیر هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه یعنی عربستان و امارات می‌دانند که با ایران اختلاف دارند.

واشنگتن پست به نقل از یک کارشناس در امور خاورمیانه نوشت: به نظر می‌رسد اظهارات ترامپ موجی از خشم را به ویژه در امارات به وجود آورده است. به گونه‌ای که این کشور احساس می‌کند بعد از تلاش زیادی که برای تأثیر گذاشتن بر تفکرات دولت کنونی آمریکا کرده، فرصت را از دست داده است.

این روزنامه به خشم برخی مردم امارات و تجار این کشور از جمله عبدالخالق عبدالله اشاره کرد که در پاسخ به ترامپ گفت: کشورهایمان بعد از اینکه ترامپ قدرت را ترک کند باقی خواهند ماند.

خلف حمد الحبتور سرمایه‌دار اماراتی نیز اظهارات ترامپ را رد شده دانست و گفت که ترامپ تاریخ خلیج فارس را نادیده گرفته است.

این روزنامه نوشت: مسئولان سیاسی عربستان و امارات در این خصوص سکوت اختیار کردند به جز عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان که از آمریکا انتقاد نکرد بلکه از قطر انتقاد کرد و از این کشور خواست هزینه نیروهای آمریکایی در سوریه را بدهد و نیروهایش را به آنجا بفرستد.

وی گفت که نظام قطر بدون حمایت آمریکا ظرف یک هفته سقوط خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =