شهردار اردبیل گفت: با وجود اینکه جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تکالیف سایر نهادهای اجرایی است اما شهرداری اردبیل بنا به مسئولیت اجتماعی که در قبال شهروندان دارد از ابتدای سال تا کنون بیش از یک هزار از معتادین متجاهر را به کمپ های بازآفرینی معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان در نشست مشترک با استاندار اردبیل تصریح کرد: در ایام بهمن و اسفند ماه بخش اعظمی از معوقه های هزینه های جاری را پرداخت کرده ایم و همچنان سعی می کنیم تمامی معوقه ها را تا پایان سال پرداخت نماییم.

وی ضمن قدردانی از حضور استاندار اردبیل در مراسم تقدیمی لایحه بودجه شهرداری به شورای شهر و رصد مشکلات شهری توسط معاونان و مدیران استانداری بیان کرد: با کارسازی می توان خدمات شایسته و با کیفیتی را به شهروندان ارایه کرد.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97 شهرداری اهتمام ویژه ای برای ارتقا خدمات در تمامی مناطق شهر اعم از مناطق کم برخوردار و بافت فرسوده صورت گرفته است، گفت: به ساماندهی ترافیک شهری، توسعه فضای سبز، اتمام پروژه های نیمه تمام و ارتقا پروژه های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه ویژه شده است.

لطف اللهیان با اشاره به کاهش 40 درصدی آمار صدور مجوز ساخت و ساز در شهر ادامه داد: این در حالی است که ما با افزایش دستمزد کارگران و افزایش ضریب های تعدیل در پروژه های عمرانی مواجه هستیم و این موضوع مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه درامدی که برای سال آینده پیش بینی شده همت و تلاش مضاعف همکاران شهرداری و پشتیبانی سایر دستگاههای اجرایی را می طلبد از استاندار اردبیل خواست تا دستور اکید برای سایر دستگاههای اداری مبنی بر رعایت قوانین شهرداری و داشتن همکاری مستمر با شهرداری را صادر کند.

شهردار اردبیل در خصوص بازسازی بافت فرسوده در شهر اردبیل گفت: تصویب کمک بلاعوض 7 میلیون ریالی برای سازندگان واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده هرچند برابر قانون تامین منابع این کمک های بلاعوض برعهده اعتبارات دولتی اما به لحاظ مشکلات در اعتبارات دولتی از اعتبار شهرداری تامین می شود اقدامی شایسته از سوی شورای شهر اسلامی در بازسازی بافت های فرسوده است و این کمک بلاعوض قطع نشده و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص مباحث آموزشی و رفع آسیب های اجتماعی نیز بیان کرد: با وجود این که جمع اوری معتادان متجاهر تکالیف سایر نهادهای اجرایی است اما شهرداری اردبیل خود راسا وارد عمل شده چرا که معتقد است این مسئولیت اجتماعی است که ایجاب می کند برای ارتقا منظر شهری ورود کرده باشیم که از این رو با تلاش همکاران از اول سال تاکنون بیش از یک هزار معتاد به مراکز بازافرینی و کمپ ها ی نگهداری معرفی شده اند.

لطف اللهیان در ادامه سخنان خود به وجود متکدیان غیر بومی حتی از کشورهای همسایه اشاره کرد و تصریح نمود: شهرداری اردبیل به تنهایی در مقابل یک پدیده اجتماعی نمی تواند مدیریت کند و این امر کمک بهزیستی و نیروی انتظامی را می طلبد اما باز هم همکاران شهرداری تعداد بیشماری از متکدیان غیربومی را شناسایی و به مراکز بهزیستی معرفی کرده اند.

شهردار اردبیل گفت: با توجه به تاکیدات امام جمعه اردبیل و استاندار مبنی بر ساماندهی دست فروشان ضروری است برای احداث میادین میوه به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم و برقراری انضباط شهری سایر دستگاههای اداری با ما همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =