تامین سلامت جامعه وظیفه نهادها و انسان های متعهد است

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری و رئیس مجمع سلامت استان گفت: تامین سلامت جامعه وظیفه همه نهادها، ارگان ها و انسان های اخلاق مدار و متعهد است.

عباسی روز پنجشنبه در نخستین مجمع سلامت این استان اظهار کرد: اگر همه افراد مسئولیت اجتماعی خود را بخوبی و به موقع انجام دهند، گام بزرگی در تامین سلامت جامعه و تحقق توسعه پایدار برداشته می شود.
وی ادامه داد: اهمیت مقوله بهداشت و سلامت امری انکارناپذیر است که در این راستا باید همه توان و ظرفیت های اجتماعی را در این حوزه متمرکز کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش گفت: تقویت مشارکت های مردمی از مهمترین اهداف تشکیل این مجمع است و برای تحقق این هدف در پی اجتماعی کردن مقوله سلامت هستیم.
ارسلان خالدی فر افزود: 75 درصد مولفه های سلامت در خارج از مجموعه بهداشت و درمان است و ارگان ها، نهادها و اعضای جامعه تکمیل کننده این مولفه ها هستند.
وی با بیان اینکه حفظ و تامین سلامت مردم دارای ابعاد وسیعی است، تصریح کرد: برای تامین سلامت مردم جامعه باید همه منابع مالی، فیزیکی و انسانی خارج از محدوده بهداشت و درمان را به کمک گرفت، زیرا توسعه پایدار جز با جامعه ای سالم محقق نمی شود.
گفتنی است ، استاندار چهارمحال و بختیاری از سوی وزیر بهداشت به عنوان رییس مجمع سلامت استان منصوب شده است.
نخستین مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری با حضور ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان این استان در شهرکرد برگزار شد.
پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، مشارکت مردم در سلامت و توسعه پایدار و سلامت از محورهای این همایش بود.
بر اساس آخرین یافته های پژوهشی ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، بیماری ‌های غیرواگیر مانند قلب و عروق، آسم و بیماری ‌های مزمن تنفسی 60 درصد مرگ و میرهای سالانه این استان را شامل می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =