نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ها، در سخنان مهمی گفت: هلال احمر نباید حیاط خلوت دولت ها شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی در ابتدای سخنان خود به همزمانی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و نهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ها اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین گردهمایی هایی که به منظور برنامه ریزی برای ارتقای سطح فرهنگ و تعالی جامعه و همچنین اشاعه و ترویج فرهنگ های ناب و اصیل اسلامی اجرا می شود و به انجام فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه ای منجر خواهد شد، حاصل پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی به ضرورت بازخوانی حوادث، وقایع، جریان ها و اتفاقات اساسی در روند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره گرد و توضیح داد: با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های ارزشمندی در راستای خدمتگذاری به محرومان و فعالیت ها و اقدامات شاخص انجام گرفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با تبیین ویژگی های مهم و اساسی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کرد: بازگشت ارزش های اسلامی، وجود مردم سالاری دینی، برگزاری انتخابات های آزاد، توجه به حقوق زنان و شخصیت آنان در اجتماع از ویژگی های مهم پیروزی انقلاب اسلامی است، لیکن مهم ترین رویداد پس از این پیروزی ارزشمند در کنار احیای اسلام و ابعاد بی نظیر آن در جامعه، عرضه بیداری اسلامی در جوامع بین الملل است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در جمع بندی این بخش از سخنان خود به همسویی و همگرایی فعالیت های جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردمی در طول چهل سال فعالیت انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: حضور موثر و نقش تاثیر گذار جمعیت هلال احمر در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 460 شهید و همچنین برنامه ریزی به منظور کمک به برقراری ارتباط بین رزمندگان، اسراء و خانواده های آنان از طریق تبادل بیش از 80 میلیون نامه خود دلیل محکمی بر این ادعا است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که نباید بگذاریم هلال احمر از مسیر فعالیت خیرخواهانه خود منحرف شود، گفت: فعالیت های هلال احمر باید با تمام قوا و استفاده از نیروی های جوان و همچنین نیروی مردمی بیش از پیش پررنگ شود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در همین زمینه ادامه داد: البته باید همواره در نظر داشت هلال احمر بر پایه نوع دوستی بنا شده است و هر گونه فعالیتی که در این مجموعه صورت می گیرد بر پایه اخلاص، عبودیت و بندگی خداوندی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بیان کرد: بر اساس نظام نامه ابلاغی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به هلال احمر، اساسنامه این جمعیت و همچنین احکام رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، نظارت بر کلیه امور جمعیت هلال احمر بر عهده حوزه نماینده ولی فقیه در این نهاد مردمی است،لیکن باید در نظر داشت که این نظارت از نوع نظارت استصوابی است.

وی عنوان کرد: در برنامه پنجم توسعه هلال احمر نیز بر این موضوع اشاره و تاکید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی مهم ترین ویژگی جمعیت هلال احمر را مردمی بودن آن دانست و تاکید کرد: این نهاد بر اساس اعتماد مردم تشکیل شده و مشارکت حداکثری مردم در امور اجرایی آن بسیار مهم و ضروری است لیکن باید در فعالیت های جمعیت هلال احمر مردمی بودن آن به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

جمعیت هلال احمر نباید حیاط خلوت دولت ها باشد
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در بخش سوم سخنان خود با اشاره به موارد مهمی در خصوص نحوه عملکرد مدیران این نهاد مردمی گفت: نباید هلال احمر حیاط خلوت دولت ها بوده، بلکه فعالیت های جمعیت هلال احمر باید متکی بر فعالیت های مردمی و جلب اعتماد آنان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در همین زمینه ادامه داد: نگاه حزبی و گروهی در جمعیت هلال احمر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و آنچه مهم است برنامه ریزی برای به وجود آمدن شرایطی است که از طریق آن ارتباط مردم برای فعالیت های خیرخواهانه در جمعیت هلال احمر تسهیل شود.

تقویت روحیه مسئولیت پذیری در جمعیت هلال احمر بخش پایانی سخنان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بود و عنوان کرد: انجام مسئولیت های محوله از سوی کارکنان این نهاد مردمی می تواند در پیشبرد اهداف عالی این مجموعه خدمات رسان کارآمد و موثر باشد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =