در حالی که قرار بود ناسا برای ساخت راکت جدید خود، چند سال صبر کند تا پیشرفت‌های لازم انجام شوند، اما سنا خیلی عجله دارد و می‌خواهد هر چه سریع‌تر فضانوردان امکان سفر به فاصله‌های دور را داشته باشند

بهنوش خرم‌روز: برنامه‌های ناسا اغلب درازمدت هستند، با این حال بسیار از پیشرفت فناوری،‌ خصوصا فناوری فضایی تاثیر می‌گیرند. یکی از خواسته‌های همیشگی از ناسا این بوده که متخصصین و فضانوردان را به فواصل دورتری از زمین برساند. اما این کار نیازمند فناوری‌های زیادی از جمله امکان سوخت‌گیری مجدد در مدار زمین و مانند آن دارد.

به همین دلیل هم رییس‌جمهور آمریکا آقای اوباما به ناسا زمان داد که تا سال 2025 بتواند فضانوردان را به سیارک‌ها برساند. اما به نظر می‌رسد که مجلس سنای آمریکا صبر رییس‌جمهور را ندارد.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، جمعی از نمایندگان بانفوذ مجلس سنا می‌خواهند که ناسا زودتر دست به کار بشود و در اولین فرصت راکت جدید خود را بسازد. آن‌ها نمی‌خواهند منتظر فناوری‌های آینده بمانند. اگر این تصمیم به قانون تبدیل بشود، مدافعین فناوری‌های آینده را ناامید خواهد کرد.

 اما از سوی دیگر برخی نمایندگان بر این عقیده‌اند که انتظار برای فناوری‌های تازه نقطه پایانی ندارد و اگر بخواهیم منتظر بمانیم ببینیم در آینده چه فناوری‌هایی خواهیم داشت تا با آن‌ها ابزار جدید خود را بسازیم، ‌هرگز ابزاری نخواهیم ساخت. البته در این زمینه این دسته از محققین و نمایندگان حق دارند، پیشرفت فناوری هرگز متوقف نمی‌شود. اما اگر واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم، باید ببینیم تا چه حد امکانات موجود می‌توانند نیازهای راکت جدید ناسا را برآورده سازند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =