ایسنا نوشت: به گفته یک مسئول عالی رتبه کرد، ائتلاف ضد داعش با هماهنگی نیروهای سوریه دموکراتیک پایگاه‌های نظامی جدیدی را در ساحل شرقی رودخانه فرات ایجاد می‌کند.

 ریسان جیلو، رئیس مشترک کمیته دفاعی منطقه الجزیره سوریه در گفتگو با خبرگزاری نووستی روسیه اظهار داشت: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در حال احداث پایگاه‌های نظامی جدیدی در منبج است و این مساله به برنامه‌ها و طرح‌های نظامی این ائتلاف مربوط است. چه این پایگاه‌ها متعلق به آمریکا باشد چه فرانسه، ما با ائتلاف و نه کشورها همکاری می‌کنیم. پایگاه‌ها به شکل کلی در شمال سوریه و به طور خاص در بخش شرقی رودخانه فرات احداث شده‌اند.

به گفته این مسئول کرد، داعش بخشی از توان خود در منطقه را به لطف اقدامات نیروهای وابسته به ارتش ترکیه در عفرین و تهدید این ارتش به حمله به منبج و دیگر مناطق شمال سوریه بازیافته است.

جیلو درباره آخرین اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال خروج قریب الوقوع نیروهای این کشور از سوریه گفت: صرف نظر از اینکه آمریکایی‌ها برای ماندن یا ترک خاک سوریه تصمیم بگیرند، ما به قدرت خود و قدرت و توان مردم‌مان تکیه داریم.

این مسئول کرد در ادامه تاکید کرد: احداث پایگاه‌های نظامی توسط ائتلاف ضد داعش در شمال سوریه بخشی از همکاری‌های عملیاتی با نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) به ویژه در شرق رودخانه فرات است و شبه ‌نظامیان عرب-کرد با هماهنگی ائتلاف ضد داعش این پایگاه‌های نظامی جدید را بیشتر در شهر منبج که مرکز اصلی هماهنگی‌ها میان ائتلاف و قسد است، احداث خواهند کرد.

وزارت خارجه روسیه بارها و بارها تاکید کرد که اقدامات آمریکا و ائتلاف ضد داعش در سوریه بدون موافقت یا هماهنگی با دمشق و بدون صدور هیچ‌گونه قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت انجام می‌شوند.

دولت سوریه نیز به نوبه خود اقدامات ائتلاف ضد داعش در خاک این کشور را همانند اقدامات هر ارتش دیگری در سوریه به منزله اشغال و تجاوز دانست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =