سرویس موسیقی آنلاین اسپاتیفای ۲۰ میلیارد دلار می‌ارزد؟

«دانیل اِک»، موسس اسپاتیفای معتقد است با ورود قریب‌الوقوع سرویس موسیقی آنلاین به بورس اوراق بهادار نیویورک، ارزش کمپانی بیش از 20 میلیارد دلار خواهد شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، به اعتقاد«اِک»، اسپاتیفای پاسخ اروپایی به نتفلیکس آمریکایی به عنوان جهانی فرهنگی است که می‌تواند بر قله فناوری موسیقی آنلاین جای گیرد. به گفته وی اگر نتفلیکس می‌تواند هالیوود را رها کند، اسپاتیفای نیز می‌تواند در رقابت با 4 غول آی تی حرکتی مشابه انجام دهد.{لینک}

با گذشت 10 سال از حضور اسپاتیفای در بازار موسیقی آنلاین، تعداد کاربران فعال به 159 میلیون رسیده که 71 میلیون از این تعداد برای دریافت سرویس، ماهانه پول پرداخت می‌کنند. (اپل 36 میلیون کاربر آبونه دارد) مابقی نیز از سرویس موسوم به فریمیوم / Freemium استفاده کرده و موسیقی مورد نظر را همراه با تبلیغات اجباری گوش می‌کنند. سال گذشته درآمد اسپاتیفای 5 میلیارد دلار شد. البته اسپاتیفای سال 2017 بیش از 1.5 میلیارد دلار و سال قبل از آن 650 میلیون دلار ضرر کرد و تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار نیز به مالکان آثار موسیقایی، هنرمندان، کمپانی‌های صاحب اثر و ... پرداخت کرده است.

اسپاتیفای در طول 3 سال آینده باید 2 میلیارد دلار دیگر بابت حق لایسنس به خواننده‌ها و مالکان اثر پرداخت کند. استراتژی سرویس استریمینگ و پخش زنده موسیقی و تهیه آلبوم، مانند کاری که نتفلیکس در حوزه فیلم می‌کند، مواردی است که مد نظر مدیران اسپاتیفای قرار گرفته است.

3 کمپانی از 4 غول آی تی یعنی گوگل، آمازون و اپل؛ خودشان سرویس مستقل موسیقی دارند و این موضوع کار را برای اسپاتیفای در بازار آمریکا کمی مشکل می‌کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =