نتیجه تازه ترین تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه استنفورد نشان می دهد که میدان‌های نفتی عربستان کمترین میزان انتشار کربن در جهان را دارند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اویل پرایس، بررسی ها نشان می دهد میدان‌های نفتی عربستان سعودی کمترین میزان آلایندگی را دارند و میدان‌های نفتی ونزوئلا بیشترین آلایندگی را دارند،به طوری که میزان انتشار کربن آنها شش برابر بیشتر از عربستان سعودی است. 

در این گزارش تاکید شده که دلیل بالا بودن میزان انتشار کربن ونزوئلا استفاده از روش های افزایش جریان نفت از جمله روش «تزریق بخار به میدان نفتی» عنوان شده است. این مطالعات که از سوی دانشگاه استنفورد و با کمک مالی آرامکو عربستان انجام شده بزرگترین تولیدکنندگان نفتی که تولیدات خود را به چین صادر می‌کنند  و البته میادین نفتی ایالات‌متحده از این تحقیق حذف شده‌اند. 

اگر چه محمولات سوختی آمریكا در ماه‌های اخیر به بنادر آسیایی رسیده ،اما تا پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی، ایالات‌متحده هیچ گونه صادراتی را به مقصد آسیا انجام نداده است.

انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید سوخت‌های فسیلی، احتمالاً در سال‌های آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، چرا که جهان به دنبال جلوگیری از افزایش ۲ درجه‌ای دمای جهانی است. عربستان سعودی، به عنوان بزرگترین صادر کننده و رهبر اوپک، با کاهش مصرف داخلی نفت، به دنبال افزایش آزاد کردن نفت بیشتر برای صادرات و کاهش انتشار کربن آن است. 

عربستان سعودی همچنین اخیرا با شرکت‌های انرژی ژاپنی و شرکت خودروسازی نیسان قرارداد امضا کرده است و قرار است نخستین پروژه آزمایشی وسایل نقلیه الکتریکی در این کشور راه اندازی شود.

قرار است عربستان برق مورد نیاز خودروهای الکتریکی نیسان و ایستگاه‌های شارژ سریع را تامین کند و در حال حاضر شرکت تپکو با انجام آزمایشی این پروژه در حال ارزیابی داده‌های مورد نیاز هستند. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    3 2
    در پیشرفتهای سریع عربستان شکی نیست ولی تحقیقی که اسپانسرش آرامکوی عربستان باشه میخواهید نتیجه‌ای غیر از این ازش در بیارن؟؟؟