۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
۵ پرسشی که مردم حق دارند از پزشک بپرسند

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: مطابق استانداردهای بین المللی هر فردی که به پزشک مراجعه می کند حق دارد پنج پرسش را بپرسد و پزشک وظیفه دارد به این پرسش های ضروری پاسخ دهد.

ایرج حریرچی روز دوشنبه در شصت و ششمین نشست خبری وزارت بهداشت ادامه داد: پنج پرسش بیمار از پزشک شامل این است که آیا واقعا این اقدام و تجویز شما ضروری است؟ سوال دوم این است که خطرات و عوارض جانبی این اقدام چیست؟ سوم اینکه اگر این اقدام را انجام ندهم چه می شود؟
وی گفت: سوال چهارم که افراد باید از پزشک بپرسند این است که این اقدام چقدر هزینه دارد و آیا روش ارزانتری هست؟ سوال پنجم نیز این است که آیا روش دیگری هست که ساده تر و کم خطرتر باشد.
وی گفت: یک سوال هم هست که پزشک باید از فرد بپرسد و آن این است که سوال دیگری ندارید و تا هر زمان فرد سوال داشته باشد باید جواب دهد این استاندارد در برخی ایالتهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اجرا می شود.

42236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    0 0
    كاملا درسته اما استاندارد اروپا وامريكا اين روهم ميگه كه يه پزشك درروز ده تا مريض ببينن نه صدتا كه بدبخت نا نداره حتي جواب بده..درمانگاهاي شلوغ.مريضاي كم طاقت..معوقات پزشكان...مردم فقط اين وسط ضرر ميكنن
  • کی هان IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    0 0
    خدا وکیلی کدوم دکتری اینو رعایت میکنه...؟؟؟همشون رفتن یه منشی بداخلاق آورده اند که اون منشی جواب میده و ...